עסקה בתוך המשפחה: רדוור רוכשת חברה של יהודה זיסאפל ביותר מ-40 מיליון דולר

החברה הנרכשת, SecurityDAM, מספקת פתרונות אבטחה לענן עבור ספקיות תקשורת וארגונים, ובין שתי החברות כבר קיים שיתוף-פעולה • הרכישה - חלק מיוזמה של רדוור להאיץ את הצמיחה שלה בתחום אבטחת הענן

זיסאפל יהודה / צילום: איל יצהר
זיסאפל יהודה / צילום: איל יצהר

בחודשים האחרונים מספר לא מבוטל של חברות טכנולוגיה ישראליות, שחלקן הונפקו לאחרונה בוול סטריט או מוזגו לתוך חברת SPAC, רכשו סטארט-אפ מישראל. כך עושה כעת גם רדוור  הוותיקה, שמייסדיה הם המנכ"ל רועי זיסאפל ואביו, יו"ר החברה, יהודה זיסאפל.

במקרה של רדוור, הרכישה היא של חברה אחות, גם היא חלק מקבוצת רד של הזיסאפלים: רדוור דיווחה בסוף השבוע על רכישת SecurityDAM, תמורת עד 42.5 מיליון דולר. יהודה זיסאפל הוא בעל השליטה בחברה הנרכשת, ולרועי זיסאפל יש החזקות מיעוט בה.

בניגוד לחברות שנסחרות בתל אביב ושבהן עסקאות בעלי עניין דורשות אישור מיוחד של אסיפת בעלי המניות, במקרה של רדוור שנסחרת בוול סטריט לא נדרש אישור כזה. בכל מקרה, רדוור עדכנה שמכיוון שמדובר בחברה קשורה, דירקטוריון רדוור הקים ועדה מיוחדת של דירקטורים עצמאיים לבחינת העסקה, תנאיה וחלופות לה. הוועדה התקשרה עם בנק ההשקעות Stifel ועם משרד עורכי הדין גרוס. לפי הדיווח, בהתאם להמלצות פה אחד של חברי הוועדה, נחתם ההסכם.

התקפות שמעמיסות על השרתים של הארגון

רדוור מספקת פתרונות לזמינות, ביצועים גבוהים ואבטחה של רשתות תקשורת ארגוניות, מרכזי מחשוב ואפליקציות. SecurityDAM מספקת פתרונות אבטחה לענן עבור ספקיות תקשורת וארגונים. לפי נתוני IVC, חברת SecurityDAM הוקמה ב-2012, היא מעסיקה כיום 45 עובדים והיא הוקמה על ידי ערן זיו ויהודה זיסאפל (שהוא יו"ר הדירקטוריון שלה). ב-IVC מציינים כי החברה לא גייסה כסף מאז שלב הסיד ב-2012, אז השקיע בה זיסאפל. מנכ"ל החברה הוא קובי דנון.

לפי הדיווח של רדוור, בין שתי החברות כבר קיים שיתוף-פעולה בתחום אבטחה ומניעה של התקפות מסוג DDoS. מדובר על התקפות שמעמיסות על השרתים של הארגון המותקף במטרה למנוע ממנו אפשרות לפעול כרגיל, עד כדי קריסה (התקפות מניעת שירות).

SecurityDAM היא ספקית של רדוור ומספקת פתרונות של הסטת הטראפיק שמגיע בזמן ההתקפה למרכז אחר, ובכך מקילה על הארגון המותקף. עלות השירותים שקיבלה רדוור מ-SecutiryDAM הסתכמה ב-11.5 מיליון דולר ב-2021, עלייה מ-10.2 מיליון דולר ב-2020 ו-7.1 מיליון דולר ב-2019.

הרכישה היא חלק מיוזמה נרחבת יותר שעליה הודיעה רדוור - החברה מבקשת להאיץ את הצמיחה שלה בתחום אבטחת הענן. במקביל לרכישה, רדוור מתכננת להגדיל את פעילותה במרכז הקיים בהודו, ולהרחיב את שירותי הענן שלה, גם במספר העובדים.

"רדוור כבר מגינה על רבע מחברות ה-Fortune 50"

"פעולות אלה משקפות את המחויבות הנמשכת של החברה לספק ללקוחות את הרמה הגבוהה ביותר של שירותי אבטחת והגנת סייבר", נכתב בהודעת החברה. לדבריה, הטרנספורמציה הדיגיטלית מייצרת הזדמנויות חדשות לארגונים, אך גם גורמת להם להיות פגיעים וחשופים יותר להתקפות סייבר, מה שמגביר את הצורך שלהם בהגנות ומגביר את הצורך באבטחת ענן.

"רדוור כבר מגינה על רבע מחברות ה-Fortune 50. היעד של היוזמה שלנו הוא לחדש ולגדול מהר יותר, כדי שנוכל לספק את יכולות אבטחת הענן שלנו ליותר לקוחות וליהנות מההזדמנויות בשוק הצומח", מסר המנכ"ל רועי זיסאפל.

כאמור, רדוור ו-SecurityDAM הן חלק מקבוצת רד, שהקימו האחים יהודה וזהר זיסאפל כבר לפני כ-40 שנה. הקבוצה כוללת מספר חברות טכנולוגיה פרטיות וציבוריות, בהן סיליקום, סרגון ורדקום. רדוור נסחרת בנאסד"ק בשווי של 1.4 מיליארד דולר לאחר ירידה של 26% במחיר המניה מאז השיא השנתי, ועלייה של 13.7% בשנה האחרונה. בסוף 2021 היו לרדוור מזומנים והשקעות בסך 466 מיליון דולר בקופה.