ביקורת טכנולוגיה | בדיקת גלובס

לא רעות, אבל גם לא קרובות לפסגה: בדקנו את האוזניות החדשות של מייסד וואן פלוס

למותג החדש קוראים "Nothing", ומי שמוביל את המיזם הזה הוא מייסד וואן פלוס שעזב את החברה • האוזניות, Ear 1, מביאות יותר גימיק מאשר בשורת סאונד. ובכל זאת, הן שוות את המחיר • בדיקת גלובס

אוזניות שקופות במארז שקוף - ה-Ear 1 של Nothing / צילום: Shutterstock, Mr.Mikla
אוזניות שקופות במארז שקוף - ה-Ear 1 של Nothing / צילום: Shutterstock, Mr.Mikla

אם יש משהו שבחברת Nothing רצו שתחוו כשתפתחו את אריזת ה-Ear 1 שלהם, זה שבראש יעלה הניגוד המוחלט משם החברה. החברה הוקמה על ידי כמה שותפים ומשקיעים, ביניהם היזם קארל פיי, ממייסדי וואן פלוס, שעזב את החברה. ולמה הם כיוונו? שתראו את האוזניות החדשות ותתפלאו מהעיצוב השקוף והפגיע.

כשתקרעו את האריזה, יתגלו בפניכם אוזניות שסביר שבהתחלה תחשבו שהן גימיק. אוזניות שקופות, במארז שקוף. כדאי להסביר מה הכוונה באוזניות שקופות - גוף האוזניות הוא שקוף וניתן לראות את הרכיבים האלקטרוניים השונים שבתוכן. זו הדרך של החברה להציג משהו שנראה קצת אחרת. לצד זאת, הצורה של האוזניות דומה ל-AirPods Pro של חברת אפל, אבל זה מוטיב חוזר בהרבה אוזניות.

האוזניות עצמן קלות, מדובר ב-4.7 גרם בלבד - וזה חשוב, כי אנחנו לא רוצים שתהיה לנו מועקה באוזניים כשאנחנו מאזינים זמן רב למוזיקה. לא באמת הרגשתי את האוזניות עליי וזה מאוד מוצלח - הן נכנסו בצורה טובה לאוזן, ולא חששתי שהן ייתלשו לי בעת תנועות חדות. האוזניות הגיעו עם שלוש כריות סיליקון בגדלים שונים להתאמה אישית. האוזניות עצמן מוגנות מפני רסיסי מים בתקן IPX4, וזה יספק לכם הגנה מפני גשם או זיעה.

השליטה באוזניות קצת שונה ממה שרגילים: כדי לעצור את המוזיקה או כדי להמשיך את הניגון - יש ללחוץ פעמיים על האוזניות. כדי להעביר קדימה או אחורה שירים ברשימת ההשמעה, תיאלצו להקיש שלוש פעמים על כל צד באוזניות בהתאמה. אם אתם רוצים להגביר או להנמיך את המוזיקה, צריך להחליק את האצבע על האוזנייה, למעלה כדי להגביר ולמטה כדי להנמיך.

באוזניות משולבת טכנולוגיית "Clear Voice - Nothing ear (1)". יש בהן שלושה מיקרופונים, שעושים את העבודה שלהם כמו שצריך. אך יש כמה מגרעות מאכזבות: ראשית, החיבור לאייפון שברשותי לא פעל בצורה אופטימלית. בכמה שיחות טלפון האוזניות לא היו האופציה הראשונה כשמתקשרים אליי, והייתי צריך לבחור באמצעי הזה מבין האפשרויות השונות. שנית, היו מספר פעמים שהאוזניות לא "קלטו" שהסרתי אותן מהאוזניים, והן המשיכו לנגן את המוזיקה. בנוסף, אי אפשר לחבר את האוזניות לכמה מכשירים במקביל וזה חבל במיוחד.

ומה לגבי סינון רעשים? בעזרת האפליקציה של האוזניות, ניתן לעבור בין שלושה מצבים: מצב שקיפות - שמאפשר לשמוע את רחשי וצלילי הסביבה בצורה רגילה, מצב קל - לביטול רעשים מתון ומצב מקסימלי - כדי להתמודד עם סביבות רועשות יותר. סינון הרעשים היה בסדר, הוא עשה את העבודה בצורה סבירה - אבל אני חייב להודות שיש אוזניות שמסננות רעש טוב יותר. מעבר לזה, לתחושתי איכות הסאונד הייתה סבירה, אבל אני לא הרגשתי בשורות משמעותיות שם. הצלילים הגבוהים והנמוכים לא מהאיכותיים ביותר ששמעתי, אבל בסופו של דבר כן מדובר באוזניות שמספקות סאונד טוב.

הסוללה היא היתרון הגדול. וגם המחיר לא רע

עם כמה שהאוזניות והקייס שלהם נראים אסתטיים, אני חייב להודות שהאריזה המלאה גדולה מדי לטעמי, והיא לא נוחה לכיס. המגנטים היו טובים בתוך הקייס, אך צורת ההנחה של האוזניות עצמן לתוך הקייס מאוד ספציפית ולפעמים התקשיתי עם זה. 

הסוללה של האוזניות מספקת במיוחד - מדובר בזמן הפעלה ארוך: כ-6 שעות האזנה רצופה באוזניות, ובעזרת הקייס זה יכול להגיע ל-34 שעות. אם תטעינו את האוזניות במשך 10 דקות, זה יספיק לכם ל-50 דקות עם סינון רעשים פעיל ולקצת יותר משעה אם הסינון לא פעיל.

על כל אלו מנצחת אפליקציה ששולטת על הכל. דרך האפליקציה אפשר לשלוט על מצבי הסינון השונים, אפשר להפעיל אקולייזר לפי הטעם שלכם ולפי העדפה שלכם. אם איבדתם את אחת האוזניות אז אתם תוכלו להפעיל את מצב המציאה ולראות היכן היא נמצאת.

לא הזכרתי את זה עד עכשיו, אבל הבשורה באוזניות האלו, לצד איכות סאונד טובה, עיצוב נחמד וסוללה חזקה במיוחד - היא המחיר. מדובר באוזניות שעולות 379 שקלים (100 דולרים), ששוות את המחיר שלהן.

***גילוי מלא: חברת באג, יבואנית רשמית של Nothing בישראל, סיפקה לנו אוזניות לסקירה.