התחרות בשוק העבודה לוחצת: אמזון מעלה את שכר הבסיס ל-350 אלף דולר

בנוסף להעלאת משכורת הבסיס, אמזון תשפר את חבילת הפיצויים לרוב המשרות ברחבי העולם כך שתכלול מענקים של מניות מוגבלות, וכן תשלומים נוספים של מזומנים כמו בונוס חתימה

עובדי מחסן מיון של אמזון בקליפורניה / צילום: Reuters, Robert Galbraith
עובדי מחסן מיון של אמזון בקליפורניה / צילום: Reuters, Robert Galbraith

אמזון הודיעה אתמול (ב') לעובדיה כי משכורת הבסיס לבכירים תעלה ל-350 אלף דולר, קפיצה משמעותית ממשכורת המקסימום עד כה, שעמדה על 160 אלף. השינוי שאמזון מתכננת לבצע מתרחש על רקע הביקורת המופנית כלפי אמזון, בעיקר מכיוון העובדים שלה, שטוענים כי המשכורות הן מתחת לסטנדרט הנהוג בשוק, טענה שהייתה לאחת הסיבות העיקריות לעזיבה של עובדים את החברה.

בנוסף להעלאת משכורת הבסיס, אמזון תשפר את חבילת הפיצויים לרוב המשרות ברחבי העולם, והיא תכלול מענקים של מניות מוגבלות, שבדרך כלל מוענקות רק מידי פעם לאורך שנים, וכן תשלומים נוספים של מזומנים כמו בונוס חתימה. מאז ומתמיד חבילת ההטבות של החברה ידועה במענקים של מניות.

התחרות בשוק העבודה נעשתה גדולה יותר מתמיד, כחלק מהשפעותיה של מגפת הקורונה, שנתנה לעובדים רבים מנוף לדרוש תנאים ומשכורות טובים יותר. עוד ועוד חברות נאלצו להציע תנאי עבודה גמישים ולאפשר שיטת עבודה היברידית - גם מהבית וגם מהמשרד - בינן גם אמזון, שהודתה שכשלה ביכולתה להציע לעובדים הטבות אטרקטיביות שישאירו וימשכו עובדים מוכשרים.

"בשנה האחרונה שוק העבודה נעשה תחרותי במיוחד, ולאחר ניתוח של מספר אפשרויות ושיקולים עסקיים, מתור הצורך להישאר במשחק ולמשוך אלינו כישרונות, החלטנו לבצע שיפור משמעותי בחבילות הפיצויים לעובדים לעומת שנה טיפוסית", כך במזכר שהופץ בחברה, כפי שדווח ברשת CNBC ואושר על ידי דוברות אמזון.