השבוע הוכיח שהמפורסם לכשעצמו לא מספיק כשהחיבור למותג לא מרגיש אמיתי

מספר גדול של מפורסמים כיכבו בפרסומות השבוע, אך לא כולם הצליחו לייצר זכירות ואהדה • שלום אסייג ניסה לשדר עממיות, אך מיצה את עצמו מהר • לעומת זאת, סטטיק עשה שימוש אותנטי באישיותו כדי להעביר מסר שיווקי - והנתונים בזכירות ובאהדה ממשיכים להיות גבוהים

משפחת אסייג בקמפיין של רשת ויקטורי / צילום: צילום מסך
משפחת אסייג בקמפיין של רשת ויקטורי / צילום: צילום מסך

כמות לא מבוטלת של מפורסמים כיכבו גם השבוע בהפסקת הפרסומות. אולם, שוב מתברר שהמפורסם לכשעצמו לא מספק קיצור דרך משמעותי לזכירות ואהדה כשהחיבור שלו למותג איננו אינהרנטי וקונסיסטנטי.

ההבלחה של שלום אסייג, בנו ונכדו עם גימיק "אבא" בפרסומות של רשת ויקטורי אולי מתאים למותג מבחינת העממיות, אך ממצה את עצמו מהר ולא מחזיק חזק אל מול הפרסומות האחרות. גם החיבור של חברת פרפקט ליין עם מירי בוהדנה לא מצליח לקפוץ מהמקבץ. אפילו הניחוח הסקסיסטי של הפרסומת המציגה גבר נשוי מפנטז על בוהדנה בעת שאשתו מתלהבת ומראה לו את המטבח, לא עורר שיח (גם אם שיח כועס) שאולי ייצר מודעות.

לעומת זאת, כשהחיבור לכוכב נעשה נכון, הנתונים בזכירות ובאהדה הם גבוהים במיוחד. לדוגמה, הפרסומת לפרטנר בכיכובו של סטטיק שזוכה לשיעורי אהדה גבוהים במיוחד. הפרסומות באמצעות מקאן תל אביב לא רק מקדמת את סטטיק כי הוא זמר מפורסם, אלא עושה שימוש אוטנטי באישיותו ומשתמשת בהרבה חוצפה ותעוזה כדי להעביר מסר שיווקי - ועוד על חשבון המתחרים. הפרסומת מצטרפת לפרסומות של סופר אלונית בכיכובו של ראמזי (אמיר שורוש), ובנק דיסקונט עם רותם סלע שחוצים את רף ה-30% באהדה הציבורית, ומייצרים מהבינה הזאת ליגה משל עצמם.

סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, מציין שהאהדה לפרסומת חוצת מגדר וגיל, עם עלייה בשיעורי האהדה ככל שיורדים בגיל.

 
  

מעניין לראות שגם הפרסומות של שטראוס בכיכובן של השחקנים נועה קולר ואורי לייזרוביץ מצליחות שבוע אחרי שבוע לזכות בשיעורי אהדה גבוהים. כל זאת למרות שמדובר בפרסומות טקטיות המדקלמות את הבריף ו"קטנות" מבחינת השקעה בהפקה. החינניות של קולר ולייזרוביץ, והסיטואציות המדויקות עושות את העבודה, ומשאירות את הפרסומות גבוה בתודעה ובאהדה.

סטטיק ממשיך לככב
הפרסומת לפרטנר מככבת בראש דירוג הזכורות שבוע חמישי ברציפות

גברים אוהבים ביטוח
הפרסומת לביטוח ישיר אהודה בעיקר בקרב גברים

המושקעות ביותר
הקמפיינים של משרד האוצר, Riseup והפניקס ביטוח הם המושקעים ביותר עם השקעה של מיליון שקל לקמפיין. אולם, רק הפניקס שמפרסמים בקביעות נכנסו לדירוג.