תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"אם לפני כמה עשורים היה נהוג להגיע לארץ ולהתנדב בקיבוצים, כיום המוטיבציה היא לתרום לתעשייה, בדגש על הייטק"

כך אומר עופר גוטמן, מנכ"ל ארגון מסע, שמביא מדי שנה אלפי צעירים יהודים לישראל לשהות הכוללת מעטפת לוגיסטית וחינוכית לצד התמחות מקצועית בחברות מקומיות • לדבריו, הפעילות במסגרת תוכניות "מסע קריירה" היא Win Win Situation לכל הצדדים: המשתתפים מגשימים עצמם אישית ומקצועית והחברות בהן הם מועסקים נהנות מהידע המקצועי והניסיון שהם מביאים עימם

ארגון מסע מסייע בגיוס צעירים איכותיים מרחבי העולם למגוון משרות / צילום: ארגון מסע
ארגון מסע מסייע בגיוס צעירים איכותיים מרחבי העולם למגוון משרות / צילום: ארגון מסע

הכתבה בשיתוף ארגון מסע

בשנים האחרונות הפך ארגון מסע לגורם מוביל בישראל בגיוס כוח אדם איכותי מקרב העולם היהודי הצעיר. מהנדסים ומתכנתים, רופאים, אנשי חינוך ואנשי שיווק, עוזבים את עבודתם בארץ מוצאם ומגיעים לישראל כדי לעבוד ולחיות כאן לתקופה. זהו כמובן לא הייעוד העיקרי שלשמו הוקם הארגון, שחזונו הוא לחבר צעירים יהודים למדינת ישראל ולבנות את הדור הבא של ההנהגה היהודית בקהילות היהודיות ברחבי העולם. אלא שדרישות המשק והכלכלה הישראלית, והרצון של יהודי העולם להשתלב בשוק התעסוקה המקומי - הובילו את הארגון לייסד מערך שלם של מסלולי קריירה והשמה, שמביאים לישראל מדי שנה אלפי צעירים יהודים.

"אם לפני כמה עשורים היה נהוג להגיע לארץ ולהתנדב בקיבוצים, כיום המוטיבציה היא לתרום לתעשייה, בדגש על הייטק", אומר מנכ"ל מסע עופר גוטמן. "הדור הצעיר עסוק כיום בהגשמה עצמית ובפיתוח הקריירה ורואה בישראל מדינה שבה הוא יוכל גם להגשים עצמו וגם לחוות חוויה שתחבר אותו למקורות ולהיסטוריה שלו. במקביל, גם המשק הישראלי זקוק לכוח אדם איכותי ומתוך הצורך המשולב הזה בנינו תוכניות לפיתוח הקריירה ולהשמה מקצועית".

מדי שנה מגיעים לישראל באמצעות ארגון מסע כ-12 אלף צעירים יהודים מכ-60 מדינות ברחבי הגלובוס. מאז הוקם הארגון בשנת 2004, על ידי הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, הגיעו ארצה במסגרתו כ-180 אלף צעירות וצעירים. הם לקחו חלק במגוון רחב של תוכניות בתחומים שונים כגון: מנהיגות, הוראת אנגלית ברחבי הארץ, לימודים, פיתוח קריירה והתמחות מקצועית, ועוד. רשת הקשרים שיצרו במסע עם יהדות העולם, הצורך שזיהו בקרב הצעירים להשתלב בתעסוקה, והמחסור בכוח אדם בענפים שונים ובעיקר בהייטק - הביאו את הארגון ליזום את "מסע קריירה", מגוון רחב של תוכניות השמה, המאפשרות להתמחות ואף למצוא עבודה בישראל.

במרכזו של המסלול המקצועי הראשון שיזמו במסע בתחילת הדרך עמדו התמחויות לסטודנטים ולבוגרי תואר ראשון בחברות ישראליות שונות. עם השנים התפתחו בארגון מסלולי הכשרה מקצועית, המעניקים קורסים וכלים פרקטיים לבניית קריירה.

