הביטול הראשון של 2022: איסכור מושכת את תשקיף ההנפקה בת"א

יצרנית ומשווקת המתכות שבשליטת קרן קדמה קיוותה להנפיק בבורסה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, פי 4 מהשווי שבו רכשה את החברה • בהודעת החברה נמסר כי "אין בכוונת בעלי החברה להתפשר בשווי, נוכח תנאי השוק"

מפעל איסכור / צילום: אייל פישר
מפעל איסכור / צילום: אייל פישר

יצרנית ומשווקת המתכות איסכור הודיעה שהיא מושכת את תשקיף ההנפקה שלה בבורסה המקומית. החברה פירסמה את התשקיף בנובמבר האחרון, אז הודיעה שבכוונתה לגייס כ-500 מיליון שקל לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל לפני הכסף.

בהודעת החברה נמסר שהיא ניהלה תהליך הנפקה "בו זכתה לביקושים מצד גופים מוסדיים. עם זאת, אין בכוונת בעלי החברה להתפשר בשווי, נוכח תנאי השוק, ולאור הצמיחה והגידול העקבי בתוצאות הכספיות של החברה. החברה עשויה לבחון את האפשרות להנפקה בעתיד". 

אם הנפקת איסכור הייתה מושלמת לפי המחיר המתוכנן, היא הייתה משקפת לחברה שווי של פי ארבעה מהשווי שלפיו נרכשה לפני כשלוש שנים בלבד על-ידי בעלי השליטה הנוכחיים בה, בראשות קרן הפרייבט אקוויטי קדמה בניהולם של גלעד הלוי (מנכ"ל ויו"ר איסכור), אורי עינן וגלעד שביט.

כפי הידוע, הסכום שביקשה איסכור לגייס הוערך כאמור בכ-500 מיליון שקל - כ-380 מיליון שקל בהנפקת מניות, סכום שעיקרו מיועד לצמצום עלויות המימון של החברה ולהקטנת החוב הבנקאי, וכ-120 מיליון שקל באמצעות הצעת מכר, של מניות הנמצאות בידי מאיר קדוש ואליהו אליקים. השניים היו שותפים ברכישת איסכור יחד עם קדמה מידי קבוצת מקסטיל הזרה תמורת 380 מיליון שקל. שותפה נוספת היא פועלים אקוויטי של בנק הפועלים.

בחודש נובמבר חתמה איסכור על הסכם למיזוג עם חברת אגן בדרך של החלפת מניות עם אליקים וקדוש, שיעבירו לאיסכור את מלוא החזקותיהם באגן תמורת הקצאת מניות איסכור. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה החברה המאוחדת הכנסות פרופורמה (המשקללות את פעילות אגן) שהתקרבו ל-800 מיליון שקל - טיפוס של 29% ביחס לתקופה המקבילה ב-2020, בעוד הרווח הנקי קפץ ביותר מפי 8 (כ-730%) והגיע ל-124 מיליון שקל, אחרי שיפור חד ברווח הגולמי והתפעולי.

איסכור מייחסת את השיפור ברווחיותה בעיקר לגורמים המושפעים מתמונת המאקרו, ובהם "עליית מחירי חומרי הגלם, עיכובים בשרשרת האספקה, עליית ביקושים עולמית לאחר הסרת הסגרים, עלייה במחירי ההובלה ומחסור מקומי בסחורות, ירידה בשער החליפין, אופטימיזציה של מקורות הרכש ועוד".

איסכור, המעסיקה יותר מ-400 עובדים, הוקמה בשנת 1973 על-ידי כור תעשיות וחברת פלדה מדרום אפריקה, ומאז הקמתה פעלה בתחום המתכות והפלדות. במסגרת פעילותה מייבאת איסכור מתכות ופלדות, מעבדת מתכות ומוכרת ומפיצה מתכות ופלדות, וכן עוסקת בפעילויות של גילוון מוצרי פלדה ומספקת תבניות פלדה ואביזרים נלווים לבנייה מתועשת.