בכל זאת הנפקת ביומד בנאסד"ק: נובקטיס גייסה 16 מיליון דולר

החברה מנוהלת על ידי רון בנצור, שניהל והנפיק את החברות קריקס ויורוג'ן • ביום הראשון למסחר איבדה המניה 35% מערכה

רון בנצור / צילום: נעם ילין
רון בנצור / צילום: נעם ילין

חברת התרופות נובקטיס ( Nuvectis ) בניהולו של רון בנצור, לשעבר מנכ"ל החברות יורוג'ן וקריקס, שנסחרו במאות מיליוני דולרים בנאסד"ק, הודיעה במהלך סוף השבוע על גיוס של 16 מיליון דולר, לפי שווי של 50 מיליון דולר. הגיוס מתבצע בתקופה לא מלהיבה להנפקות ראשונות של חברות ביומד ישראליות בנאסד"ק, ועל רקע תקופה של ירידות במדד הנאסד"ק ביוטק בחצי השנה האחרונה, אם כי בשבוע האחרון ישנה התאוששות קלה.

נובקטיס הצליחה להשתחל פנימה עם הנפקה קטנה, אך ביום הראשון למסחר איבדה 35% מערכה. מתוך 12 הנפקות ראשונות משמעותיות בוול סטריט מתחילת 2022, 6 היו של חברות בתחום הרפואי. רובן רושמות בינתיים תשואות חיוביות נאות וכמה מהן רושמות תשואה שלילית קטנה, אך נובקטיס כרגע מובילה בירידות.

בעלי המניות הקיימים בחברה השתתפו בגיוס. בעלי המניות הגדולים בחברה הם המייסדים וקרן הון הסיכון פונטיפקס. את ההנפקה הוביל החתם H.C. Wainwright & Co.

המייסדים הם בנצור, ד"ר אנריקה פרסיקו, סמנכ"ל הפיתוח העסקי והמנהל המדעי של החברה, גם הוא בעבר מקריקס ומחברה אחרת בה היא מעורב בנצור, Stemline , שנמכרה ב-677 מיליון דולר, ושיש שמש, סמנכ"ל הפיתוח הקליני, שגם הוא שימש בתפקידים דומים בקריקס ובסטמליין.

נובקטיס מפתחת תרופות לטיפול בסרטן. היא רכשה בעסקת מזומן ותמלוגים תרופה בשם 800NXP מהמכון הלאומי הבריטי לחקר הסרטן -Institute of Cancer Research. תרופה זו נכנסה לאחרונה לשלב 1/2 של הניסויים הקליניים, בסרטן השחלות המאופיין בסמנים גנטיים מסויימים. הניסוי נערך בבית חולים Royal Marsden בלונדון ובמקביל נמצאת החברה בדיון מול ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, כדי להרחיב את הניסוי לארה"ב. השלב הראשון של הניסוי אמור לארוך כ-12 חודשים.

התרופה השנייה של החברה, NXP900, נרכשה מאוניברסיטת אדינבורו בסקוטלנד, ומיועדת לטיפול בסרטנים גרורתיים. החברה מתכננת לקדם את המוצר בקרוב לשלב הבטיחות, ולאחר מכן לבחור את סוג הסרטן בו תנוסה התרופה.