סמנכ"לית הכספים והתפעול של אמדוקס: "אנחנו במומנטום ורוכבים על גל השקעות מאוד משמעותי"

חברת הטכנולוגיה הישראלית עקפה את תחזיות האנליסטים וסיפקה תחזית מעודדת לרבעון הפיסקאלי השני • צופה הכנסות של 1.11-1.15 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.22-1.28 דולר למניה • סמנכ"לית הכספים והתפעול, תמר רפפורט דגים: "אנחנו בלב המהפכה של תעשיית התקשורת. כולנו רואים כמה אקוטי נושא החיבור מהבית"

תמר רפפורט-דגים, COO&CFO אמדוקס / צילום: עדי אורני
תמר רפפורט-דגים, COO&CFO אמדוקס / צילום: עדי אורני

בשנים קודמות המשקיעים התרגלו לראות באמדוקס  צמיחה שנתית בשיעור חד-ספרתי נמוך, אך תחזית רב-שנתית שפרסמה החברה מדברת על צמיחה שנתית בנטרול השפעות שערי חליפין, בגובה 6%-10% בכל אחת מהשנים 2022-2024.

החברה, ספקית מערכות ופתרונות IT עבור חברות טלקום המנוהלת על-ידי שוקי שפר, פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הפיסקאלי הראשון של 2022 (הרבעון שהסתיים בדצמבר 2021), ועקפה את תחזיות האנליסטים כשרשמה הכנסות של 1.105 מיליארד דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 150 מיליון דולר, שהם 1.2 דולר למניה. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הסתכם בכ-134 מיליון דולר וצבר ההזמנות ל-12 החודשים הקרובים גדל ב-9.7% לרמה של מעל 3.8 מיליארד דולר.

ברבעון השני אמדוקס צופה הכנסות של 1.11-1.15 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.22-1.28 דולר למניה Non-GAAP, גבוה מתחזיות האנליסטים.

"הלקוחות שלנו בסבבי השקעה מסיבית"

"אנחנו במומנטום שממשיך כבר שנה שנייה, ואנחנו מאמינים שיימשך עוד הרבה שנים", אומרת היום סמנכ"לית הכספים והתפעול של אמדוקס, תמר רפפורט-דגים. "אנחנו חברה שנמצאת בלב המהפכה של תעשיית התקשורת, שכולנו חווים אותה: כולנו רואים עד כמה אקוטי הפך נושא החיבור כדי לעבוד מהבית, לצרוך בידור, לתקשר, לשחק. אנחנו רואים את העושר של שירותי התקשורת וכמה זה חלק מהותי בחיינו. לכן הלקוחות שלנו נמצאים בסבבי השקעה מסיבית בתשתיות - 5G, מעבר לענן, להפוך כל נקודת ממשק לדיגיטלית".

לדבריה, "אנחנו רוכבים על גל השקעות מאוד משמעותי שזיהינו מראש, וידענו לבוא אליו עם מוצרים רלוונטיים ללקוחות. ברבעון הראשון דיווחנו על תוצאות יותר טובות מהמצופה והעברנו מסרים מאוד חיוביים, לפיהם נגיע השנה לחלק העליון של התחזית. יצאנו עם תחזית רב-שנתית לצמיחה של 6%-10%, כשלפני 2021 צמחנו ב-2%-4% לשנה. המסר הוא שזה עניין רב-שנתי, אנחנו ממשיכים לראות מומנטום של זכיות בחוזים, זה לא לקוח אחד או מדינה אחת".

המומנטום מתבסס לדברי רפפורט-דגים על מספר גורמים: "המהפכה הדיגיטלית לא התחילה עכשיו, אבל היא מאוד מואצת בעקבות הקורונה. יש הבנה שנקודות הממשק מול לקוח הקצה צריכות להיות מאוד פשוטות, ואנחנו בלב העניין הזה כבר שנים. מעבר לכך יש פריסת רשתות 5G: אנחנו לא חברת ציוד, אנחנו באים עם פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת לחברות התקשורת שהשקיעו ברשת להשיק שירותים חדשים ולעשות מזה כסף.

"נושא נוסף הוא המעבר לענן - זה לא משהו חדש, אבל בתחום מפעילי התקשורת והאפליקציות שבלב העשייה שלהן, המעבר הזה בתחילת דרכו. והדבר האחרון הוא שאנחנו באים עם מודל של שירותים מנוהלים, ונותנים ללקוח את כל השירותים. יש דור חדש של שירותים על הענן שיותר ויותר לקוחות מאמצים".

על פיתוח המוצרים שמתאימים לכל המגמות הנוכחיות אמדוקס עובדת כבר מספר שנים, על מה אתם עובדים היום? מה צפוי בעתיד?
"ההשקעה היא לא פעם אחת במוצר שמגיע בסוף ללקוח ארוז בסרט וזהו. ברגע שמתחילים להטמיע, מתפתח תאבון למוצרים נוספים. מפעילי תקשורת רבים מבינים היום שהמגזר העסקי מאוד אטרקטיבי עבורם - החל ממשרדי עו"ד קטנים ועד לחברות ענק - זה משהו שאנחנו משקיעים בו המון. עניין אחר הוא הנושא של התאמת חוויית המשתמש לכל לקוח.

"יש גם המון השקעה ב-network automation, מדברים על 'self-healing' - הרשת מזהה לבד מה הבעיה ויודעת לפתור אותה ללא התערבות אדם. אנחנו משקיעים ומפתחים את כל היכולות האלה. האצנו את ההשקעה במו"פ כי אנחנו רוצים להכות בברזל בעודו חם. תוך כדי שיפור הרווחיות העלינו את ההשקעות במו"פ".

בהקשר זה היא מציינת כי רכישות שהחברה מבצעת הן רכישות משלימות, לדוגמה רכישה עליה הודיעה אמדוקס לצד הדוחות, בסך 26 מיליון דולר, של סוכנות ייעוץ דיגיטלית בתחום הענן. "עיקר המאסה של החדשנות יושבת בתוך המו"פ שלנו, אנחנו משקיעים מעל 300 מיליון דולר בשנה", אומרת רפפורט-דגים, אך מנגד אינה פוסלת רכישות גדולות יותר: "לא נגיד שאף פעם לא נעשה רכישת ענק, אבל כשמסתכלים על הפורטפוליו שלנו והצרכים שלנו, אין משהו שחסר לנו".

תחזית אופטימית ל-2022

התחזית ל-2022 כוללת כאמור צמיחה של 6%-10% בהכנסות, אך שינויי שערי חליפין יפגעו בצמיחה בפועל והיא תסתכם ב-3.4%-7.4%. הרווח הנקי למניה יצמח בשיעור גבוה יותר של 6.3%-10.3%. רפפורט-דגים אומרת בהקשר זה כי "כחברה גלובלית שעובדת ב-85 מדינות, אנחנו מושפעים באופן טבעי מהמון מטבעות. אנחנו ממוקדים מאוד בהגנה על השורה התחתונה, ומדיניות הגידור שלנו לא מתיימרת להגן על שורת ההכנסות. שורת הרווח מוגנת היטב, לא אגיד הרמטית - יש מטבעות כמו הלירה הטורקית, 'מטבע משוגע' שלא פרקטי לעשות עליו גידור, אבל ההגנה על השורה התחתונה היא בהחלט משהו שאנחנו מנהלים בצורה מאוד הדוקה".

אמדוקס נסחרת בשווי 9.6 מיליארד דולר. החברה עדכנה על חלוקת דיבידנד רבעוני בגובה 39.5 סנט למניה שישולם בסוף אפריל.