וורן באפט התייאש מטבע: יצא מההשקעה בחברה בהפסד

ברקשייר הת'וואיי לא מדווחת באילו מחירים מכרה את המניות, אך ההפסד המוערך שלה מההשקעה בטבע עומד כ-365 מיליון דולר

וורן באפט / צילום: Reuters, סקוט מורגן
וורן באפט / צילום: Reuters, סקוט מורגן

וורן באפט מוותר על ההחזקה שלו בחברת התרופות טבע ויצא מההשקעה שלו בה בהפסד, אחרי 4 שנים. הדיווח הרבעוני של חברת ההחזקות שבשליטתו, ברקשייר הת'וואיי, הצביע על כך שבסוף 2021 החברה לא החזיקה במניות טבע  כלל, כלומר היא מכרה במהלך הרבעון הרביעי של השנה את כל מניות טבע שהיו בידיה קודם לכן, כ-42.8 מיליון מניות.

ברקשייר הת'וואיי לא מדווחת באילו מחירים מכרה את המניות, אך מחיר מניית טבע בתקופה זו נע בין 7.9 דולר לכ-10.2 דולר, ובממוצע היה כ-9.04 דולר. המשמעות היא שהמניות נמכרו תמורת 338-436 מיליון דולר. מדובר כאמור על מכירת המניות בהפסד מוערך של כ-365 מיליון דולר, משום שהסכום המוערך של השקעת ברקשייר בטבע, שבוצעה במשך שלושה רבעונים ב-2017-2018, עמד על כ-750 מיליון דולר כאשר מחיר המניה של טבע נע אז בין 11.5 דולר ל-25 דולר.

ברקשייר הת'וואיי נהפכה לבעלת מניות בטבע לאחר כניסתו של קאר שולץ לתפקיד המנכ"ל והצגת תוכנית ההתייעלות הנרחבת שלו. כשנודע לראשונה שהחברה רכשה מניות טבע, המשקיעים התלהבו והמניה זינקה, אולם זמן קצר לאחר מכן באפט צינן את ההתלהבות כשסיפר בראיון לרשת CNBC שהחלטת ההשקעה לא הייתה שלו, אלא של אחד מסגניו, והם גם אלה שיחליטו על מכירת המניה בהמשך.

במסחר המאוחר בוול סטריט אתמול (ב'), לאחר הדיווח המעודכן של ברקשייר הת'וואיי, מניית טבע נחלשה ב-3%.

השקעה של כמיליארד דולר באקטיוויז'ן לפני המכירה

לעומת זאת, ברקשייר הת'אוויי השקיעה באקטיוויז'ן-בליזארד, ענקית משחקי המחשב - רגע לפני שנמכרה למיקרוסופט. גודל ההשקעה בחברה מוערך בכ-975 מיליון דולר. 

ברקשייר הת'אוויי מחזיקה כ-14.7 מיליון מניות בחברת משחקי החל מה-31 בדצמבר 2021, כך לפי דיווחי החברה שפורסמו בשבוע שעבר. הקונגלומרט הקדים לרכוש את המניה של אקטיוויז'ן רגע לפני עסקת הענק של 69 מיליארד דולר עם מיקרוסופט, בינואר השנה.

לא לחלוטין ברור האם זה היה באפט או אחד השותפים האחרים בברקשייר אשר ביצע את ההשקעה, ובחברה לא הגיבו לדברים בינתיים. 

בעקבות הצהרת הרכישה של מיקרוסופט, מניית אקטיוויז'ן זינקה בכ-26% וטיפסה בעוד כ-23% מסוף 2021.