בני הזוג שמכרו את גן הילדים ופתחו חנות משחקים ופתרונות עבור אנשים עם צרכים מיוחדים

שרון כץ-ארבל ושגיא ארבל מתל אביב, בעלי D-Store – חנות משחקים ופתרונות לבעלי צרכים מיוחדים • "יצאנו לדרך עם מוטיבציה של 100 אחוז, פתחנו בתקופה של קורונה, כך שידענו למה אנחנו נכנסים – נמוך מזה לא יכול להיות" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

שרון כץ-ארבל ושגיא ארבל, בעלי D-Store חנות משחקים ופתרונות לבעלי צרכים מיוחדים / צילום: תמונה פרטית
שרון כץ-ארבל ושגיא ארבל, בעלי D-Store חנות משחקים ופתרונות לבעלי צרכים מיוחדים / צילום: תמונה פרטית

בשנים האחרונות ניהלו בני הזוג שרון כץ-ארבל ושגיא ארבל גן ילדים לפעוטות בו שרון, גננת מוסמכת לחינוך ולחינוך מיוחד במקצועה, תפקדה כגננת ושגיא התמקד בניהול. היום הם מנהלים את חנות המשחקים והפתרונות D-Store. האות D מייצגת את המילה Disorder, שהיא, לדברי שגיא, "חלק מראשי-התיבות הפופולריים בלקויות שאליהן אנחנו מכוונים כמו OCD ,ADHD, ASD וכו'". החנות הפיזית נפתחה בדצמבר 2021, וב-1 בינואר 2022 הצטרפה חנות האונליין. שתיהן מציעות מוצרים לבעלי צרכים מיוחדים, והסלוגן הוא "משחקים ופתרונות, לא רק לילדים".

שגיא: "הרעיון הוא לתת כלים כיפיים כדי להתגבר על הקשיים. עד שפתחנו, האופציה הייתה ללקט, לחפש באתרים מחו"ל בלי לדעת מה יתקבל. היום אנו מביאים את המוצרים וכל אחד נכנס אלינו הביתה, הילדים שלנו מנסים אותם. אנחנו דואגים לבקרת איכות, ומה שצריך נשלח למכון התקנים". שרון: "הצורך התחיל אצלנו. ילדינו הם בעלי צרכים מיוחדים ולאורך השנים ליקטנו מוצרים עבורם. הרעיון לאגד את הכל התגבש בקורונה".

לא חששתם לפתוח עסק דווקא בתקופה מאתגרת כזו?
"בסגרים הראשונים עוד עבדנו בגן בצורה מלאה, וכמו כל השוק חטפנו את הקשיים באהבה", אומר שגיא "אחרי הסגר השני הרגשנו שהדברים הולכים ומתדרדרים; גני ילדים נפגעו קשה, והיה אתגר לשמר את העובדים. החזקנו את הגן עד מרץ 2021, ואז הבנו שחייבים שינוי. היו כל מיני רעיונות חלופיים - מסכות מודפסות, חולצות, הכל רק כדי להתפרנס. לא הגענו לפשיטת רגל אבל ההכנסות מהגן צנחו ב-70%-80%. הבנו שעדיף למכור ואפילו לשבת בבית מאשר להמשיך ולהיגרר להפסדים מעצם זה שהגן קיים. זה לא היה קל, אבל בסוף מכרנו והעברנו בעלות. התנאי היה לא למכור ולברוח. נשארתי כמה חודשים כדי שיהיה מעבר חלק. למזלנו הייתה ברשותנו דירה קטנטונת - מימשנו נכס ומכרנו אותה, כדי להשקיע בעסק. יצאנו לדרך עם מוטיבציה של 100%, פתחנו בתקופת קורונה, כך שידענו למה אנחנו נכנסים - נמוך מזה לא יכול להיות".

שרון ושגיא נמצאים בחנות, משתתפים בפורומים וקבוצות פייסבוק ומנדבים מהידע והניסיון האישי. "כל מוצר פתוח והילדים שמגיעים יכולים להתנסות. אין הגדרה אחת שקובעת מה יתאים למי. לפעמים לא חייבים טייטל של קושי או צורך בוויסות חושי, כדי להבין שמשהו מתאים", אומרת שרון "הצרכים של כל אחד ואחת מאוד משתנים, יש צרכים שונים בוויסות חושי. האבחנה היא אחת, אבל הצורך משתנה".

איפה תהיו בעוד חמש שנים?
"יש לי געגועים לווייב של הגן אבל מצד שני יש לנו היום חווית נתינה אחרת", אומרת שרון "אולי נתרחב דרך זכיינים תחת הסטנדרט שלנו. רואים את הביקוש באתר". שגיא: "זו לא מקפצה למיליון הבא. אנחנו רואים בזה מקום שמעניק עזרה לכל מכאוב פיזי ונפשי. כהורים אנחנו זוכרים כמה חיינו בעלטה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il