אירופה נפתחת: שווייץ ואוסטריה יסירו את רוב מגבלות הקורונה

מגמת הסרת הגבלות הקורונה באירופה צוברת תאוצה: שווייץ ואוסטריה הכריזו על ביטול קרוב של השימוש ב"תו הירוק" המקומי • בשווייץ, החל ממחר תבוטל המדיניות בשורה רבה של מוסדות, וגם לא-מחוסנים יוכלו להיכנס מעתה לבתי קפה ולמסעדות, כמו גם למלונות

קנצלר אוסטריה אלכסנדר שאלנברג / צילום: Shutterstock
קנצלר אוסטריה אלכסנדר שאלנברג / צילום: Shutterstock

מגמת הסרת הגבלות הקורונה באירופה צוברת תאוצה: אחרי דנמרק שהכריזה שוב על ביטול כל המגבלות, הכריזו היום (ד') גם שווייץ ואוסטריה על ביטול קרוב של השימוש ב"תו הירוק" המקומי, ועל הסרת המגבלות סביב פעולת מועדונים, בארים ומסעדות, כמו גם מלונות ואתרי סקי. בשווייץ, החל ממחר תבוטל מדיניות ה-G2 (כניסה רק למחלימים ולמחוסנים עם בוסטר) בשורה רבה של מוסדות, וגם לא-מחוסנים יוכלו להיכנס מעתה לבתי קפה ולמסעדות, כמו גם למלונות.

בלתי מחוסנים ומי שלא קיבלו את זריקת הבוסטר יוכלו גם להיכנס בשווייץ למוסדות תרבות ולחנויות ללא בדיקות. תבוטל הבדיקה של התו הירוק באמצעות סריקת ברקודים. בנוסף, הוסרו כל ההגבלות על מפגשים חברתיים וההמלצה הממשלתית לעבוד מהבית בוטלה. גם אין צורך לעטות מסכות הגנה בסופרמרקטים או במקומות העבודה. מסיכות הגנה הן חובה רק בתחבורה הציבורית ובמוסדות בריאות. הממשלה אמרה כי ככל הנראה ב-1 באפריל יוסרו ההגבלות המינוריות שנותרו.

באוסטריה, שבה נכנסה לתוקף בשבוע שעבר חובת חיסון כללית אך היא טרם נאכפת, הודיעה הממשלה על צעדים דומים. אוסטריה כבר הודיעה על ביטול האיסור על כניסת בלתי מחוסנים לחנויות ולמוזיאונים בסוף השבוע האחרון, ובסוף השבוע הקרוב יתרחב הביטול גם למגזר הגסטרונומיה, כך שבלתי מחוסנים יוכלו להיכנס למסעדות ולבתי קפה עם בדיקה שלילית עדכנית

אבל היום הודיעה הממשלה האוסטרית כי בעוד כשלושה שבועות, ב-5 במרץ, יבוטלו כל המגבלות. לא יידרש כלל תו ירוק, והכניסה לחללים סגורים תהיה חופשית לכולם. כמו כן תהיה חובת עטיית מסיכה רק בתחבורה הציבורית. במוסדות רפואיים ודיור מוגן לקשישים ימשיכו לחול הגבלות, עם זאת. שיעור התחלואה באוסטריה גבוה עדיין, עם 38 אלף מקרים ביום, אך בתי החולים עומדים בעומסים.