ליברמן מגיב לביקורת על תוכנית הסיוע שהציג: "תמיד יהיה מי שלא יקבל ויהיה במצב רוח קרבי"

"אתמול הצגנו צעדים להפחתת יוקר המחיה והיום אנו יכולים להציג עוד הישג משמעותי – צמצום הגירעון ל-3.3% מהתוצר, שזה מעבר לכל תחזית ורודה שהכרנו", אמר ליברמן בתדרוך לכתבים • "אני מניח שבמפלגות החרדיות תהיה התנגדות, אבל בסוף באנו לעזור למשפחות עובדות עם ילדים"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר

שר האוצר, אביגדור ליברמן, התייחס היום (חמישי) בתדרוך כתבים לפרטי חבילת הסיוע שהציג אתמול יחד עם ראש הממשלה, נפתלי בנט ושרת הכלכלה, אורנה ברביבאי. ליברמן ניסה להסביר מנין יבוא הכסף למימון התוכנית, שנאמדת בכ-4.4 מיליארד שקל, וכוללת הפחתת מס הכנסה למשפחות עובדות, התמתנות בעליית מחירי החשמל והסרת מכסים על מוצרי מזון וריהוט.

"אתמול הצגנו צעדים להפחתת יוקר המחיה והיום אנו יכולים להציג עוד הישג משמעותי - צמצום הגירעון ל-3.3% מהתוצר, שזה מעבר לכל תחזית ורודה שהכרנו", אמר ליברמן. לדבריו, "המדיניות שלנו הוכיחה את עצמה, כשוויתור על תשלום החל"תים והסגרים איפשרה להגדיל את העוגה משמעותית. רשמנו 48 מיליארד שקל הכנסות בינואר, לעומת 34.5 מיליארד שקל בשנה שעברה, שזה גידול של 39 אחוז בהכנסות המדינה. שיא כזה לא היה מאז חורבן בית שני. וזאת התשובה לגבי הכסף".

עוד התייחס שר האוצר לקשיים שעוד צפויים בדרך בתהליך החקיקה של צעדי הסיוע, בדגש על הגדלת נקודות הזיכוי במס הכנסה להורים לילדים בני 6-12. "אני מניח שבמפלגות החרדיות תהיה התנגדות, אבל בסוף באנו לעזור למשפחות עובדות עם ילדים", אמר ליברמן, "הבעיה היא שהכנסת יוצאת לפגרה במרץ, אבל גם אם לא נספיק לחוקק עד אז, בכל מקרה הקלת המס תהיה רטרואקטיבית מ-1 בינואר. אני מאמין שגם באופוזיציה וגם בקואליציה יתמכו בכנסת, כי ההצעות נועדו להיטיב עם הציבור ואיך אפשר להתנגד להורדת מכס על דגים ובשר ורהיטים?".

לגבי הביקורת על כך שהתוכנית להקלה במס הכנסה לא תעזור להורים לילדים מתחת לגיל 6 או מעל גיל 12, כמו גם לרווקים ופנסיונרים, השיב ליברמן: "התוכנית תסייע ל-530 אלף הורים. ברור שמה שלא תיתן, תמיד יהיה מי שלא יקבל ויהיה במצב רוח קרבי. אבל אני לא מחלק צ'קים בלי כיסוי, וזה מה שאפשר לתת בשלב זה".

עוד נשאל ליברמן לגבי סיוע לעצמאים, שלא זכו לבסוף להיכלל באופן משמעותי בתוכנית, למרות לחצים של שר החוץ יאיר לפיד ושל סגן השר אביר קארה. "אני מבין שלא מעט עסקים נמצאים במצב לא פשוט ולא נפקיר אף אחד. אבל נקבל החלטות רק על בסיס נתונים ולא יהיו נתונים לפני סוף החודש. יש צורך לעזור אבל נחכה לנתונים", אמר ליברמן. ככל הידוע, התוכנית לעצמאים שלא הספיקו להכין ולהציג אותה אתמול בערב, תוצג בשבועות הקרובים.