הפודקאסט שמלמד אותה על עצמה והתערוכה שכל עובד שלה חייב לראות: ההמלצות של מנכ"לית נספרסו

איזה ספר לימד אותה להסתכל לתוך הארגון, מה יוצר בעיניה תחושת שייכת למקום העבודה ועם מי היא בוחרת להתחבר לטבע • 5 ההמלצות של סוניה נסטסה, מנכ"לית נספרסו

סוניה נסטסה / צילום: שלומי יוסף
סוניה נסטסה / צילום: שלומי יוסף

סוניה נסטסה (49), גרושה + 1, גרה בהרצליה. בתשעת החודשים האחרונים מכהנת כמנכ"לית נספרסו ישראל. בעבר שימשה כמנכ"לית נספרסו רומניה ומנכ"לית שרתון בוקרשט. מתרגלת יוגה באופן קבוע

1. ספר ניהול

The Journey: Achieving Sustained Organizational Success
הספר, שכתבו צ'רלס א. סיאנפרני, איזק שפס וג'ון ווסט, טוען בין היתר שבסביבה התחרותית של היום לא מספיק לזכות בלב הלקוחות, ואם רוצים לשגשג ולשמור על ההצלחה, צריך לספק גם את הצרכים והציפיות של כלל הגורמים הרלוונטיים בארגון. כשעובדים מתוך תחושת שייכות גבוהה, התפוקה גבוהה ואיתה ההצלחה.

2. פודקאסט

Hidden Brain
עיתונאי אמריקאי בשם שנקאר ודנטאם משתמש במדע כדי לחשוף את הדפוסים הלא מודעים שמניעים את ההתנהגות האנושית, מעצבים את הבחירות שלנו ומכוונים את מערכות היחסים שלנו; כל כך הרבה דברים שאנחנו עושים מבלי להיות מודעים אליהם או לסיבה שהם קורים. הפודקאסט המרתק הזה מלמד אותי על עצמי ועל מערכת קבלת ההחלטות שלי בחיים.

3. יקב

הרי גליל
יקב בר־קיימא המחובר לטבע הגלילי ולכרמים. התרשמתי מהמאמצים שלהם בשמירה על הסביבה ומהחדשנות שהם מקדמים בנושא. במסגרת פרויקט משותף אנחנו מעבירים להם קפה לדישון מתוכנית המיחזור שלנו.

4. תערוכה

זה מתחמם - האקלים, המשבר ואנחנו / מוזיאון הטבע על שם שטיינהרדט
התערוכה מציגה באמצעים פשוטים את המשמעות של המשבר האקלימי בישראל ואת הצעדים שאנחנו כבני אדם יכולים לעשות כדי לתקן. גם כמי שהמודעות הסביבתית שלה גבוהה נדהמתי לגלות את ההשפעה של כל אחד מאיתנו על הסביבה, ויצאתי משם עם החלטה לעשות יותר. בעיניי זו תערוכת חובה, והצבתי לי ליעד - שכל העובדים שלי יבקרו בה בשנה הקרובה.

5. טיפ ניהולי

סביבת עבודה תומכת
סביבת העבודה היא אחד הדברים הכי חשובים להצלחה עסקית לדעתי. בחנו אותה. בדקו אם היא נעימה, מכבדת, מגוונת ומתגמלת. תחושת שייכות לצד הבעת אמון חשובות מאוד ומשפיעות על המוטיבציה במקום העבודה.