הלחץ עבד: אסם דוחה את העלאת המחירים עד לאחר פסח

אסם-נסטלה מפרסמת כי דחיית העלאת המחירים מגיעה בעקבות פגישה שקיימו היו"ר דן פרופר והמנכ"ל אבי בן אסאייג עם שר האוצר • מנכ"ל שסטוביץ השיב במכתב לשרים כי "מייחסים לנו ציניות ופגיעה באזרחים, אך תיאור זה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות"

מנכ''ל אסם, אבי בן אסאייג / צילום: איציק שוקל
מנכ''ל אסם, אבי בן אסאייג / צילום: איציק שוקל

אסם-נסטלה מודיעה: ההתייקרות על מוצרי החברה תידחה בשלושה חודשים עד לאחר חג הפסח. הלחץ שהופעל מכיוון משרדי האוצר והכלכלה באמצעות מכתב ששוגר להנהלות החברות, לצד הלחץ הציבורי - עשו את שלהם.

החברה מפרסמת כי דחיית העלאת המחירים מגיעה בעקבות פגישה שקיימו יו"ר אסם דן פרופר והמנכ"ל אבי בן אסאייג עם שר האוצר אביגדור ליברמן, "במסגרתה הוצגו הסיבות שהובילו את החברה להודיע על עליית המחירים".

לצד הדחייה סוכם כי בחודשים הללו תתקיים בחינה מעמיקה של דרכים שונות למיתון התייקרות מוצרי הצריכה בישראל.

נזכיר כי בסוף דצמבר פרסמה אסם-נסטלה כי בכוונתה לייקר מאות ממוצריה בקטגוריות השונות בשיעור הנע בין 3% ל-7%.

"האוצר מייחס לנו ציניות ופגיעה באזרחים, אך תיאור זה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות"

מנכ"ל חברת שסטוביץ, יוני שסטוביץ, השיב במכתב מענה לשרים, בו הוא מתחייב "לבחון את הדרכים שבהן נוכל להקל על הציבור, ולבחון פעילויות (מעבר לאלה שתוכננו) במסגרתן נציע את מוצרינו במחירים מוזלים".

במכתב מפרט שסטוביץ על אי-הוודאות שתחתיו פעלה החברה, שמעסיקה 1,200 עובדים, לנוכח האתגרים שזימנה הקורונה בנוגע לאספקת מוצרים המיובאים מחו"ל וביחס למוצרים שמיוצרים בישראל.

באשר לדברים שנכתבו במכתב השרים, ציין שסטוביץ כי "מכתבכם מייחס לנו ציניות ופגיעה באזרחי המדינה, אך תיאור זה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות העובדתית, וצר לנו על הדברים".

במכתבו של שסטוביץ מפורטות עלויות התפוקות החקלאיות בגל ההתייקרויות שנמשך לתוך 2021. בין השאר מפורטת עלייה של 50% במחיר חיטת הדורום - חומר מרכזי בייצור פסטה (שסטוביץ משווקת את מוצרי ברילה, מר"ח). עוד צוינו התייקרויות עלויות השילוח מאירופה בשיעור של 100%, התייקרות הנפט ב-80% והתייקרות חומרי האריזה ב-20%.

את התייקרויות עלויות השילוח מהמזרח מעריכים בחברה ב-700%-800% - אלה משפיעים על מוצרי "מאסטר שף" המיובאים (רטבי סויה וכדומה). "בפועל אין מקטע אחד בפעילותנו שבו לא ספגנו עלויות מחירים מאז פרץ לעולם משבר הקורונה. מתוך הבנה לכך שמוצרינו נמצאים בכל בית, עשינו כמיטב יכולתנו על-מנת למתן ולדחות על עליות המחירים גם לאחר שהושתו עלינו, ואכן עלה בידינו לספוג אותן לאורך חודשים ארוכים. בסופו של דבר הודענו על עליות מחירים ביחס למספר מוצרים מוגבל", כך במכתב המפרט כי שיעור ההתייקרות עליו הודיעה שסטוביץ מתון משמעותית מעליות המחירים שהיא ספגה בפועל.

שסטוביץ משווקת ומפיצה מוצרים רבים בתחום המזון, הטיפוח והטואלטיקה. בתחום המזון מדובר בין השאר בפסטה ברילה, טונה ריו, מוצרי MANA, תה פומפדור, אורז טילדה, משקה אוטלי, סלים דליס ועוד. במוצרי הטואלטיקה משווקת החברה את מוצרי פלמוליב, קולגייט, מרידול, ניוטרוג'ינה, ג'ונסון ושיק, לצד עשרות מותגי איפור ובישום.