שני פועלי בניין נהרגו בקריסת פיגום באתר פרויקט בבלי בתל אביב

השניים נפלו מגובה רב, ומותם נקבע במקום • המבצעת היא חברת תדהר בנייה • מתחילת השנה נהרגו שבעה פועלים

אתר הבנייה בפרויקט בבלי / צילום: דוברות מד''א
אתר הבנייה בפרויקט בבלי / צילום: דוברות מד''א

שני פועלי בניין נהרגו הבוקר (ד') בנפילה מגובה רב, באתר הבנייה של פרויקט בבלי ברח' הרב ניסים בתל אביב, בביצוע חברת תדהר. מן המשטרה נמסר כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות התאונה. מתחילת השנה נהרגו שבעה פועלי בניין. בשנה שעברה לפי הספירה של "גלובס ו"קו לעובד" נהרגו 36 פועלים.

על פי מידע ראשוני שהגיע לגלובס, השניים נהרגו כתוצאה מקריסת פיגום ממוכן. אין זו הפעם הראשונה שבה קורס פיגום כזה ומביא לתאונה קטלנית. ביוני אשתקד קרס פיגום ממוכן בפרויקט דה וינצ'י בתל אביב של קנדה ישראל, בביצוע חברת אשטרום, וכתוצאה מכן נהרג העובד מוסאב אל נג'די, בן 30. בתאונה דומה בראש העין בשנת 2018 נהרגו שני פועלים פלסטינים, באתר בביצוע חברת אלקטרה בנייה.

מקבוצת תדהר נמסר: "קבוצת תדהר מביעה כאב עמוק ומשתתפת בצערן של המשפחות. מיד עם קבלת דיווח ראשוני על התאונה הגיעו לאתר אנשי מקצוע והחלו בבדיקת פרטי התאונה המצערת. הבטיחות היא נר לרגלנו ונפעל לאלתר ללמוד את פרטי המקרה, כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, מסרה: "אלה העובדים השישי והשביעי שנהרגו מתחילת השנה באתרי בנייה. בשמונה חודשים האחרונים עלייה של 50% במספר ההרוגים בתאונות עבודה באתרי בנייה. ולעומת זאת ב-2021 ירידה באכיפה - ירידה של 35% במספר צווי בטיחות שהוטלו באתרי בנייה, ירידה של עשרות אחוזים בעיצומים כספיים בשל הפרות בטיחות, שלא פורסמו יותר מחצי שנה".

עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר: "רצף התאונות במעורבות של פיגומים ממוכנים מחייבת ביצוע בדיקה מעמיקה בנוגע לכל הליך יבוא הפיגומים הממוכנים ארצה ומתן אישורי בטיחות לפיגומים אלו. אנו קוראים לוועדת המשנה למניעת תאונות עבודה בכנסת להורות על הקמת ועדת חקירה מקצועית ובלתי תלויה שתבדוק את התנהלות מנהל הבטיחות בעבודה, מכון התקנים ויבואני הפיגומים בכל הנוגע למתן אישורי תקינות ויבוא לפיגומים אלו ורישום הדגמים בפנקס הפיגומים, אם נושא זה לא יתברר באופן מיידי, תאונה נוספת היא רק עניין של זמן".