תא"ל (במיל') גבי פורטנוי מונה לתפקיד ראש מערך הסייבר הלאומי

ראש הממשלה בנט הודיע על מינויו של תא"ל (במיל') גבריאל (גבי) פורטנוי לתפקיד ראש מערך הסייבר הלאומי, אשר יחליף את יגאל אונא • כיום פורטנוי משנה למנכ"ל בחברת ההיי-טק ENvizion Medical , בעברו היה ראש חטיבת ההפעלה המבצעית באגף המודיעין ומפקד מערך השטח של אמ"ן

תא''ל (במיל') גבי פורטנוי / צילום: ENvizion Medical
תא''ל (במיל') גבי פורטנוי / צילום: ENvizion Medical

ראש הממשלה נפתלי בנט מינה את תא"ל (במיל') גבריאל (גבי) פורטנוי לתפקיד ראש מערך הסייבר הלאומי, והוא יחליף את יגאל אונא שהיה בתפקיד מאז 2018. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה. מערך הסייבר הוא הגוף האמון על הגנת מרחב הסייבר בישראל ועל קידום וביסוס עוצמתה בתחום.

פורטנוי (52), בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ממכללת שנקר ותואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו. לפורטנוי יש ניסיון צבאי עשיר של 31 שנה שירות בצה"ל וביחידות המודיעין עד שנת 2019: פורטנוי היה ראש חטיבת ההפעלה המבצעית באגף המודיעין (אמ"ן), מפקד מערך השטח של אמ"ן (יחידה 9900) וראש מחלקת תכנון, תקינה ותקציבים באמ"ן. כיום הוא מכהן כמשנה למנכ"ל בחברת ההיי-טק ENvizion Medical.

יגאל אונא, שהיה בתפקיד מאז שנת 2018, פרש מראשות המערך בתחילת השנה, ועד כה לא היה מחליף. בנוסף, באחרונה הממשלה החליטה לבטל את הצמדת שכר רא מערך הסייבר לשכר מנכ"ל משרד ממשלתי, כדי שיהיה אפשר להציע שכר גבוה יותר ביחס למה שקורה בשוק.