ממציאות מדומה "אמיתית יותר" ועד רכב שמחליף צבעים: החידושים בתערוכת CES

למרות שחברות רבות לא נכחו פיזית בתערוכה בשל מגפת הקורונה, עדיין כולן חשפו מוצרים חדשים • אז אילו טכנולוגיות חדשות יכבשו את חיינו בשנים הקרובות? והאם סוף סוף נזכה להחליף את צבע הרכב לפי מצב הרוח שלנו? אלו ההכרזות המעניינות מלאס וגאס

קהל בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס, בשבוע שעבר / צילום: Associated Press, John Locher
קהל בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס, בשבוע שעבר / צילום: Associated Press, John Locher

תערוכת CES השנתית, התערוכה הטכנולוגית הגדולה בעולם, מביאה איתה בשורות רבות. השנה חברות שונות השיקו גימיקים נחמדים עם טכנולוגיות שלא הכרנו או לא חשבנו עליהן עד כה. מדובר גם באירוע שהחברות הגדולות, משיקות את המוצרים החדשים שיגיעו אלינו בקרוב. סיכמנו עבורכם כמה הכרזות ששווה שתכירו.

סוני גורמת לכם להרגיש חלק מהמשחק

בתערוכה סוני חשפה את משקפי המציאות המדומה החדשים שלה, PlayStation VR2. מדובר במשקפי מציאות מדומה ובקרי שליטה VR2 Sense Controller. עוד לפני שנכנס למפרט הטכני, נדמה שמדובר בטכנולוגיה שלוקחת את המציאות המדומה צעד אחד קדימה.

סוני שילבה במשקפי המציאות המדומה מנוע שיעביר רטט לשחקן על פי חווית המשחק - דמיינו שתוכלו להרגיש את הדמות שלכם שמחה, או שתוכלו להיבהל יחד עם איתה ברגע שמפלצת קופצת עליכם במשחק. מדובר כמובן בשלב הבא של משחקי ה-VR למיניהם, אך זה גם יכול להיות מסוכן: ככל שהחוויה הופכת לאמיתית יותר, בעיות נוספות עלולות לצוץ.

ג'ים ריאן, מנכ''ל Sony Interactive Entertainment במסיבת העיתונאים של Sony בתערוכת CES / צילום: Associated Press, Joe Buglewicz
 ג'ים ריאן, מנכ''ל Sony Interactive Entertainment במסיבת העיתונאים של Sony בתערוכת CES / צילום: Associated Press, Joe Buglewicz

המשקפיים יפעלו בתצוגת OLED, פאנלים ברזולוציית 2040X2000 פיקסלים בכל עין, מה שיאפשר שדה ראייה של 110 מעלות. המשקפיים יגיעו עם תמיכה ב- 4K HDR וקצב ריענון של עד 120 הרץ. בתוך המכשיר יוטמעו ארבע מצלמות פנימיות.

טכנולוגיה חדשה, בהירות משופרת

כמו כל שנה, סוני גם הכריזה על טלוויזיות חדשות. אחת הטלוויזיות של החברה שבלטו בתערוכה, היא ה-A95K, בעלת פאנל OLED חדש ומעניין - QD-OLED. צגי ה-OLED שמפתחת חברת LG למעשה נחשבים ל-WRGB OLED. מה הכוונה? הם משתמשים ברכיבי OLED הפולטים צבעי כחול וצהוב כדי ליצור פיקסלים של אור לבן, המועברים דרך מסנני צבע וככה הם יכולים ליצור פיקסלים אדומים, ירוקים וכחולים.

פאנל ה-QD-OLED משנה את זה - הוא פולט אור כחול דרך נקודות קוונטיות, ובכך ממיר חלק מהכחול לאדומים וירוקים בלי צורך במסנן צבע. מסיבה זו, הבהירות בטלוויזיות החדשות צריכה להיות משופרת.

פיה שנעה 300 פעמים בדקה והשיער מוכן

בשל האתגרים השונים ישנו התהליך להכנת הצבע או הקושי להגיע לכל מקום בשיער, חברת הקוסמטיקה לוריאל השיקה מכשיר בשם Colorsonic - המסייע לערבב ולמרוח את הצבע בשיער בצורה אחידה. המכשיר החדש של חברת הקוסמטיקה משלב כמויות נכונות של פיגמנט ושל תמיסה כדי ליצור צבע מוכן לשימוש, ובזכות המכשיר הצבע מפוזר באופן שווה בשיער.

למעשה הלקוח יכול לבחור את גוון הצבע באתר, ומקבל ערכה עם מחסנית צבע. המחסנית נכנסת לתוך המכשיר, הצבע והממיס נשמרים בנפרד עד להפעלת המכשיר. המכשיר עובר על השיער, כשהפיה נעה 300 פעמים בדקה. אחרי חצי שעה, השיער צבוע.

הסורק של לוריאל מנתח את השיער שלכם

לוריאל השיקה בנוסף מערכת צבעי שיער בשימוש בינה מלאכותית - Coloright, המיועדת למעצבי שיער מקצועיים. המערכת מקרינה באופן וירטואלי את הגוונים שצפויים להתקבל בשימוש בצבע באמצעות סורק המוטמע במכשיר המנתח את השיער. הסורק מודד משתנים המשפיעים על אפקטיביות הצבע, לרבות הצבע הקיים, מספר שיערות השיבה, אורכן וצפיפותן. כך יודעים לבחור בגוון המתאים ביותר לשיער.

אסוס לא השאירה את התהילה רק ללנובו

חברת אסוס הצטרפה ללנובו המתחרה והשיקה את המחשב המתקפל הראשון שלה - ה-Asus Zenbook 17 Fold OLED. גודל המסך הוא 17.3 אינץ’ מסוג OLED, ברזולוציה 2.5K, ביחס 4:3 ובקצב ריענון של עד 90 הרץ. מבחינת הצבעים, המחשב עומד ב-100% במרחב DCE-P3. למחשב יש 16GB זיכרון הרצה מסוג LPDDR5, ועד 1 טרה-בייט זיכרון אחסון SSD. הסוללה היא 75W.

מתלבטים לגבי הצבע של הרכב? BMW מנסה לעזור לכם

אחת ההחלטות הנדרשות בבחירת רכב, היא בחירת הצבע. לחברת BMW הציגה פתרון לכך בתערוכה. יצרנית הרכב הגרמנית חשפה טכנולוגיה חדישה, לפיה הרכב יוכל להחליף צבע. מדובר ברכב חדש בשם iX Flow, ובעזרת טכנולוגיית E Ink, אותה אנו מכירים ממכשירי הקריאה הדיגיטליים (לדוגמת קינדל).

רכב iX Flow של BMW. יוכל להחליף צבעים / צילום: Associated Press, Joe Buglewicz
 רכב iX Flow של BMW. יוכל להחליף צבעים / צילום: Associated Press, Joe Buglewicz

הציפוי החיצוני של הרכב מכיל מיליוני מיקרו קפסולות. כל קפסולה מכילה פיגמנטים לבנים בעלי מטען שלילי, ופיגמנטים שחורים בעלי מטען חיובי. בהתאם להגדרה שנבחרה, בעת הפעלת שדה חשמלי, הפיגמנטים הלבנים או השחורים יוכלו להיאסף על פני השטח, מה שיעניק את הגוון הרצוי למכונית. כמובן שהרכב עדיין בתכנון ואין תאריך להשקתו לציבור.