מנהלת לשכת שרה נתניהו הורשעה בבית הדין של נציבות שירות המדינה

ציפורה (ציפי) נבון הורשעה בכך שפגעה במשמעת שירות המדינה והתנהגה התנהגות שאינה הולמת את תפקידה, זאת על רקע ביקורת משתלחת שלה נגד היועמ"ש דאז אביחי מנדלבליט ונבחרי ציבור אחרים ברשתות החברתיות • אב בית הדין קבע כי יוטל עליה עונש של נזיפה חמורה, הפקעת מחצית משכורת והורדה בדרגה למשך 8 חודשים

בית משפט / אילוסטרציה: Shutterstock, New Africa
בית משפט / אילוסטרציה: Shutterstock, New Africa

בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה הרשיע את ציפורה (ציפי) נבון, יועצת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו ומנהלת לשכת שרה נתניהו במשרד ראש הממשלה.

על-פי הכרעת הדין, שהתקבל לאחר שנבון הודתה במיוחס לה, היא פגעה במשמעת שירות המדינה, הפרה את הוראות התקשי"ר, לא קיימה את המוטל עליה כעובדת מדינה והתנהגה התנהגות שאינה הולמת את תפקידה כעובדת מדינה - זאת על רקע ביקורת משתלחת של נבון ברשתות החברתיות נגד היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט ונבחרי ציבור יריבים של נתניהו.

יצוין כי נבון פרסמה את הפרסומים האמורים בין החודשים יולי 2020-ספטמבר 2020, למרות שבמהלך חודש ספטמבר 2019 נערכה לה שיחת בירור אצל רונן פרץ, ממלא-מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בעקבות פרסומים פוגעניים ומעליבים שפרסמה נגד חברי כנסת ושרים, ונגד היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, יו"ר ועדת הבחירות, מבקר המדינה ואחרים.

כך למשל כתבה נבון אודות מנדלבליט: "לפי השמועות מצבך הנפשי דווקא לא משהו, ואתה קרוב מאוד להישפט בפני בית דין של מעלה על תיק 1,000,000, תיק 2,000,000, תיק 4,000,000. אששש אם זה יהיה נכון".

בפרסום אחר כתבה מנהלת הלשכה נבון: "חדש מהמפקדה של מנדלבליט: איסור חמור לקרוא לתינוקות שנולדו בשמות הבאים: ליאת, בן וארי ...".

כמו כן פרסמה נבון בחשבון הטוויטר שלה: "בכל שלוש מערכות הבחירות האחרונות לא ראיתי פתק של מפלגת מנדלבליט, אז איך לעזאזל הוא זה ששולט?".

מלבד זאת, נטען כי נבון פרסמה ציוץ בעל אופי גזעני בחשבון הטוויטר שלה ובו כתבה: "העיירה הבדואית רהט שבדרום מתכוונת להעניק אזרחות כבוד לליאת בן-ארי", וזאת לאחר פרסום חשד לכאורה לביצוע עבירות של חריגות בנייה מצד עו"ד ליאת בן-ארי.

אב בית הדין, עו"ד אורי כהן, קבע כי יוטל על נבון עונש של נזיפה חמורה, הפקעת מחצית משכורת והורדה בדרגה אחת למשך 8 חודשים.