ליברמן מעריך: "מאמצע חודש פברואר המשק יחזור לתפקוד מלא"

שר האוצר: "המשק הישראלי נמצא במצב טוב, ולא נפקיר אף אחד. נעניק סיוע ממוקד ואחראי, לא מתנות" • על יוקר המחיה: "זה חלק מעליית מחירים גלובלית; אנחנו מתכוונים לנקוט צעדים בנושא, אבל צריך גם להבין באיזו סביבה אנחנו נמצאים"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר

שר האוצר אביגדור ליברמן עם תחזית אופטימית בשיא המגפה. בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן כי לפי הערכתו, "מאמצע חודש פברואר המשק יחזור לתפקוד מלא".

ליברמן התייחס לפגישותיו עם אנשי עסקים שנפגעו בגל האומיקרון ואמר: "כל יום אני נפגש עם קבוצה אחרת של עצמאים. אני שומע שאנשים מעריכים את זה שוויתרנו על הסגר ושקיבלנו החלטה לביטול נושא החופשות ללא תשלום, ואני מקווה שעד סוף החודש תתקבל החלטה על ביטול התו ירוק, למעט בבתי אבות ובמרכזי יום לקשיש. המשק הישראלי נמצא במצב טוב, ולא נפקיר אף אחד. נעניק סיוע ממוקד ואחראי".

לשאלת גלובס על צעדים נוספים לסיוע בנוסף לחוק ימי בידוד לעצמאים, אמר שר האוצר כי "אנחנו נאשר מחר שורה של צעדים בתחום תזרים מזומנים ופישוט הליכים ובירוקרטיה". 

"מעניקים סיוע, לא מתנות"

כאשר נשאל האם הוא חוזר בו מדבריו בתחילת הגל על כך שאין צורך בסיוע רחב, אמר ליברמןם "בישראל יש למעלה מ-800 אלף עסקים, מחציתם מאוד קטנים, וכעת הבעיה היא של תזרים מזומנים. כמו שנהגו קודם ופיזרו כסף לכל עבר, גם לעסקים מבוססים - זה לא יהיה. אני מתייחס בצורה אחראית לכספי משלם המסים. אמרתי כבר אז - לא נפקיר אף אחד ולא נפזר כסף ממסוק. בסופו של דבר אנחנו כן דואגים לסייע".

לדבריו, "אנחנו מסייעים למגזר העסקי - זו הגישה הנכונה. המגזר העסקי - צריך לסייע לו, והכלכלה נמצאת במצב מצוין. נתוני ינואר 22 יהיו דומים לנתוני ינואר 2020 טרום קורונה. בכלכלה בסוף יש נתונים. זה מדויק. אנחנו עם האצבע על הדופק ומרוצים מהתוצאה. אנחנו מעניקים סיוע, לא מתנות".

בהתייחס לבעיית יוקר המחיה אמר ליברמן: "זה חלק מעליית מחירים גלובלית. זה נובע מקפיצה מטורפת במחירי התובלה הימית ופגיעה בשרשרת האספקה. ותראה את האינפלציה שעלתה בכל העולם. אנחנו מתכוונים לנקוט צעדים בנושא יוקר המחיה, אבל ברגע שמחירי נפט דלק וגז שוברים שיאים של כל הזמנים, צריך גם להבין באיזו סביבה אנחנו נמצאים".