נכסים ובניין העלתה את מחיר הצעת הרכש לגב-ים ב-9% ל-41 שקל למניה

במסגרת הצעת הרכש המשופרת, מציעה נכסים ובניין לרכוש 10.724 מיליון מניות של גב-ים, כך שסך התמורה לציבור עלה בעקבות שיפור המחיר ל-440 מיליון שקל, לעומת 402 מיליון שקל בהצעה המקורית

דורון כהן, מנכ''ל נכסים ובניין / צילום: תמר מצפי
דורון כהן, מנכ''ל נכסים ובניין / צילום: תמר מצפי

חברת נכסים ובניין משפרת ב-9.3% את הצעת הרכש החלקית לרכישת 5% ממניות חברת גב-ים  שבידי הציבור. אמש הודיעה נכסים ובניין כי העלתה את מחיר הרכישה המוצע ל-41 שקל עבור כל מניית גב-ים שתרכוש, וזאת לעומת מחיר קודם של 37.5 שקל למניה שנקבע בהצעה המקורית.

במסגרת הצעת הרכש, מציעה נכסים ובניין לרכוש 10.724 מיליון מניות של גב-ים, כך שסך התמורה לציבור עלה בעקבות שיפור המחיר ל-440 מיליון שקל, לעומת 402 מיליון שקל בהצעה המקורית. הצעת הרכש נועדה לאפשר לנכסים ובניין להגדיל את החזקותיה בגב-ים ליותר מ-45%, באופן שיאפשר לה לרכוש לאחר מכן את מניות גב-ים שבידי איש העסקים אהרון פרנקל.

טרם פרסום המחיר החדש, סיימה אתמול מניית גב-ים את המסחר בבורסה בת"א במחיר של 39 שקל, המשקף לחברה שווי של 8.465 מיליארד שקל. כך, שכעת משקפת ההצעה המעודכנת פרמיה של 5.1% על מחיר השוק ושווי של 8.794 מיליארד שקל.

בנוסף, העריכה נכסים ובניין את מועד ההיענות האחרון להצעה מה-22 בפברואר ל-28 בפברואר. כמו-כן, הבהירה החברה בהודעה נפרדת, כי "אין לה תכנית או כוונה לפעול למחיקת מניותיה של גב-ים ממסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, או לפעול לביצועה של הצעת רכש נוספת למניות גב-ים", וזאת לאחר השלמתם של הצעת הרכש הנוכחית ושל רכישת מניות גב-ים מידי אהרון פרנקל.

גב-ים עוסקת בנדל"ן מניב, ומתמחה בייזום, הקמה, וניהול של פארקי הייטק, בנייני משרדים, מסחר ומרכזי לוגיסטיקה ותעשיה. לפני ימים אחדים חילקה גב-ים לבעלי מניותיה דיבידנד גדול של 400 מיליון שקל (1.865 שקל למניה)., עליו הכריזה גב-ים אתמול ואשר ישולם לבעלי המניות עוד בטרם תושלם הצעת הרכש.

נכסים ובניין מחזיקה כיום ב-44.51% ממניות גב-ים ואילו אהרון פרנקל מחזיק ב-37.22% ממניות החברה. עוד 5.15% ממניות גב-ים מוחזקות בידי איש העסקים האמריקאי מוריס וילנר והיתרה (13.12%) בידי משקיעים פרטיים אחרים וגופים מוסדיים.

בסוף דצמבר חתמה נכסים ובניין על הסכם לרכישת מלוא מניות גב-ים שבידי פרנקל, בתמורה לסכום של 3.1 מיליארד שקל, בכפוף להתאמות הכוללות דיבידנדים שתחלק גב-ים עד מועד הרכישה וה-FFO (רווח נקי תזרימי) שתשיג גב-ים בתקופה זו. כך, שהמחיר שיקבל פרנקל (בניכוי הדיבידנד שחולק ובתוספת חלקו ב-FFO) שווה למחיר המקורי בהצעת הרכש, טרם התוספת שהוצעה כעת.

עם זאת, עפ"י חוק החברות הישראלי, נדרשת נכסים ובניין לחצות את רף ההחזקה של 45% במניות גב-ים באמצעות הצעה לרכישת מניות מהציבור בשיעור של לפחות 5% ממניות גב-ים. כך, שהצעת הרכש היא התנאי להשלמת העסקה עם פרנקל ומכאן חשיבותה.

פרנקל עצמו כבר הודיע כי לא ישתתף בהצעת הרכש, ולכן נדרשת נכסים ובניין לרכוש 5% מתוך נתח של 18.27% בלבד. יותר מכך, אם יחליט מוריס וילנר להתנגד להצעה, תידרש נכסים ובניין לקבל את הסכמתם של לפחות 38% מבעלי המניות הנותרים.

באחרונה דיווחה גב-ים כי סיימה את הרבעון הרביעי של 2021 עם רווח נקי לבעלי המניות של 392 מיליון שקל, אשר השלים רווח נקי לבעלי המניות של 1.092 מיליארד שקל ב-2021 כולה. בהנהלת נכסים ובניין האמינו בתחילה כי מחיר זהה לזה שיקבל פרנקל הוא ראוי וסביר גם לכלל המשקיעים בבורסה, אולם כעת החליטו לשפר את ההצעה המקורית מאחר ששיקפה הנחה ביחס למחיר השוק.

יש לציין כי במקרה של כישלון בהצעת הרכש, קיימת לנכסים ובניין דרך נוספת לחציית רף ה-45% החזקה בגב-ים לצורך השלמת הרכישה מפרנקל. דרך זו כוללת הקצאת מניות נוספות של גב-ים לנכסים ובניין במסגרת עסקה בין החברות, אולם היא מחייבת כינוס של האסיפה הכללית של גב-ים ותמיכה של רוב מקרב בעלי מניות המיעוט שישתתפו בהצבעה.

במקביל לרצון להגדיל את החזקתה בגב-ים, פעולת נכסים ובניין במרץ למימוש כל נכסיה האחרים, ובהם הפרויקטים המניבים בארה"ב ובישראל ופעילות הבנייה למגורים בישראל. לאחר השלמת מלוא העסקאות תחזיק נכסים ובניין ב-86.73% ממניות גב-ים, אולם אין לה כאמור כוונה או תוכנית להמשיך ולרכוש מהציבור מניות נוספות מעבר להצעת הרכש הנוכחית.