המשפחה הזו השקיעה את כל החסכונות בקריפטו - ועכשיו היגרה ליעד חדש כדי לחמוק ממס

משפחת טאיהוטו ההולנדית חיה בדרכים מאז 2017, עם אוצר קריפטו שמאובטח בארבע יבשות שונות • כעת החליטו בני המשפחה להגר לפורטוגל, מקלט מס הקריפטו האולטימטיבי של אירופה • בעתיד הם מתכננים להקים שם "קהילה לא-מבוזרת"

פורטוגל. ''גן עדן לאוהבי הביטקוין'' / צילום: Shutterstock, amnat30
פורטוגל. ''גן עדן לאוהבי הביטקוין'' / צילום: Shutterstock, amnat30

משפחת טאיהוטו ההולנדית, בת חמש נפשות, טיילה בעולם במשך חמש השנים האחרונות וביקרה ב-40 מדינות. כעת, היא מבקשת להתמסד ולהכות שורש בפורטוגל, אחת המדינות היחידות באירופה שלא גובה מס על רווחים מעסקאות קריפטו.

בשנת 2017 משפחת טאיהוטו מימשה את כל הנכסים שלה, כולל בית של יותר מ-200 מ"ר שבו חיו ההורים ושלושת ילדיהם, והמירה אותם לביטקוין. אז, הביטקוין היה שווה 900 דולר, היום הוא נסחר עבור 41 אלף דולר, אחרי שבשיא שלו הגיע עד 69 אלף. "בפורטוגל לא משלמים שום מס על רווחי הון או מס מכל סוג אחר על מטבעות קריפטו", כך מסביר דידי, אב המשפחה, לרשת CNBC. "זה גן עדן יפהפה לאוהבי הביטקוין".

מאז 2017 המשפחה חיה בדרכים, עם אוצר קריפטו שמאובטח בארבע יבשות שונות. עכשיו, כשהיא מבקשת להתמקם, פורטוגל נראית כמו היעד המבטיח ביותר.

בפורטוגל, רווחים מעסקאות במטבעות קריפטו או מטבעות פיאט לא נחשבים רכוש כמו מניות או נכסים אחרים, אלא כסוג של תשלום, ולכן לא חייבים במס נוסף. לעומת זאת, חברות ועסקים שמקבלים תשלום במטבעות קריפטו על שירותים שהם מספקים, כן חייבים במס בנסיבות מסוימות.

החיים של תושבי החוץ בפורטוגל נוחים מאד. האקלים נוח, הסצנות החברתיות תוססות, תנאי המיסוי נוחים וכולם - מקומיים ותושבי חוץ כאחד - מחזיקים ומשתמשים בביטקוין. משפחת טאיהוטו מבקשת להוסיף לחוויה הכמעט-מושלמת של תושבי חוץ בפורטוגל, ולהקים כפר קריפטו משלהם. התוכנית היא קהילה ברוח הקריפטו - הקרקע תימכר על פי המטר ובתור NFT כדי לסמן שייכות. משפחת טאיהוטו חולמת גם על מכרה ביטקוין שיפעל על אנרגיה של שמש ורוח, שיפיק מספיק חום כדי לחמם את הבתים בחורף. "אנחנו רוצים לבנות אורח חיים לא-מבוזר. זה העתיד", מסכם אב המשפחה.