רה"מ בנט: "שבועות קשים לפנינו, לא להיכנס לפאניקה"

ראש הממשלה התייחס הערב להתפרצות האומיקרון: "מדינת ישראל מעניקה שכבות הגנה שאין בעולם, אבל כל אחד מאיתנו צריך לקחת אחריות" • לגבי הרחבת הפיצויים לעסקים, אמר: "אם נראה פגיעה בענפים נוספים ניתן מענה"

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אמיל סלמן-הארץ

שעה קלה לפני כינוס קבינט הקורונה, הגיע ראש הממשלה נפתלי בנט למסיבת עיתונאים בקריה בת"א בנוגע להתפרצות האומיקרון. בנט התייחס למחירי הבדיקות ואמר "אני מבין ורואה בדיקות אנטיגן יקרות כשיש צורך בכ"כ הרבה לכן אנחנו מעבירים כבר השבוע 3 בדיקות לתלמיד ונמשיך להזרים בדיקות לשימוש ביתי. בנוגע לתורים אנחנו משיאני הבדיקות בעולם ועושים 400 אלף בדיקות ביום. התורים ארוכים אך קצת התקצרו. אני מבין את זה, אם יש משהו שאני שונא זה לעמוד בתור".

בנט הודיע כי "בקרוב יהיו עוד הקלות בעניין הזה. אני מבקש ממי שלא חייב להגיע לבדיקת PCR שלא ייגש לכזו אלא לאנטיגן מוסדי. אלה יהיו שבועות קשים אנחנו נעבור את זה. מדינת ישראל מעניקה שכבות הגנה שאין בעולם, אבל כל אחד מאיתנו צריך לקחת אחריות ולדאוג לילדים שלו, להורים שלו. אין מקום לפאניקה או היסטריה. נעבור את זה ביחד".

במענה לטענות בעלי עסקים שהשמיע כתב "חדשות 12" ירון אברהם, אמר בנט כי "לא כל העסקים נפגעים, חלק מהעסקים נפגעים במקומות מאוד מוגדרים. והשיטה הקודמת לתת כסף שאין, זה דבר מאוד קל אבל בלתי אחראי. לכן אנחנו ניתן לכל עובד את הפיצויים כדי שלא ירגיש את הבידוד וגם לעצמאים אנחנו נותנים מענה שלא היה קודם. אם נראה פגיעה בענפים נוספים ניתן מענה, כמו בתעופה ובתיירות".

בנט נשאל האם יש תוכנית לבלימת התחלואה הקשה ואמר "ראינו מדינות שעשו הגבלות כמו הולנד, שעשתה סגר וזה לא עזר לה. אנחנו צריכים לנהל את הצונאמי הזה. אי אפשר לעצור אותו. הכי קל לי ללחוץ על כפתור הסגר כמו בגלים קודמים, אבל זה לא עובד באומיקרון. אנחנו עובדים לפי הנתונים ושומרים על מי שצריך".

בנט התייחס לסרטון שהפיץ יו"ר האופזיציה בנימין נתניהו ובו צחק על האמינות של בדיקת האנטיגן: "שום דבר שנתניהו יעשה כבר לא יפתיע אותי בשלב הזה. ראיתי סרטון של נתניהו שמכרסם באמון הציבור באנטיגן. זה לא רק מעשה חסר אחריות אלא אנטי פטריוטי. אנחנו נאלצים להשתמש באנטיגן למרות שהוא פחות רגיש מה-PCR והוא בוחן אם אתה מדבק או לא. ההתנהגות של נתניהו בלתי אחראית ובלתי פטריוטית ואני קורא לציבור להשתמש באינטיגן בצורה נכונה ביום השלישי לחשיפה".

ראש הממשלה הוסיף כי "אני קורא למחוללי הכאוס, פוליטיקאים מסויימים וכלי תקשורת, שהכל בהיסטריה ו'אייאייאיי', נכון ילדים יצטרכו להיות בבידוד, נכון יהיה תור לא נעים. אנחנו במצב שקורה פעם בעידן ואנחנו מנהלים את זה בצורה אחראית. באופוזיציה יש מחוללי כאוס ואנדרלמוסיה. המצב בישראל מנוהל כמעט יותר טוב מכל העולם. תראו מה קורה בחוץ".