בכירים בשירות המדינה חוששים: “אם חצי ממה שכתוב נכון, זו בושה וחרפה”

גורמים רבים בעבר ובהווה חוששים שגם אחריהם עקבו: "אם ריגלו אחרי אנשים בשירות המדינה, מדובר בשבר גדול" • בכיר נוסף סיפר לגלובס: "בעבר חשבנו שאלו קונספירציות"

קרן טרנר-אייל. בכיר במגזר הציבורי: ''לא קונה את הסיבה המוצהרת בגללה עקבו אחרי מנכ''לי האוצר'' / צילום: צילום מסך, עובדה ''קשת 12''
קרן טרנר-אייל. בכיר במגזר הציבורי: ''לא קונה את הסיבה המוצהרת בגללה עקבו אחרי מנכ''לי האוצר'' / צילום: צילום מסך, עובדה ''קשת 12''

בכירים רבים בהווה ובעבר בשירות המדינה שאלו את עצמם, בעקבות הפרסום בכלכליסט, האם גם במכשיר הטלפון שלהם הותקנה תוכנת ריגול של פגסוס. אותם בכירים מבינים אם התנהלו מעקבים באמצעות התוכנה אחרי מנכ"לי משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד וקרן טרנר, ומנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור, לא מן הנמנע כי פגסוס הובילה גם לפגיעה חמורה בפרטיותם.

"אם חצי ממה שכתוב נכון, מדובר בבושה וחרפה למשטרה ומערכת שלטון החוק", אמר לגלובס בכיר לשעבר במשרדי הממשלה.

לכולם כבר ברור שאף אחד לא חסין

לדבריו, "אם ריגלו אחרי אנשים בשירות המדינה, זה שבר גדול. צריך להרוס ולבנות מחדש את היחידה הרלוונטית במשטרה. האם המשטרה ריגלה גם אחריי? פעם הייתי חושב שזה מופרך, אבל היום אני כבר לא בטוח".

אחד מנושאי השיחה החמים כיום הוא מי הבכירים הבאים הוא זה שיגלה שגם במכשיר הסלולרי שלו הותקנה תוכנת ריגול, כאשר לכולם כבר ברור כי אף אחד לא היה חסין מפני התקנה של פגסוס גם במכשירו האישי.

בכיר אחר במגזר הציבורי סיפר: "אני לא קונה את הסיבה המוצהרת שעקבו אחרי מנכ"לי האוצר בגלל ‘חשש להדלפת מסמכים לתקשורת’. ראשית, לא מדובר בעבירה פלילית שצריכה לעניין את המשטרה. אני רוצה להאמין שפתחו את הבדיקות בגלל סיבות רציניות. מצד שני, אין לי מושג למה רצו לעקוב אחרי קרן טרנר, למשל".

"כל החברים שלי במערכת חטפו שוק"

פקידה בכירה אחרת, שעבדה בממשלה בתקופת הריגול הרלוונטית, לא רצתה להרחיב בנושא ורק ציינה: "הפרשה הזאת מלחיצה מאוד".

בכיר נוסף אמר לגלובס: "כל החברים שלי שנמצאים במערכת חטפו שוק. היו בעבר כל מיני שמועות, סיפרו בזמנו שיש ניצבים במשטרה עם רשימת חיסול של ראשי רשויות מקומיות. אבל לא ממש האמנו, זה נשמע אז כמו קונספירציות מרוחקות. חשבנו שאם יש ניסיונות ריגול זה אולי מטעם גורמים עסקיים אינטרסנטיים, אבל ריגול מטעם המשטרה? אף אחד לא דמיין שהמשטרה תרגל אחרי עובדי ציבור".