אופנהיימר מעודדים מדוחות טבע: "ממשיכה לצעוד לעבר המטרה"

בדוחות בשבוע שעבר הציגה חברת התרופות תוצאות מעורבות • באופנהיימר נשארים עם המלצה ניטרלית למניה וללא מחיר יעד: "ביצועי ההנהלה ממשיכים להשתפר, ואנו מאמינים כי החברה יכולה להגיע ליעדיה - הקטנת החוב ויחס המינוף ע"י המשך יצירת תזרים מזומנים חיובי"

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

"טבע ממשיכה לצעוד לעבר המטרה", כך סבורים כלכלני אופנהיימר בעקבות הדוחות הכספיים של חברת התרופות שפורסמו בשבוע שעבר.

טבע, בניהולו של קאר שולץ, הציגה בדוחות הרבעון הרביעי תוצאות מעורבות - מצד אחד היא פספסה את תחזיות ההכנסות המופחתות שמסרה בעבר בעצמה, ומצד שני עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח הנקי למניה (Non-GAAP). התחזית ל-2022 הייתה נמוכה יותר מתחזיות האנליסטים, וטבע צופה בשנה זו הכנסות של 15.6-16.2 מיליארד דולר, שמשקפות ירידה של 2% עד עלייה של 2% בהכנסות לעומת 2021.

באופנהיימר ממשיכים להמליץ על מניית טבע  בהמלצה נייטרלית (Perform, תשואת שוק) וללא מחיר יעד. הם מסבירים את ההמלצה הנייטרלית בכך ש"להערכתנו, ביצועי הנהלת טבע ממשיכים להשתפר, ואנו מאמינים כי החברה יכולה להגיע ליעדיה - הקטנת החוב ויחס המינוף על ידי המשך יצירת תזרים מזומנים חיובי. עם זאת, אנו מעריכים כי על החברה לפתור את ענייניה המשפטיים (פרשת האופיואידים ותמחור התרופות) על מנת שסנטימנט המשקיעים ישתפר, ואיתו מחיר המניה".

המניה זינקה ביום פרסום הדוחות

ביום פרסום הדוחות, על אף התחזית הפושרת ל-2022, מניית טבע זינקה, ככל הנראה על רקע האופטימיות של שולץ בשיחת הוועידה בנוגע להשגת פשרה שתסיים את ההליכים המשפטיים בארה"ב הקשורים לשיווק משככי כאבים אופיואידיים ממכרים. הליכים אלו משפיעים לרעה על מניית טבע כבר תקופה ארוכה. בימי המסחר שלאחר מכן המניה נחלשה, והיא נסחרת כיום במחיר של כ-8.5 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של 9.9 מיליארד דולר.

באופנהיימר מציינים בהקשר של פרשת האופיואידים כי "במהלך הרבעון טבע זוכתה מאשמה במדינת קליפורניה והגיעה לפשרות במדינות טקסס ולואיזיאנה (בסך של 243 מיליון דולר). החברה נמצאה אשמה בניו יורק, וציינה כי היא מתכוונת לערער על החלטה זו. החברה טענה כי היא מעודדת מההתפתחויות המשפטיות האחרונות, הן במשפטיה והן במשפטים של חברות נוספות המעורבות בפרשה.

"לדברי המנכ"ל שולץ, טבע מאמינה כי תצליח להגיע לפשרה בכלל ארה"ב במהלך 12 החודשים הקרובים. האופטימיות של מנהלי טבע נובעת מהעובדה כי החברה עוקבת אחר תבנית משפטית דומה לזו של ג'ונסון אנד ג'ונסון, אשר הצליחה להגיע לפשרה מדינית. בנוסף, החברה מאמינה כי תוכל לפרוס את תשלומי הפיצויים (הכספיים והתרופות) על פני מספר שנים רב יותר משחשבה בעבר, ולכן תוכל להציע הצעה אטרקטיבית יותר מזו שהציעה בניסיונה הקודם להגיע לפשרה".

"טבע מכירה בכך שהשפעות הקורונה עוד כאן"

באופנהיימר מציינים גם כי שחיקת המכירות של הקופקסון - תרופת הדגל של טבע, לטיפול בטרשת נפוצה - והירידה במכירות הגנריות בארה"ב קוזזו רק חלקית על ידי עליות במכירות התרופות אג'ובי למיגרנה ואוסטדו להפרעות תנועה.

"התחזית ל-2022 נמוכה מהתחזיות שלנו", כתבו האנליסטים. "בעוד שהציפיות לאוסטדו ואג'ובי הן להמשך צמיחה, טבע מכירה בכך שהשפעות שליליות של מגפת הקורונה עדיין קיימות, ומצפה לחזק את המכירות עם האישור הצפוי להשקת התרופה Risperidone LAI (לסובלים מסכיזופרניה, ש' ח' ו') במהלך 2022".