אקזיטים | בלעדי

אקזיט ישראלי: צ'ק פוינט רוכשת את הסטארט-אפ ספקטרל ב-60 מיליון דולר

ספקטרל, שהוקמה ב-2020, מפתחת סורק לזיהוי טעויות בקוד ובנכסים אחרים שיכולים להפוך לפגיעויות אבטחה באפליקציות ענן • הרכישה מחזקת את "המעבר שמאלה" של צ'ק פוינט, טיפול בבעיות אבטחה כבר בשלבים מוקדמים של פיתוח תוכנה

גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף
גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף

ענקית אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט  בראשות גיל שויד רוכשת את סטארט-אפ הסייבר הישראלי ספקטרל (Spectral) , כך נודע לגלובס. ספקטרל, שהוקמה ב-2020 וגייסה מאז סבב סיד של 6.2 מיליון דולר מהקרנות אמיתי ומיזמה, נמכרת כעת בכ-60 מיליון דולר.

ספקטרל הוקמה על ידי דותן נחום (מנכ"ל), עידן דידי (סמנכ"ל תפעול), ליאור ראובן (סגן נשיא להנדסה) ואורי שמאי (ארכיטקט ראשי). לפי לינקדאין, החברה מעסיקה כ-30 עובדים שקיבלו הודעה על הרכישה.

ספקטרל עוסקת בעולם שצובר תאוצה במהירות של "המעבר שמאלה" באבטחה (shift left), במסגרתו האחריות לבדיקות האבטחה עוברת לשלבים מוקדמים יותר ממחזור הפיתוח של התוכנה. כך האחריות לזיהוי כשלי אבטחה מערבת גם את המפתחים וצוותי DevOp ולא רק את עובדי אבטחת המידע הקלאסיים שמזהים בעיות אבטחה כאשר אפליקציות כבר רצות בזמן אמת. הסטארט-אפ הישראלי המוכר ביותר בעולם זה הוא סניק, שגייס בספטמבר לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר.

ספקטרל מפתחת סורק שמזהה טעויות מפתחים בקוד ובעיות אבטחה בנכסים אחרים שמובילים לפרצות. לאחר מכן מציגה ספקטרל את אותן בעיות בדאשבורד ייעודי. הפתרון של ספקטרל יתווסף לפלטפורמת אבטחת הענן של צ'ק פוינט Cloudguard, שנבנתה על שורת רכישות שביצעה החברה בשנים האחרונות של סטארט-אפים.

בשנה האחרונה נרכשו מספר חברות ישראליות שעוסקות בנישה זאת, כחלק מהבאזז סביב המעבר שמאלה. הרכישה הגדולה ביותר הייתה של ברידג'קרו הישראלית, שאותה קנתה ב-200 מיליון דולר ענקית הסייבר פאלו אלטו נטוורקס בפברואר אשתקד. פאלו אלטו, כמו צ'ק פוינט, רוצות להציע מעגל שלם של אבטחה שמתחיל עוד לפני שאפליקציית הענן עולה לאוויר.

רכישה נוספת בתחום הייתה של ארגון הישראלית, אותה רכש בסוף 2021 חד-הקרן הישראלי אקווה סקיוריטי. גם חד-הקרן האמריקאי לאבטחת ענן לייסוורק, ששוויו מוערך ב-8.3 מיליארד דולר, השלים לאחרונה את הרכישה של Soluble שפועלת בתחום זה.