סמנכ"ל השיווק בבנק הדיגיטלי עוזב רגע לפני ההשקה הגדולה

רועי קציר, סמנכ"ל השיווק, המכירות והלקוחות של הבנק הדיגיטלי שהקים אמנון שעשוע, עובר לחברת כרטיסי האשראי כאל לתפקיד המשנה למנכ"ל • זאת, ימים ספורים אחרי שהבנק הדיגיטלי החל בהשקה השקטה • עזיבתו עשויה לערער את אמון הציבור בבנק

ONE ZERO - הבנק הדיגיטלי
ONE ZERO - הבנק הדיגיטלי

עזיבה מפתיעה בבנק הדיגיטלי ONE ZERO. סמנכ"ל השיווק, המכירות והלקוחות של הבנק, רועי קציר, הודיע כי הוא עוזב את הבנק. זאת, ימים ספורים אחרי שהבנק החל בהשקה שקטה. קציר עובר לחברת כרטיסי האשראי כאל, שם הוא צפוי להתמנות למשנה למנכ"ל וראש חטיבת אסטרטגיה ופיתוח עסקי.

קציר הצטרף לצוות הקמת הבנק הדיגיטלי הראשון בינואר 2020. במסגרת תפקידו אחראי על התוויית האסטרטגיה השיווקית ויישומה, על הכנסות הבנק מהשירותים הבנקאיים ועל הפיתוח העסקי.
קודם להצטרפותו לבנק, קציר ניהל את מטה הסחר והשיווק של שופרסל, לאחר קריירה של 16 שנים בבנק הפועלים בתפקידים שונים במטה ובשטח. בתפקידו האחרון ניהל את פעילות המכירות של החטיבה הקמעונאית.

עזיבתו של קציר מעלה תהיות לגבי הצלחתו של הבנק החדש. כאשר אחד מבכירי הבנק מודיע על עזיבה ממש עם תחילת הפעילות העסקית של המיזם בו הושקעו מאות מיליוני שקלים. כפי שפורסם בגלובס, הבנק פתח לפני כשבועיים בהשקה שקטה ל-60 אלף הלקוחות שנרשמו בהרשמה המוקדמת.

המשנה למנכ"ל בכאל - תפקיד שאי-אפשר לסרב לו

עם זאת, נציין כי מבחינתו האישית של קציר מדובר בהזדמנות גדולה כשהוא מתמנה למשנה למנכ"ל, תפקיד שנכון להיום לא נושא בו אף אחד מבכירי חברת כרטיסי האשראי, תפקיד שעשוי להציב אותו בעמדת מפתח כאשר יחליט בעתיד המנכ"ל הנוכחי, לוי הלוי, לעזוב. עם זאת, יתכן כי כחלק מהמינוי של קציר, יקודמו בחברה בכירים נוספים לתפקיד המשנה למנכ"ל, כך שלא מדובר בהכתרת יורש ואין בכך משום הודעה על המשך דרכו של הלוי בחברה.

הבנק בניהולו של גל בר דעה החל בצירוף של הקבוצה הראשונה - מאות בני משפחה ומכרים של עובדי הבנק שהיו הראשונים שנרשמו בהרשמה המוקדמת. על פי התוכנית העסקית של הבנק הדיגיטלי, יצורפו באופן הדרגתי קבוצות של אלפי לקוחות, במטרה לוודא שכל המערכות פועלות כשורה. הצירוף המדורג צפוי להימשך מספר חודשים, ועם סיומו יפנו ב-ONE ZERO לקהל הרחב ויפתחו את השערים הדיגיטליים בפני כל מי שירצה להצטרף אליו.

בכוונתו להציע בשלב הראשון פעולות בנקאיות כמו חשבון עו"ש, חשבון זוגי, הלוואות, פיקדונות, כרטיסי אשראי ערבויות והוראות קבע.

שירותי רכישות והעברות של מט"ח וניירות ערך יצטרפו לרשימת הפעולות שיציע הבנק במהלך 2022, ובשלב זה הוא לא יציע משכנתאות, למרות הפריחה של התחום בשוק.