לפני כשנתיים פיתחו במסע מסלולים להשמה בשכר מלא בתעשייה ובייחוד בהייטק. מסלול ההשמה הראשון הינו מסלול "Fast track pro ל-"ג'וניורס", במסגרתו מגיעים לארץ צעירים בעלי תואר ראשון וניסיון של שנתיים לפחות בתחום הרלוונטי, לעבודה במשרה מלאה. משתתפי התוכנית הם לרוב מצפון אמריקה, צרפת ואנגליה ועוסקים בתחומים משיקים להייטק כגון פיתוח עסקי, שיווק ו-UX/UI. המסלול השני הינו - "מסע טק", הנועד לגשר על המחסור במפתחים ומהנדסים בתעשיית ההייטק הישראלית על ידי הבאת צעירים יהודים, בעלי ניסיון מינימלי של 3 שנים בתחומים הרלוונטיים.

עופר גוטמן, מנכ''ל ארגון מסע / צילום: ארגון מסע
 עופר גוטמן, מנכ''ל ארגון מסע / צילום: ארגון מסע

"מסע הוא סוכן של חיבורים"

מסלולי ההשמה המקצועית של מסע פתחו מנעד רחב של אפשרויות עבור צעירים יהודים שמחפשים הגשמה עצמית וביטחון כלכלי בישראל; מנגד הם מציעים למעסיקים הישראלים - ניצול של רשת הקשרים הענפה של הארגון בקהילות יהודיות בעולם על מנת לספק כוח אדם איכותי לארגונים וחברות מקומיות. זהו פתרון שמהווה Win Win Situation לכל הצדדים, לפי גוטמן.

"מסע הוא סוכן של חיבורים", הוא מסביר. "אנחנו מחברים בין יהודי העולם לישראל. יש לנו פריסה רחבה בעולם, ואנו עומדים בקשר קרוב עם הקהילות היהודיות ועם 180 אלף בוגרי התוכניות של מסע ואמונים על שיווק דיגיטלי, שמגיע לקהלים רחבים. כל אלו מאפשרים לנו להגיע למיליוני יהודים בעולם ולחבר אותם למדינת ישראל ולמעסיקים בשוק המקומי".

 מעסיקים, מעוניינים לקחת חלק בתוכניות "מסע"? הקליקו כאן>> 

גוטמן מדגיש כי מסע הוא הגוף המוביל כיום בהבאת צעירים וצעירות ממדינות שונות לעבודה בארץ בתחומים מגוונים ומהווה ציר מרכזי בגיוסם של עשרות אלפי צעירים יהודים ממקצועות חיוניים למשק הישראלי.

החיבור בין העובדים למעסיקים מתבצע באמצעות "מרכז הקריירה" של מסע, הגוף שאחראי על פיתוח תוכניות ההשמה המקצועית. המרכז עומד מצד אחד בקשר ישיר עם מאות מעסיקים, ומצד שני נמצא בקשרים עם אלפי צעירים יהודים - ויוצר חיבורים על בסיס דרישות המשרה והצרכים. בנוסף זוכים המשתתפים למעטפת הוליסטית, הכוללת טיפול בוויזה ובאשרת עבודה, ביטוח רפואי וכן סיוע בדיור. במהלך שהותם בארץ הם לומדים עברית באולפן, משתתפים בסיורים להכרת הארץ ומצטרפים לקהילה רחבה של משתתפים ומשתתפות המלווים על ידי מדריכים ויועצים.

"פסיפס רחב ועשיר של צעירים וצעירות"

שנת 2021 היתה שנת שיא במסע, עם גידול של כ- 150% בביקושים לתוכניות "מסע קריירה" ובעיקר לתוכניות ההשמה בהייטק. לדברי גוטמן, "הרצון להיות חלק מתעשיית ההייטק המשגשגת בישראל בשילוב ההתמודדות הטובה של המדינה עם משבר הקורונה, הביאה צעירים רבים להצטרף לתוכניות מסע. מתחילת הקורונה הגיעו לישראל עם מסע יותר מ-20,000 משתתפים, אלפים נוספים צפויים להגיע במהלך החודשים הקרובים והביקוש ימשיך לעלות בעשרות אחוזים".

