פולירם רוכשת פעילות ייצור ושיווק באירופה תמורת כ-25 מיליון אירו

לדברי פולירם, הרכישה תאפשר לה להגדיל את פעילותה העסקית ביבשת אירופה באמצעות ייצור מקומי, תוך שימוש במערך ההפצה הקיים של MCT גם להפצת מוצרי פולירם

המפעל הנרכש / צילום: יח''צ פולירם
המפעל הנרכש / צילום: יח''צ פולירם

יצרנית חומרי הגלם הפלסטיים, פולירם, מרחיבה באופן משמעותי את פעילותה ביבשת אירופה. היום דיווחה פולירם כי תרכוש את פעילותה ונכסיה של שותפות MCT הגרמנית, תמורת 24.85 מיליון אירו.

שותפות MCT פועלת גם היא בשוק חומרי הגלם הפלסטיים, ועוסקת בייצור ושיווק של מוצרים ותוספים מפוליפרופילן ואלסטומרים תרמופלסטיים. לדברי פולירם, הרכישה תאפשר לה להגדיל את פעילותה העסקית ביבשת אירופה באמצעות ייצור מקומי, תוך שימוש במערך ההפצה הקיים של MCT גם להפצת מוצרי פולירם.

לשותפות MCT מפעל ייצור בעיר באד אוינהאוזן בצפון מערב גרמניה. רוב מכירותיה הן לשוק הגרמני, בעיקר לתעשיית הרכב. בשנת 2021 הסתכמו הכנסותיה של MCT ב-27.9 מיליון אירו.

לאחר השלמת העסקה, תמשיך פולירם  להפעיל את קווי הייצור של MCT ותשווק את מוצריה בקרב לקוחותיה, ותשתמש במערך ההפצה של MCT לשם מכירת מוצרי פולירם בגרמניה ובמדינות נוספות באירופה. תמורת הרכישה מסתכמת כאמור בכ-24.85 מיליון אירו, וכוללת תשלומים נוספים בהיקף של עד 5 מיליון אירו, אשר מותנים בתוצאות העסקיות של MCT בשנים 2022 ו-2023.

פולירם נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 1.72 מיליארד שקל. את הרכישה היא תממן ממקורותיה העצמיים, וזאת לאחר שבחודש שעבר השלימה גיוס של 96.7 מיליון שקל בהנפקת מניות לציבור.

לדברי יובל פלג, מנכ"ל פולירם, "רכישת הפעילות של MCT היא חלק מיישום האסטרטגיה העסקית של החברה, לצמוח הן בצורה אורגנית והן באמצעות רכישות שהינן סינרגטיות לפעילות הקיימת.MCT היא תאגיד מבוסס הפועל עשרות שנים בגרמניה ובמדינות נוספות באירופה, והיא בעלת הסכמים ארוכי שנים עם חברות בתעשיית הרכב ובתעשיות נוספות.

"עם השלמת העסקה לפולירם תהיה לראשונה פעילות ייצור מקומית ביבשת אירופה, שמשתלבת בפעילות הייצור הגלובאלית שלה, שני מפעלים בישראל, מפעל בארה"ב, מפעל מיחזור באנגליה ומפעל בסין. רכישת MCT תאפשר לנו לבצע Cross Selling, במסגרתו נוכל למכור את מוצרי פולירם באמצעות מערך ההפצה של MCT ללקוחותיה באירופה, וזאת בשעה שאנו נוסיף את סל המוצרים של מוצרי MCT לפורטפוליו הקיים של החברה שאותו אנו מציעים ללקוחותינו".

פולירם תעשיות פלסטיק, שהוקמה ב-1986, מפתחת, מייצרת ומשווקת חומרי גלם מתקדמים לתעשיית הפלסטיק. החברה מפתחת ומייצרת תרכובים תרמופלסטיים הנדסיים, חומרים מקשרים, משפרי אימפקט ודבקים (בונדירם), וכן מוצרי פוליטרון שהינם מוצרים תרמופלסטיים הנדסיים הכוללים בתוכם סיבי זכוכית ארוכים.

פולירם הונפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב בדצמבר 2020 ובעלי השליטה בה קרן פימי (33%) וחברת רם-און השקעות והחזקות (24%), נשלטת בידי חברי מושב רם-און.

לפולירם פריסה גלובאלית באמצעות חמישה מפעלים, תשע חברות בנות ויותר מ-40 מפיצים. החברה משווקת יותר מ-1,300 מוצרים ליותר מ-800 לקוחות.

את תשעת החודשים הראשונים של 2021 סיימה פולירם עם הכנסות שיא בהיקף של כ-680 מיליון שקל, ורווח נקי של כ-86.5 מיליון שקל, גידול של 82% בהשוואה לרווח הנקי בתקופה המקבילה ב-2020, הנובע הן מהצמיחה המשמעותית בהכנסות והן מגידול ברווחיות החברה. במהלך 2021, הסתכמה היקף חלוקת הרווחים של החברה לבעלי מניותיה ב-70 מיליון שקל.