אסם-נסטלה נכנעת למחאה: מבטלת את העלאת המחירים

הלחץ הציבורי עשה את שלו: אסם-נסטלה הודיעה על ביטול עליית המחירים בישראל • "מתוך רצון אמיתי להיות קשובים לרחשי לבם של הציבור בישראל, החברה קיבלה היום את ההחלטה לספוג את מלוא ההתייקרויות הללו, על מנת לסייע בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל", נכתב בהודעת החברה

סופרמרקט / צילום: Shutterstock, 89stocker
סופרמרקט / צילום: Shutterstock, 89stocker

המחאה שסחפה את המדינה השבוע עשתה את שלה, הפעם: יומיים לאחר שהודיעה כי ההתייקרות על מוצרי החברה תידחה בשלושה חודשים, עד לאחר חג הפסח, אסם-נסטלה הודיעה הערב (ה') על ביטול עליית המחירים בישראל. "החלטה זו התקבלה למרות העובדה כי בשנה האחרונה החברה חוותה התייקרות מצטברת בהיקף חסר תקדים בתשומות הייצור ועלויות ההפעלה", נכתב בהודעה שיצאה מטעם החברה.

"מתוך רצון אמיתי להיות קשובים לרחשי לבם של הציבור בישראל, החברה קיבלה היום את ההחלטה לספוג את מלוא ההתייקרויות הללו, על מנת לסייע בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל", נכתב.

"אך טבעי הוא שליבנו פתוח לרגשות הצרכנים ומשום כך החלטנו לשנות את החלטתנו ולבטל את עליית המחירים", מסר דן פרופר, יו"ר דירקטוריון אסם-נסטלה. "אני תקווה כי צעד זה ישמש פתח לתקופה חדשה של מיתון ההתייקרויות במשק".

מנכ"ל אסם-נסטלה אבי בן אסאייג הוסיף כי "החלטתנו להעלות בצורה מתונה את מחירי חלק ממוצרי החברה נבעה מהתייקרויות כבדות במחירי חומרי גלם, אריזה ועלויות התובלה בעולם. אולם מצבם המורכב של רבים מהצרכנים בישראל והלך הרוח הציבורי, הביאו אותי למסקנה כי עלינו לבטל את עליית המחירים ולספוג את מלוא ההתייקרויות".

בסרטון שפרסמה החברה מודיע אסאייג על ביטול ההתייקרויות, ומצהיר כי "ההתמודדות עם יוקר המחיה בישראל אינה מונחת על כתפי תעשיית המזון בלבד, אולם בחברה מבינים כי על מנת להתמודד עם יוקר המחיה צריך לחבור ביחד כדי לחפש דרך משותפת הבנויה על תרומה הדדית, של כל הגורמים שיכולים לסייע בכך".

אתמול הודיעו גם ליימן שליסל ודיפלומט כי לא יעלו את המחירים, בינתיים. שתי היבואניות שיגרו מכתבים לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי, בהם התייחסו לשטף העלאות מחירים ברחבי העולם. בשורה התחתונה, בצל הלחץ הציבורי והממשלתי, הודיעו שתי החברות כי הן נענות לבקשת ליברמן וברביבאי, ודוחות את העלאת המחירים שהוכרזה על-ידה עד לאחר פסח.

לאחר ההודעה של אסם-נסטלה מהערב מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו שאר החברות שצעדו בעקבותיה והודיעו על דחיית ההתייקרות עד לאחר חג הפסח. בתחילת השבוע, בשיאו של לחץ ציבורי וממשלתי גדול על יבואניות ויצרניות שהודיעו על העלאות מחירים, דרשו ליברמן וברביבאי מאסם-נסטלה, ליימן שליסל, דיפלומט, שסטוביץ, סנו, רסטרטו ושטראוס לבטל את גל עליות המחירים במשק.

לאחר ההודעה, צייץ שר האוצר אביגדור ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "השבוע בלמנו את ההתייקרויות במזון, במוצרי הצריכה ובתחבורה הציבורית, אבל זה לא נגמר. בנוסף לרפורמה ביבוא, הרפורמה בחקלאות ומהלכים נוספים עליהם כבר הודענו, בימים הקרובים נסיים לגבש צעדים נוספים להוזלת המחייה בישראל!".