הרשויות בארה"ב תפסו מטבעות ביטקוין גנובים בשווי 3.6 מיליארד דולר

תפיסת המטבעות, שנגנבו בפריצה לבורסת הקריפטו ביטפינקס ב-2016, היא התפיסה הפיננסית הגדולה ביותר בתולדות משרד המשפטים של ארה"ב • הרשויות הפדרליות עצרו בני זוג מניו יורק בחשד שקשרו קשר להלבין את המטבעות הדיגיטליים

ביטקוין / צילום: Shutterstock, Andreanicolini
ביטקוין / צילום: Shutterstock, Andreanicolini

משרד המשפטים של ארה"ב תפס מטבעות ביטקוין בשווי של יותר מ-3.6 מיליארד דולר שנגנבו בפריצה לבורסת הקריפטו ביטפינקס ב-2016, התפיסה הפיננסית הגדולה ביותר תולדות המשרד. הרשויות הפדרליות עצרו בני זוג מניו יורק בחשד שקשרו קשר להלבין את המטבעות הדיגיטליים.

בני הזוג, איליה ליכטנשטיין, בן 34 המחזיק באזרחות כפולה, רוסית ואמריקאית, ואשתו, הת'ר מורגן, בת 31, צפויים להופיע בפני בית משפט פדרלי בניו יורק בהמשך היום. השניים יואשמו בניסיון הלבנה של 119,754 הביטקוינים שנגנבו כאשר האקר פרץ למערכות החברה וביצע למעלה מ-2,000 עסקאות בלתי מאושרות. לפי התביעה, העסקאות העבירו את הביטקוינים לארנק הדיגיטלי של ליכטנשטיין.

הרשויות הצליחו לשים ידן על יותר מ-94,000 ביטקוינים ששוויים הוערך בכ-3.6 מיליארד דולר בעת התפיסה. בסך הכל נגנבו בפריצה מטבעות ששוויים הוערך אז ב-71 מיליון דולר וכיום עומד על 4.5 מיליארד דולר.

"היום רשויות אכיפת החוק הפדרליות הדגימו פעם נוספת שאנחנו יכולים לעקוב אחר כסף בבלוקצ'יין, וכי לא ניתן למטבעות הקריפטו להפוך למקלט להלבנת כספים או לשטח הפקר במערכת הפיננסית שלנו", מסר עוזר התובע הכללי קנת פולייט.

בעבר ביטפינקס הציעה פרס בשווי מוערך של מאות מיליוני דולרים בעבור מידע שיוביל להשבת הכספים. טרם ברור האם מידע שכזה הוא שהוביל לפריצה בחקירה.

עוד מסרו התובעים כי מיליוני דולרים נפדו בעסקאות בכספומטים של ביטקוין ונעשה בהם שימוש לרכישת זהב ומטבעות NFT, כמו גם פריטים יומיומיים יותר כגון כרטיסים נטענים של רשת וולמארט.