הטיפ היומי | שאלות ותשובות

רוצים לאחד את החשבון עם בני הזוג? זה מה שצריך לדעת לפני

פעמים רבות כאשר בני זוג מתחתנים, עולה השאלה האם לפתוח חשבון בנק משותף או חשבונות נפרדים. מה צריך לוודא לפני שבוחרים, ומהן החובות והזכויות? גלובס עושה סדר

חשבון משותף או נפרד? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
חשבון משותף או נפרד? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

1. חשבון משותף או נפרד? פעמים רבות כאשר בני זוג מתחתנים, עולה השאלה האם לפתוח חשבון בנק משותף או חשבונות נפרדים. כאשר יש בין בני הזוג שיח פתוח בנושאים כלכליים, שיתוף מלא ותיאום ציפיות: חשבון משותף, חשבונות נפרדים או חשבון אחד, הם עניין של נוחות תפעולית וחיסכון בעמלות בעיקר.

2. מה צריך לוודא תחילה? חשוב שלכל אחד מבני הזוג יהיה אמצעי תשלום המקושר לחשבון למען העצמאות הכלכלית שלו, וגישה מלאה לנתוני החשבון על מנת למנוע הפתעות.

3. מה החובות ומה הזכויות? גם אם לבני הזוג יש חשבונות נפרדים, אך הם מנהלים חיים משותפים ומשק בית משותף, לכל אחד מבני הזוג אחראי על מחצית מהחובות, וזכאי למחצית מהיתרה בכל אחד מהחשבונות, לא משנה על שם מי החשבון.

4. מתי כדאי להפריד בין החשבונות? הפרדה בין החשבונות תדרש כאשר אחד מבני הזוג הוא עצמאי, אז יש ליצור חשבון נפרד לעסק שממנו יעבור בכל חודש כסף לניהול חשבון הבית. מצב זה יאפשר גם להבין את ההתנהלות של העסק לעומק, וגם לקבוע תקציב לבית על סמך ההכנסות.

5. מה קורה אם אחד מבני הזוג נפטר? שימו לב שבחשבונות משותפים ישנו סעיף אריכות ימים, שמאפשר לבן הזוג השני להמשיך לפעול בחשבון כאשר בן זוגו הולך לעולמו.