קרב הטאלנטים עולה מדרגה: כמה עובדי מיקרוסופט עברו בשנה האחרונה לצוקרברג?

עשרות עובדים מצוות המציאות הרבודה של מיקרוסופט עזבו במהלך 2021 לטובת מטא וחברות נוספות • עפ"י הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, בין האנשים שעברו יש גם מובילים בתחום המציאות הרבודה במיקרוסופט: צ'ארלי האן, שהיה אחראי על קבלת משוב מלקוחות בצוות; וג'וש מילר, שעבד בצוות התצוגה ועבר למטא

מטה מיקרוסופט בארה''ב / צילום: Shutterstock, VDB Photos
מטה מיקרוסופט בארה''ב / צילום: Shutterstock, VDB Photos

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט איבדה ב-2021 כ-100 עובדים מצוות המציאות הרבודה שלה, רבים מהם עברו לחברת  מטא  (פייסבוק לשעבר) - כך על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. על פי הפרסום, מצאו ביותר מ-70 פרופילים בלינקדאין של עובדים בצוות המדובר - את העובדה שהעובדים עזבו את מיקרוסופט בשנה האחרונה. מתוכם 40 הצטרפו למטא. בין האנשים שעברו יש גם מובילים בחברה: צ'ארלי האן, שהיה אחראי על קבלת משוב מלקוחות בצוות; וג'וש מילר, שעבד בצוות התצוגה ועבר למטא בתור מנהל התצוגה שלהם.

המתחרות של מיקרוסופט הצליחו "לחטוף" לה עובדים עם ניסיון בפיתוח ה-HoloLens, משקפי המציאות הרבודה של החברה. עובדי מיקרוסופט לשעבר אומרים שהציעו להכפיל את השכר שלהם. עוד סיפרו העובדים שהחטיבה במיקרוסופט שעוסקת בתחום מעסיקה כ-1,500 עובדים.

חברת מיקרוסופט הייתה מהחברות הראשונות שעסקו במציאות רבודה. ה-HoloLens שלה הוכרזו ב-2015 והתפתחו למשקפי המציאות הרבודה המתקדמים בעולם. עם זאת, הגרסה הקלה שתתאים לצרכנים עדיין רחוקה, אך בפיתוח - כך אמרו העובדים לשעבר שדיברו עם וול סטריט ג'ורנל. כדי להבין את הרצון של מטא לקחת את העובדים האלו, צריך לזכור שגם מטא הכריזה על חזון שאפתני במטא-וורס .

מיקרוסופט הודיעה בתגובה על הדיווח כי החברה נמצאת בחזית החדשנות בתחום המטא-וורס במשך שנים, והיא תמשיך לקדם חומרה מתקדמת במחיר סביר. בנוסף אמרה שהיא עושה מה שהיא יכולה כדי לשמור עובדים מפני אתגר קבוע - שחיקה. מטא לא הגיבה על שיטות הגיוס שלה.