מאז החלו לפעול תוכניות ההשמה המקצועית של מסע, השתלבו אלפי צעירים יהודים ממדינות שונות בתפקידים מגוונים ובחברות שונות בענף ההייטק. אלפי צעירים נוספים השתלבו במקצועות הרפואה, החינוך והתיירות ובסך הכול, מציינים במסע, נאמדת תרומתם השנתית לתוצר הלאומי של המשק על כ-2.3 מיליארד ש"ח.

עוד מדגישים שם כי אלמלא תוכניות ההשמה, משרות רבות בתחומי ההייטק היו מועתקות לניו יורק, דבלין או הונג קונג, דבר שעשוי להוביל לכרסום במעמדה של ישראל כאומת סטארט-אפ. על פי נתוני הארגון כ-6,000 משרות מאוישות מדי שנה במשק הישראלי בזכות הגעתם של צעירים יהודים מהעולם במסגרת התוכניות.

"המסלולים שלנו מפצים על המחסור בכוח אדם איכותי ומיומן במשק הישראלי ומספקים ראש שקט למעסיקים", אומר גוטמן. "בעזרתנו הם יכולים להתרכז רק בגיוס ובהשמה מקצועית, כלומר באבחון וקליטת עובדים, ולא בכל הפרוצדורות שמסביב הקשורות לרילוקיישן, כגון סיוע בהנפקת ויזה ואשרת עבודה - וזה יתרון עצום עבורם. בנוסף, כדאי להדגיש שוב כי העובדים החדשים מקבלים מאיתנו מעטפת רחבה, שכוללת דיור, ביטוח רפואי, לימודי עברית, טיולים ברחבי הארץ, מדריך שמלווה אותם וקהילה שתומכת בהם. כל אלה מאפשרים להם נחיתה רכה והשתלבות טובה לאורך זמן".

עוד אומר גוטמן כי "יש לנו שווקים שונים בצפון אמריקה, באירופה, בחבר העמים לשעבר ובאמריקה הלטינית; מגיע אלינו פסיפס רחב ועשיר של צעירים וצעירות ממקומות שונים בעולם. הם מביאים עימם ניסיון מקצועי מארץ הולדתם, בשילוב תרבות ארגונית שונה, רעיונות וצורות מחשבה חדשות. מעבר לתרומה התרבותית הגדולה שיש לכך לחברה הישראלית, יש לכך תרומה עצומה לכלכלה הישראלית בכלל ולהייטק הישראלי בפרט".

הזדמנות להיפתח לשווקים חדשים

סוגיית הגיוון האנושי בה נגע גוטמן הפכה בשנים האחרונות לאחד מהנושאים המדוברים ביותר בכלכלה הגלובלית. הצורך המתרחב בכוח אדם, וההבנה שמעבר לפינה מצויות אוכלוסיות רבות, שהשתתפותן בשוק העבודה יכולה למנף את הכלכלה - המריצה חברות רבות, ובעיקר תאגידים לקדם גיוון תעסוקתי.

אולם במקרה שלנו, מעבר לגיוון האנושי והתרבותי שמביאים איתם הצעירים היהודים, הרי שהשתלבותם בחברות המקומיות, מאפשרת לכל אותן חברות להיפתח לשווקים חדשים מעבר לים. במסע מציינים כי כמה מבוגרי התוכנית, שחזרו לארץ הולדתם, הקימו בה שלוחות וסניפים של חברות הייטק ישראליות בהן עבדו. רבים מהם שבים למולדתם גם כשגרירים וכמנהיגים בקהילותיהם. כשההיכרות שהם רוכשים עם החברה הישראלית ועם ההייטק הישראלי פותחת דלתות נוספות לחברות מקומיות ויוצר עבורן נטוורקינג עסקי גלובאלי.

"מסלולי הקריירה של מסע הם בשורה חשובה למשק הישראלי, לחברה הישראלית ולמדינת ישראל כולה", מסכם גוטמן. "הם מביאים לכאן צעירים יהודים רבים, המחזיקים בידע רב ובניסיון מקצועי, שמשתלבים בתעשייה המקומית והופכים להיות שגרירים של מדינת ישראל בתפוצות. זו ציונות גרסת 2022".

ארגון מסע מזמין מעסיקים נוספים להצטרף למספר מסלולים שונים של קליטת משתתפי מסע קריירה במגוון המסלולים: עובדים בשכר ומתמחים>> 

צרו איתנו קשר *5988