הסוללה במחשב הנייד שלכם נגמרת מהר? זה מה שאפשר לעשות

קרה לכם שאחרי שהטענתם את המחשב הנייד שלכם כל היום, פתאום צצה על המסך הודעה שאומרת שהסוללה שלכם חלשה? כך תוכלו להאריך את אורך חיי הסוללה של הלפטופ שלכם, ולדעת מתי כבר עדיף להתחדש במחשב אחר

כדי לא לפגוע בסוללה, כדאי תמיד להשתמש במטען המקורי המותאם למחשב / צילום: Shutterstock
כדי לא לפגוע בסוללה, כדאי תמיד להשתמש במטען המקורי המותאם למחשב / צילום: Shutterstock

כשאתם רוכשים מחשב חדש, אחד הדברים שאתם מסתכלים עליהם בין היתר זו הסוללה. כך נדע אם המחשב שלנו יחזיק זמן רב בלי להיטען או עד כמה הסוללה חזקה וייקח לה זמן להישחק. אחת הבעיות המרכזיות שרובנו מתמודדים איתן במחשבים שלנו, זו הסוללה הבעייתית או המרחק משקע הטעינה. סיכמנו לכם כמה פרטי מידע שאתם צריכים לדעת לגבי הסוללה במחשב.

ראשית, הסוללה היא יחידת הכוח של המחשב. הסוללות במחשבים השונים מורכבות מתאים, ככל שיש יותר תאים כך הקיבולת גבוהה יותר והמחשב יחזיק יותר זמן בחיים. ככל שיחידות המיליאמפר לשעה גבוהות וככל שיש יותר ואטים לשעה, ככה המחשב יוכל להיות בשימוש זמן רב יותר. עם זאת, סוללות בנויות מחומרים כימיים, ועם הזמן האנרגיה פוחתת בגלל ההתנגדות הפנימית בסוללה. 

אחת השאלות שנשאלת הרבה היא כמה זמן אפשר להשאיר את המחשב מחובר לטעינה. בהיבט הזה חשוב לבדוק האם יש למחשב שלכם תוכנה שמפסיקה באופן אוטומטי את הטעינה. ישנם מחשבים עם פיצ'ר שמפסיק את הטעינה באופן אוטומטי כשהסוללה נטענת במלואה. עם זאת, זה לא אומר שאפשר להשאיר את המחשב כל הזמן מחובר למטען, נכון יהיה אם תנתקו אותו מהחשמל כשתסיימו את השימוש במחשב. במצב שהתכונה הזו אינה קיימת, נתקו את הטעינה כשסוללת המחשב מגיעה ל-100%.

אחד האירועים המתסכלים ביותר שיכולים להיות זה לקבל באופן פתאומי הודעה על המסך שאומרת שהסוללה במחשב הנייד שלכם חלשה, למרות שהטענתם אותה כל היום. טימור בריטבה, מנהל מוצר בתחום הצרכני בלנובו ישראל, מסביר כי ליצרניות המחשבים יש תוכנות מובנות שבעזרתן אפשר לבדוק את המאפיינים של המחשב - בין היתר גם את חוזק הסוללה.

בריטבה מסביר שכדי לא לפגוע בסוללה, כדאי תמיד להשתמש במטען המקורי המותאם למחשב. זאת, מפני שלכל סוללה יש דרישות שונות כמו הספק או מתח שונה. טעינת המחשב עם מטען שלא מתאים למאפייניו עלול ליצור נזק ללוח האם. כמו כן, מאוד חשוב לבדוק את המקוריות של המטען והאם הוא מתאים מבחינת המתח וההספק, משום שסוללה פגומה יכולה להתחמם, להתנפח ולפגוע ברכיבים אחרים, וכן ישנה סכנה של גרימת שריפה.

אם הגעתם למצב שאתם חייבים להחליף סוללה (מה שיכול לקרות לאחר שלוש שנים בשימוש סביר), זו הוצאה לרוב של כמה מאות שקלים - ולכן לפעמים עדיף לכם לשקול כבר להתחדש במחשב חדש.