קבוצת עוגן השלימה גיוס אג"ח ESG בכ-50 מיליון שקל

בין הגופים המוסדיים שהשקיעו באג"ח נמצאים בנק הפועלים, קרן פנסיה גילעד, חברה לניהול קופות גמל "מחר", מפעל הפיס וחברת הגמל של עובדי האוניברסיטה העברית • עוגן נערכת לגיוס אג"ח נוספת בהיקף של 120 מיליון שקל

השקעות ESG / צילום: Shutterstock
השקעות ESG / צילום: Shutterstock

קבוצת עוגן השלימה גיוס אג"ח ESG (סביבה-חברתי-ממשלתי) בהיקף של כ-50 מיליון שקל. האג"ח מגובת אשראי הניתן למאות עסקים קטנים ומלכ"רים שאינם מצליחים לקבל הלוואות בתנאים סבירים בבנקים, בהם רבים שנפגעו ממשבר הקורונה.

בעוגן מציינים כי תיק ההלוואות אשר יגבה את האיגוח מורכב מכ-530 הלוואות, כשגובה הלוואה ממוצעת הינו כ-120,000 שקל. כמו כן, התיק מאופיין בפיזור ענפי גבוה. 

אגרת החוב של עוגן בנויה במודל של ארבע שכבות מימון, הכוללות שכבת הגנה מכספי הפילנתרופיה ושלוש שכבות השקעה בעלות ריבית וסיכון שונים, כאשר לכל שכבה תקופת החזר (בין 2.75 ל-5 שנים) ותנאים משתנים. 

בין הגופים המוסדיים שהשקיעו באג"ח נמצאים בנק הפועלים, קרן פנסיה גילעד, חברה לניהול קופות גמל "מחר", מפעל הפיס וחברת הגמל של עובדי האוניברסיטה העברית. גם משקיעים פרטיים כשירים השקיעו באג"ח ביניהם יואל חשין - היו"ר והמייסד של קבוצת B2, אסף חרל"פ - משקיע חברתי וחבר דירקטוריון כלמוביל, חנוך ברקת - יו"ר קרן דואליס ומנכ״ל אייפקס לשעבר, אנדרו גולדמן, יונתן קושיצקי וג'וסף גיטלר. 

את האיגוח הוביל המשנה למנכ"ל קבוצת עוגן, משה דניאל, בליוויה של אירה פרידמן, בכירה בשוק ההון ומומחית להשקעות אימפקט, עו"ד רונן וינוגרד, עו"ד טלי ירון אלדר, עו"ד עמירם בוגט, רו"ח מאיר משעלי מ-PWC. הנאמן הוא שיין שירותי נאמנות שוק הון. לשם האיגוח הקימה קבוצת עוגן חברה לתועלת הציבור בשם "עוגן - אג"ח חברתיות 1".

שגיא בלשה, מנכ"ל קבוצת עוגן: "מודל האג"ח החדשני מהווה עידן חדש בעולם השקעות אימפקט ו ESG בישראל. בזכותו יוכלו אלפי אנשים, עסקים ועמותות לזכות בנגישות לאשראי במחיר שווה לכל נפש. שותפינו שהשקיעו באג"ח הינם חלוצים בזירת השקעות ה ESG המתפתחת ויזכו בשורת רווח כפולה, שורת רווח פיננסית ולצידה אימפקט חברתי המשפיע על אלפי עסקים קטנים, המהווים את אחד ממנועי הצמיחה של הכלכלה הישראלית".

אילון פנחס, יו"ר דירקטוריון עוגן - אג"ח חברתיות, ציין כי "אני מבקש להביע הערכה אישית רבה לצוות הנהדר של עוגן וליועצים המקצועיים על הגיוס המוצלח ופורץ הדרך בשוק המקומי. האג"ח החדשני הזה הוא הראשון מסוגו, ואנחנו כבר מתכננים את האג"ח הבאות שתונפקנה עוד השנה בהיקף של 120 מיליון שקל. גיוסים אלה יאפשרו את המשך הפעילות החשובה של קבוצת עוגן לתמיכה בעסקים קטנים ובמלכ"רים".

נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים: "מדובר במהלך פורץ דרך במסגרתו הבנק השקיע באג"ח ESG של קבוצת עוגן, בהובלת המרכז לבנקאות חברתית. בשנים האחרונות אנו פועלים רבות להעצמת מגזר העסקים הקטנים והבינוניים , מעמודי התווך של המשק הישראלי. מועד השקת האג"ח אינו מקרי, אנו נמצאים בעיצומו של הגל החמישי. גם בגל זה אנו עדים לקושי ולפגיעות שחווים העסקים הקטנים מאז החלה הקורונה, וגאים להוסיף נדבך משמעותי לתמיכתנו בעסקים קטנים גם בשותפות זו עם חברת עוגן".

קבוצת עוגן היא קבוצה פיננסית-חברתית הכוללת שישה ארגונים ללא כוונת רווח אשר עוסקים במתן אשראי ובהעצמה פיננסית של אוכלוסיות חלשות כלכלית בישראל. עד היום העניקה עוגן אשראי בסכום של כ-1.5 מיליארד שקל. בשנת 2021 העניקה עוגן למעלה מ-200 מיליון שקל באשראי.