"אמץ חשבון": בגלל הזינוק במחירי האנרגיה, פירנצה קוראת לתושבים לממן חשבונות חשמל לקשישים

מחירי החשמל והגז באיטליה זינקו ב-50% מאז הקיץ, וישנם דיווחים בתקשורת על זקנים רבים שנמנעים מחימום למרות החורף הקר, בשל החשש מהעלויות • ממשלת איטליה הודיעה כבר בסתיו כי תקצה יותר מ-3 מיליארד אירו לסבסוד חשבונות החשמל והגז של התושבים

פירנצה / צילום: Shutterstock
פירנצה / צילום: Shutterstock

עיריית פירנצה העניקה את חסותה לתוכנית רשמית שבה תושבי העיר האיטלקית יוכלו לממן את חשבונות החשמל והחימום של זקנים עניים, על רקע הזינוק במחירי האנרגיה באירופה בחודשים האחרונים. מחירי החשמל והגז באיטליה זינקו ב-50% מאז הקיץ, וישנם דיווחים בתקשורת על זקנים רבים שנמנעים מחימום למרות החורף הקר, בשל החשש מהעלויות.

"ההשלכות החברתיות (של הזינוק במחירי החשמל והגז) הן משמעותיות מאוד, אמר ראש העיר פירנצה ל"גרדיאן" הבריטי, "קיבלנו הרבה מאוד שיחות ומכתבים מתושבים שנמצאים בקושי רב". הוא הסביר כי העירייה עצמה תתקשה לסייע לכל התושבים הזקנים החיים מפנסיות מינימליות וכי המחירים העולים מאיימים להפר את האיזון השברירי שבו התקיימו במשך שנים כשהם מנסים לחיות מהפנסיה העומדת על 750 אירו (2,740 שקל) בחודש. העירייה ניתקה בשבוע שעבר את תאורת הרחוב במחאה על המחירים העולים.

זו גם הסיבה שהעירייה תומכת כעת במבצע תרומות של עמותה מקומית המסייעת במשך שנים לעניים ביותר ולקשישים בעיר. בדיווח על היוזמה בעיתון "לה רפובליקה" ביקש ראש העיר תרומות של 100 או 200 אירו ל"20 עד 30 אלף זקנים מעל גיל 65 שחיים לבדם על פנסיה מינימלית" . לפי הדיווחים באיטליה, מבול של בקשות תרומה והצעות לשלם חשבונות חשמל של קשישים שאינם יכולים להרשות לעצמם את המחירים החדשים שטף את העמותה ביממה האחרונה, מאז שהוכרזה היוזמה.

ממשלת איטליה הודיעה כבר בסתיו כי תקצה יותר מ-3 מיליארד אירו לסבסוד חשבונות החשמל והגז של התושבים. ראש הממשלה מריו דראגי אמר בשבועות האחרונים כי הממשלה אף תגביר את התמיכה ואת הסבסוד.