עשרת האנשים העשירים בעולם הפסידו מיליארדים מתחילת 2022 - מלבד אדם אחד

השווי הנקי של בזוס, מאסק, צוקרברג ומיליארדרים אחרים ספג מכה בשבועות הראשונים של השנה - מלבד אצל וורן באפט • מה סוד הקסם של האורקל מאומהה, שהרוויח בערך 2.4 מיליארד דולר בשבועות האחרונים?

וורן באפט. הרוויח בערך 2.4 מיליארד דולר בשבועות האחרונים / צילום: Associated Press, Seth Wenig
וורן באפט. הרוויח בערך 2.4 מיליארד דולר בשבועות האחרונים / צילום: Associated Press, Seth Wenig

נכון ליום שישי האחרון בבוקר, הנפילה במניות הטכנולוגיה הורידה 54 מיליארד דולר מהונו של האדם העשיר בעולם, אלון מאסק. מייסד אמזון, ג'ף בזוס, הפסיד 27.8 מיליארד דולר, ומייסדי גוגל - לארי פייג' וסרגיי ברין - הפסידו שניהם יותר מ-12 מיליארד דולר. הונו של מארק צוקרברג, מייסד מטא (פייסבוק), ירד ב-15.2 מיליארד דולר. המסחר בסוף השבוע שעבר נסגר בעליות חדות, ועשוי להטות מעט את הכף.

מתוך עשרת האנשים העשירים בעולם, רק אחד ראה בשבועות האחרונים צמיחה בשווי הנקי שלו: וורן באפט, שהרוויח בערך 2.4 מיליארד דולר, מה שהעלה את השווי הכולל שלו ל-111 מיליארד דולר. בשבוע שעבר היו"ר והמנכ"ל של ברקשייר הת'אוויי עקף את צוקרברג וקפץ בחזרה למקום השישי בדירוג העושר העולמי, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. צוקרברג עקף את באפט ב-2018, ועד השבוע שעבר הצליח לשמור על המקום שלו ברשימה.

בניגוד לאחרים בדירוג של בלומברג, שהשווי הנקי שלהם קשור בעיקר לחברות הטכנולוגיה שלהם, לברקשייר הת'אוויי של באפט יש פורטפוליו מגוון שאיפשר לו להתמודד עם הנפילה במניות הטכנולוגיה.

באפט ממליץ כבר זמן רב למשקיעים לשים את כספם בקרנות מחקות, שמחזיקות כל מניה במדד, מה שהופך אותן למגוונות. במדד S&P 500 למשל, ישנן חברות כמו אפל, קוקה קולה וגוגל.

קבוצת ברקשייר הת'אוויי של וורן באפט הודיעה בשבוע שעבר כי הפגישה השנתית של בעלי המניות של החברה, "הוודסטוק של בעלי ההון", תתקיים בסוף חודש אפריל. אחרי שבשנתיים האחרונות התקיימו הפגישות מול אולמות ריקים ובהרכב חסר, הפגישה השנתית הקרובה שוב תאפשר למשקיעים את ההזדמנות לשמוע מוורן באפט, שישתתף במרתון שאלות ותשובות לצד בכירים נוספים. מי שלא יתמזל מזלו להגיע לפגישה, יוכל לצפות בשידור שלה ברשת.

בשנת 2017 באפט אמר בריאיון ל-CNBC כי עבור אנשים המעוניינים לבנות את החיסכון הפנסיוני שלהם, קרנות מחקות מגוונות הן "הכי הגיוניות". "קנו באופן עקבי קרן מחקה S&P 500 בעלות נמוכה", אמר. "המשיכו לקנות את זה בטוב וברע, במיוחד ברע".

למרות הצניחה במניות הטכנולוגיה מתחילת השנה, הונו של אלון מאסק - 216 מיליארד דולר - עדיין הופך אותו לאדם העשיר בעולם, בשווי כמעט כפול משל באפט. מעבר לזה, ייתכן שבאפט לא יישאר בצמרת העושר העולמית לאורך זמן: בשנה שעברה האורקל מאומהה חשף כי הוא כבר ב"אמצע הדרך" לחלוקת כספו למטרות פילנתרופיות, והוא לא מתכנן להפסיק בקרוב.