"הציעו לנו תוספת של 9 מ"ר. דוח ה-0 שעשינו היה שווה לנו הרבה כסף"

הבניין ברחוב ויצמן 11-13 בתל אביב ייהרס בקרוב ובמקומו ייבנה בניין חדש • לדיירים הציעו בתחילת תוספת של 9 מ"ר, אולם דו"ח ההיתכנות הכלכלית קבע שיוכלו לקבל אפילו 15 מ"ר

התחדשות עירונית ברחוב ויצמן 11–13 פינת חכמי קירואן 7, תל אביב / הדמיה: DIVISION3
התחדשות עירונית ברחוב ויצמן 11–13 פינת חכמי קירואן 7, תל אביב / הדמיה: DIVISION3

סיפור הפרויקט:

בניין רכבת פינתי שנבנה בשנת 1957 וכולל ארבע כניסות ו־33 דירות. הבניין ממוקם מול בית החולים איכילוב ובית המשפט. לדברי ערן פינק, אחד מבעלי הדירות, "רכשתי את הנכס בשנת 1997 ושילמתי אז 220 אלף דולר (כ-750 אלף שקל)", הוא אומר.

פינק לא מתגורר בדירה אלא משכיר אותה ולדבריו הבניין לא נראה טוב: "הבניין עשה את שלו. היו עמודים שחוזקו לאורך השנים אבל הבניין דורש חיזוק ושיפוץ. באחת הכניסות נוספה מעלית אבל בשאר הכניסות אין".

"התחלנו את התהליך בשנת 2015, אז נערכה פגישה ראשונית עם אחד היזמים והחברה הציעה תמורות שבעינינו לא נשמעו מספקות. בהמשך החלטנו למנות נציגות ונבחרו שמונה בעלי נכסים שינהלו את המשא ומתן עבור כולם. נפגשנו בהמשך עם כמה יזמים ובכל הפגישות התמורות שהוצעו לדיירים הייתה תוספת של 9 מ"ר, אולם החלטנו למנות משרד עורכי דין ובאמצעות כלכלן-שמאי שעשה דוח 0 (דוח שמשקף את ההיתכנות הכלכלית) הגענו למסקנה שאנחנו זכאים לתוספת של 15 מ"ר".

לדבריו, עברו כחמש שנים מהרגע שנבחר היזם עד שהתקבל ההיתר. "הגענו ל-80% חתימות מהר, אבל כמו בכל פרויקט ישנם אנשים מבוגרים שעדיין גרים שם וקשה להם להיפרד מהדירה הישנה".

"בעיניי התפקיד הכי חשוב בכל פרויקט של תמ"א הוא השמאי-כלכלן. ממליץ לבחור איש מקצוע שיידע לבדוק ולנתח את התמורות של המגרש", מסכם פינק, "אני מאמין שהדירה החדשה שלי תהיה שווה כ-6.7 מיליון שקל. דוח האפס שעשה עבורנו היה שווה לדיירים הרבה כסף".

התחדשות עירונית ברחוב ויצמן 11-13 פינת חכמי קירואן 7, תל אביב / צילום: ניר הופמן
 התחדשות עירונית ברחוב ויצמן 11-13 פינת חכמי קירואן 7, תל אביב / צילום: ניר הופמן

התמורה ליזם:

27 דירות שיוכל למכור, בהן דירות 2, 3, 4, ו-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. מחיר לדוגמה: החל מ-3.75 מיליון שקל לדירת 2 חדרים עם מרפסת.

התמורה לדיירים:

בממוצע תוספת של כ-15 מ"ר לדירה (משתנה בין הדירות) וחניה תת-קרקעית. בנוסף, ייבנה לובי חדש ויותקנו מעליות חדשות.

חניה:

ייבנה חניון תת-קרקעי.

לו"ז:

היתר בנייה ניתן בנובמבר האחרון, ההריסה ותחילת הבנייה צפויות ברבעון השני של 2022. צפי לאכלוס - רבעון שני 2025.

המצב הישן: שני בנייני רכבת משנות ה־50 ובהם 33 דירות סך הכול. בכל בניין יש קומת קרקע ומעליה 3 קומות. הבניין ללא חניה, ועם מעלית שהותקנה בנפרד
המצב החדש: בניין בן 8 קומות ו־60 דירות עם שלוש כניסות נפרדות
היזם: חברת מטרופוליס
הקבלן המבצע: אברהם לוי חברה לבניה בע"מ
האדריכל: בר אוריין אדריכלים