ברמנית רובוטית ישראלית תלמד סטודנטים למיקסולוגיה באוניברסיטת פלורידה

וגם: שוזאונליין נכנסים לתחום היוגה, תוכנית "בריאות דיגיטלית" לעובדים וקצת חדשות טובות • אירועים ומינויים

רובוט הקוקטיילים סיסיליה- מימין ניר פרירא כהן בריאן קונורס ואלעד קובי / צילום: GKI
רובוט הקוקטיילים סיסיליה- מימין ניר פרירא כהן בריאן קונורס ואלעד קובי / צילום: GKI

חברת הסטארט־אפ הישראלית, Cecilia.ai, המפתחת של הברמנית הרובוטית האינטראקטיבית הראשונה, חתמה על הסכם שיתוף-פעולה המוערך בעשרות אלפי דולרים עם בקרדי, אחת מחברות המשקאות הגדולות בעולם.

הפעילות המשותפת של שתי החברות צפויה לצאת לדרך בסוף החודש באוניברסיטת פלורידה הבינלאומית (FIU).

Cecilia.ai היא ברמנית רובוטית, שמופעלת באמצעות בינה מלאכותית וזיהוי קולי. היא יכולה לנהל שיחה קולחת, לספר בדיחות, להסביר על התפריט, להמליץ על משקאות, וכמובן - להכין קוקטיילים באופן אוטומטי וללא צורך במגע. הברמנית מסוגלת לערבב כ־120 קוקטיילים בשעה, מתוך תפריט מוגדר מראש.

"החלטנו להשקיע בססיליה לאחר שראינו את היכולות הטכנולוגיות ואת הצורך בעולם לפתרונות רובוטיים בעיקר בתחומי האירוח, התיירות והפנאי", מציינת ליטל קלקשטיין, מנכ"לית חברת GKI Group שמשקיעה בפיתוח של Cecilia.ai. ססיליה מסוגלת לאסוף מידע בנוגע להעדפות צרכנים, סליקה ואף קוראת תעודות זהות.

בקרדי היא אחת מבין חברות המשקאות הפרטיות הגדולות בעולם שכוללת יותר מ־200 מותגים. כחלק מפעילותה בארצות הברית היא משתפת פעולה עם אוניברסיטת פלורידה הבינלאומית, שם היא מפעילה את מרכז בקרדי למצוינות. בקרדי חברה ל־Cecilia.ai על מנת לשלב את הברמנית הרובוטית שלהם כחלק מהתוכנית הלימודית.

מיקסולוגים בתוכנית ילמדו כיצד לבנות תפריט קוקטיילים, להמציא מתכונים ולשלבם במערכת של Cecilia.ai, כדי שתכין את הקוקטייל הנדרש. "מכונה לעולם לא תוכל להחליף אינטרקציה אנושית", אומר בריאן קונורס, מנהל מרכז בקרדי למצוינות. "אבל, טכנולוגיה פורצת דרך כמו זו של ססיליה יכולה לשמש כפתרון אינטראקטיבי".

שוזאונליין נכנסים לתחום היוגה

אתר אופנת הספורט וההנעלה Shoesonline משקיע 1.5 מיליון שקל בכניסה לתחום חדש - ביגוד ואביזרי יוגה.

האתר, שהוקם בשנת 2015 על ידי יוסי כראדי, אלעד טל ודקל סטולרו, מוכר מותגים כמו אדידס, נייקי, אולסטאר ופומה. בשנה האחרונה החלו בשוזאונליין להציע גם מוצרים מקטגוריות ההלבשה, האקססוריז והטיפוח. מכאן מתבצעת גם ההתרחבות לתחום היוגה שיכלול, בין השאר, את ריבוק ואנדר ארמור, לצד המותג JUV של יובל ברק.

דקל סטולרו מנכ''ל ובעלים אתר ShoesOnline / צילום: יח''צ
 דקל סטולרו מנכ''ל ובעלים אתר ShoesOnline / צילום: יח''צ

כראדי, טל וסטולרו מחזיקים כיום ב־33% ממניות החברה. כ-40% נוספים מוחזקים בידי שתי חברות, שנכנסו יחד כמשקיעות ברבעון הראשון של 2021: הראשונה היא שסטוביץ, מהיבואניות הגדולות בארץ של מוצרי טיפוח ומזון, והשנייה היא קבוצת עורק. סך ההשקעה של השתיים עומד על 15 מיליון שקל. יתרת המניות מוחזקות בידי גיל מדין (כ-15%) ו-F&F (10%).

הצמיחה ברכישות המקוונות בתקופת הקורונה באה לידי ביטוי גם בנתוני שוזאונליין, שמדווחת כי ב־2021 צמח האתר ב־130% בהשוואה לשנת 2020. ההכנסות השנתיות של החברה מוערכות בכ־50 מיליון שקל.

תוכנית "בריאות דיגיטלית" לעובדים

חברת יוביטל הישראלית, המייצרת פתרונות טכנולוגיים בתחום הבריאות הדיגיטלית, חתמה על הסכמי שיתוף-פעולה עם החברות הבינלאומיות פריון נטוורק
שמספקת פתרונות טכנולוגיים לפרסום, וארניקס שמפעילה טכנולוגיות למערכות בנקים וחברות ביטוח.

החברה הוקמה על ידי אלון זילברברג, ליאור קליבנסקי וירון לוי בשנת 2017, ומעסיקה כ־40 עובדים במשרדיה בראשל"צ. היא נקראה על שם יובל דגן וטל יפרח ז"ל אשר נפלו במבצע צוק איתן, והיו חייליו של זילברברג, שמשמש כמנכ"ל החברה. ליוביטל יש למעלה מ־150 לקוחות, והיא פיתחה בשנים האחרונות, בין השאר, את אפליקציית כללית active המיועדת ללקוחות כללית מושלם, ויישומון Rumble.

הפלטפורמה של יוביטל מאפשרת לארגונים להשפיע על אורח חייהם של עובדיהם ולעודד אותם להרגלים בריאים (תוכנית וולנס דיגיטלית). כמו כן, הפלטפורמה מעניקה לארגוני הבריאות, כדוגמת בתי חולים וביטוחי בריאות, כלי לרפואה מונעת, דרך תמרוץ בחירות בריאות יותר של המטופלים.

חדשות טובות

ביט לטובה: לקוחות המשתמשים באפליקציית התשלומים של "הפועלים" יוכלו להצטרף בסיום כל פעולה ל"עיגול לטובה", לעגל את העסקה לשקל הקרוב - ולתרום לעמותות.