מיזוג סולארי: סולגרין רוכשת את סינרג'י תמורת כ-430 מיליון שקל בעסקת מניות ומזומן

שתי החברות פועלות בתחום האנרגיה המתחדשת, ולאחר השלמת העסקה יצטרפו בעלי מניות סינרג'י לקרן התשתיות ג'נריישן בדבוקת השליטה בסולגרין • אשתקד תכננה סינרג'י להנפיק לפי שווי גבוה משמעותית

אביעד מור, מנכ''ל סינרג'י / צילום: סטודיו תומאס
אביעד מור, מנכ''ל סינרג'י / צילום: סטודיו תומאס

חברת האנרגיה הסולארית סולגרין  מרחיבה את פעילותה, לאחר שדיווחה על מזכר הבנות לרכישת חברת סינרג'י אנרגיה מתחדשת תמורת כ-430 מיליון שקל בעסקת מניות ומזומן. 

המוכרים בעסקה הם בעלי מניות סינרג'י, ובראשם שלושת מייסדי החברה, יעקב גרוסמן, יעל אלמוג זכאי ואביעד מור (מנכ"ל החברה), שמחזיקים יחדיו ב-90% ממניות סינרג'י, ומוגדרים כבעלי השליטה בה. על פי פרסומים מהשנה שעברה תכננה סינרג'י להשתלב בגל הנפקות האנרגיה הירוקה בבורסה בתל אביב, ולגייס הון לפי שווי חברה של כ-700 מיליון שקל - הגבוה משמעותית מבעסקת המיזוג - אך התוכנית לא יצאה לפועל.

סינרג'י עוסקת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל וביוון, ומחזיקה בצבר פרויקטים של כ-850 מגוואט בשלבים שונים. לדברי סולגרין, החברה הממוזגת תחזיק בנכסים בהיקף של כ-2.5 ג'יגוואט - מתוכם למעלה מ-500 מגוואט של נכסים מניבים בהקמה ולקראת הקמה.

על פי מזכר ההבנות, תרכוש סולגרין את מלוא הבעלות על סינרג'י, בתמורה להקצאת מניות בהתאם ליחס שווי בין שתי החברות של 32.84% סינרג'י ו-67.16% סולגרין, בתוספת סכום מזומן של 50 מיליון שקל. סולגרין נסחרה היום בבורסה לפי שווי שוק של 772 מיליון שקל, כך שהעסקה משקפת שווי של כ-380 מיליון שקל למניות שיונפקו, וכ-430 מיליון שקל לסינרג'י כולה. 

השליטה האפקטיבית תישאר בידי ג'נריישן קפיטל

לאחר השלמת העסקה יצטרפו בעלי מניות סינרג'י לדבוקת השליטה בסולגרין, אולם השליטה האפקטיבית בה תישאר בידי קרן התשתיות ג'נריישן קפיטל. כיום מחזיקה ג'נריישן, בראשות יוסי זינגר וארז בלשה, ב-50.56% ממניות סולגרין - החזקה שתדולל משמעותית לאחר השלמת רכישת סינרג'י.

סולגרין היא חברת אנרגיות מתחדשות בינלאומית עם צבר נכסים בהיקף של כ-1.8 ג'יגוואט מותקן, והיא עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקנים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות באמצעות טכנולוגיה פוטו-וולטאית, ומכירת החשמל המיוצר במתקנים אלו.

החברה פועלת בארה"ב, בישראל, באיטליה, בגרמניה וביוון, ונכון להיום בידיה נכסים מניבים בהספק כולל של כ-80 מגוואט; כ-232 מגוואט בשלבי הקמה ולקראת הקמה; וכ-1,443 מגוואט מותקן בשלבי ייזום שונים.

להערכת סולגרין, "השלמת העסקה תהווה זרז משמעותי לביסוסה כחברה יזמית בינלאומית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת הפועלת באופן מלא ועמוק בכל מרכיבי שרשרת הערך, בעלת פורטפוליו נכסים משמעותי ומגוון בישראל ובחו"ל".

אנרגיה סולארית בישראל ורוח ביוון

סינרג'י, שהוקמה בשנת 2017, פועלת בישראל בתחום הסולארי וביוון בתחום אנרגיית הרוח. סינרג'י פועלת לכל אורך שרשרת הערך - החל משלב ייזום הפרויקטים ופיתוחם, דרך שלב ההקמה ועד שלב ההפעלה והתחזוקה. 

בתחום הייזום ומכירת חשמל עוסקת סינרג'י בייזום והחזקה לטווח ארוך של מערכות פוטו-וולטאיות. עיקר פעילותה הוא בתחום הדו-שימוש, בהתקנת מערכות על גבי גגות, מאגרי מים, קירוי חניות, חניונים וקרקעות, המייצרות חשמל המוזרם לרשת החשמל הארצית או לשימוש מקומי של צרכנים שונים. 

בתחום ההקמה, התפעול והתחזוקה, עוסקת סינרג'י בפעילות הקמה, תפעול ותחזוקה של מערכות פוטו-וולטאיות בישראל המוחזקות על ידיה. בנוסף, מחזיקה סינרג'י ב-19.5% ממניות חברת וולטה סולאר, העוסקת בביצוע ובייזום בתחום המערכות הפוטו-וולטאיות הקטנות והביתיות, וכן ב-29.5% ממניות חברת Xfloat, המפתחת מערכות עקיבה ליישום על גבי מערכות סולאריות צפות.