המנכ"ל שפיטר 900 אנשים בזום חזר לעבודה

וישאל גארג, מנכ"ל Better.com, יצא לחופשה בדצמבר לאחר שסרטון שהראה אותו מפטר מאות עובדים בשיחת ועידה - הועלה לרשת

מנכ''ל חברת המשכנתאות Better.com, וישאל גארג / צילום: צילום מסך
מנכ''ל חברת המשכנתאות Better.com, וישאל גארג / צילום: צילום מסך

וישאל גארג, מנכ"ל Better.com שפיטר 900 עובדים בשיחת זום, חוזר לתפקידו.

במכתב לעובדים, שנצפה על ידי הוול סטריט ג'ורנל, הודיע הדירקטוריון של בית ההלוואות המקוון שגארג חשב על המנהיגות שלו מאז שיצא לחופש בחודש שעבר, ועבד עם מדריך אישי המתמחה בהכשרת מנהלים.

"אנו בטוחים בווישאל ובשינויים שהוא מחויב לעשות  - לספק את סוג המנהיגות, המיקוד והחזון ש־Better צריכה בזמן חשוב זה של שינוי כיוון", נכתב במכתב.

הדירקטוריון הודיע במכתב שירחיב את הנהגת החברה. החיפוש נמשך אחר יושב ראש לדירקטוריון, נשיא ומנהל משאבי אנוש.

בדצמבר, גארג פיטר 900 עובדים, או 9% מכוח העבודה, בשיחת זום. סרטון של השיחה הועלה לרשת ונצפה על ידי מיליונים. מאוחר יותר התנצל, ואמר שהוא עומד מאחורי ההחלטה לבצע את הפיטורים אבל "פספס את הביצוע שלה".

יום אחר כך, החברה הודיעה שגארג יוצא להפסקה מחובותיו כמנכ"ל. הוא הגדיר את המצב כולו כ"מאוד מצער" בזמנו ואמר שהדירקטוריון העסיק חברה חיצונית על מנת לבצע הערכה של תרבות העבודה וההנהגה ב־Better.

גארג התנצל שוב ביום שלישי במכתב נוסף לעובדים, שנצפה בידי הג'ורנל, ובו כתב שהוא מצטער על הסחת הדעת והמבוכה שפעולותיו גרמו להן. הוא אמר שיהיה יותר מודע להשפעה שיש לדבריו על אנשים.

"כפי שיודעים רבים, אני ישיר בתקשורת שלי אבל לעתים קרובות מדי, לא בחרתי את מילותיי מספיק בקפידה", אמר גארג. "ביטאתי את רגשותיי בעיצומו של הרגע, מבלי תשומת לב להשפעה שעלולה להיות להן על עמיתיי. אני מחויב להיות יותר מתחשב ולתקשר באופן יותר יעיל בהמשך".

הוא הוסיף: "Better התפתחה. ואני כמנהיג צריך להתפתח גם כן".

החברה, שמשרדיה נמצאים בניו יורק והיא מגובה על ידי קבוצת סופטבנק, נוסדה ב־2016. היא מציעה משכנתאות, פוליסות ביטוח ושירותים אחרים לרוכשי דירות. ב־Better אמרו במאי האחרון שהחברה הולכת להיות מונפקת דרך מיזוג עם חברה למטרת רכישה מיוחד, או SPAC.