עובדי מכון התקנים נגד המנכ"ל: מבקש לקחת לעצמו את הבונוסים שהבטיח לנו

במכתב ליו"ר דירקטוריון המכון טוענים העובדים כי בניגוד להבנות שהושגו, מנכ"ל המכון  ד"ר גלעד גולוב מבקש לאשר בונוס לעצמו ולחברי ההנהלה על חשבון הבונוס לעובדים • מתווה חלוקת הבונוסים שמבקש המנכ"ל לאשר, נחשף בגלובס לפני כשבוע

בנין מכון התקנים ת''א / צילום: עינת לברון
בנין מכון התקנים ת''א / צילום: עינת לברון

נציגות העובדים במכון התקנים שלחה מכתב ליו"ר הדירקטוריון, בעקבות הכתבה בגלובס על חלוקת הבונוסים לחברי הנהלה, בדרישה לחלק את המענקים דווקא לעובדים. במכון התקנים נוצר אירוע מוזר למדי, חודשים ספורים לפני כניסת הרפורמה בייבוא לתוקף שתקטין את פעילות המכון, כולם רבים על נתח מהעוגה - מנהלים בכירים מול עובדים.

העובדים דורשים מענק חד פעמי לפי הדירוג הבא: 40 עובדים יקבלו כל אחד 20 אלף שקל, 160 עובדים יקבלו 15 אלף שקל, 400 עובדים יקבלו כל אחד 10,000 שקל ו-160 עובדים יקבלו 5,000 שקל כל אחד.

במכתב שהגיע לידי גלובס, נכתב כי אף שפרטי חלוקת הרווחים לשנת 2022 כבר סוכמה בדיון עם מנכ"ל המכון ד"ר גלעד גולוב וההסתדרות, בחר גולוב להציג לדירקטוריון מתווה חלוקת בונוסים לחברי ההנהלה בלבד.

"בהמשך לסיכום האמור ביקש המנכ"ל מנציגות העובדים לפרסם בהקדם את מתווה המענקים לעובדות ועובדי המכון, וזאת עוד בטרם נתקבלו אישור מהדירקטוריון והממונה על השכר במשרד האוצר, אך נציגות העובדים העדיפה לנקוט משנה זהירות כדי לא להטעות את העובדים ולא ליצור ציפיות לשווא, וביקשה לקבל עוד בטרם הפרסום לעובדים את אישור הדירקטוריון", נכתב במכתב שהגיע לידינו.

"להפתעתנו, כך לפי הפרסום (בגלובס - ש.א.כ), בחר המנכ"ל להעלות לאישורכם, בישיבת הדירקטוריון האחרונה, דווקא את המענקים לעצמו ולחברי ההנהלה ולא את המענקים לעובדות ועובדי מכון התקנים, ועל כך אנו מצרים, זאת לא ההתנהגות המצופה ממנכ"ל. יתרה מזו להפתעתנו תברר כי המנכ"ל ככל הנראה הנחה את חברי ההנהלה לעדכן את המנהלים, וגם עובדות ועובדי המכון עודכנו, שהמכון יחלק מענקים לעובדיו שיכולים להסתכם ב-20 אלף שקל. תמוה שמנכ"ל גוף ציבורי נוהג כך, ואנו פונים אלייך ומבקשים לדעת האם המנכ"ל הנחה לפרסם בנוגע לחלוקת המענקים לעובדים".

כלומר העובדים ביקשו לראות איך גם הם משתלבים בתוכנית החלוקה המתוכננת של המנכ"ל לעצמו ולהנהלה בהתאם להבטחותיו אליהם. במכתב צוין מספר פעמים הצורך באישור הדירקטוריון לכל חלוקה באשר היא, והן לאישור הממונה על השכר באוצר.

השבוע תתקיים ישיבת דירקטוריון נוספת שבה הנושא צפוי לעלות לדיון בשנית. לסיכום כתבו העובדים במכון כי "הכנסות המכון ורווחיו לאורך השנים אינם מעשי ידם של המנכ"ל וחברי ההנהלה בלבד, אלא בפרט ובעיקר בזכותם של עובדות ועובדי מכון התקנים ועל כך הם ראויים להכרה ולתגמול לרבות מענקים, כפי שסוכם והוצג לעיל, ולכן אנו פונים ומבקשים כי הדירקטוריון של מכון התקנים יאשר כבר עתה את המתווה, כפי שהוסכם, לחלוקת המענקים לעובדות ועובדי המכון לשנת 2022, ויפעל לאשרו בהקדם גם עם הגורמים הרגולטוריים האחרים".