האינטרנט מתפוצץ מקליקים מזויפים וצ'ק מגייסת כדי לצוד אותם

הסטארט-אפ הישראלי צ'ק, שעוסק בהגנה על מערכי פרסום מבוטים והונאות, מגייס 150 מיליון דולר • "בוטים מתנהגים כמו משתמשים לכל דבר, ההבדל היחידי שהם לא קונים בסוף התהליך", אומר המנכ"ל גיא טיטונוביץ'

גיא טיטונוביץ' מנכ''ל CHEQ / צילום: עננים צילום עסקי
גיא טיטונוביץ' מנכ''ל CHEQ / צילום: עננים צילום עסקי

חברת הסטארט-אפ הישראלית צ'ק (CHEQ), העוסקת בהגנה על מערכי פרסום אונליין מפני בוטים והונאות, הודיעה היום (ג') על גיוס 150 מיליון דולר. הגיוס, שנסגר לפני כשבועיים, הובל על ידי קרן הגידור הניו יורקית טייגר גלובל, אחת המשקיעות הדומיננטיות ביותר בהייטק הישראלי בשנה האחרונה.

לפי פרסום באתר הטכנולוגיה האמריקאי דה-אינפורמיישן מהשבוע שעבר, בעקבות הירידה החדה בחודשים האחרונים במניות הטכנולוגיה בוול סטריט, טייגר גלובל משנה כיוון ועוברת לבצע השקעות מוקדמות יותר בסטארט-אפים צעירים בסבבי A ו-B, במקום בחברות בשלות בשלבים יותר מאוחרים.

ההשקעה הנוכחית לא בדיוק מסתדרת עם הפרופיל החדש, כאשר צ'ק היא חברה ותיקה יחסית שקיימת שש שנים ומעסיקה כ-200 עובדים. עבור צ'ק מדובר בסבב השקעה C ובסבבים קודמים היא גייסה 33 מיליון דולר. השווי של צ'ק בגיוס הנוכחי לא נמסר באופן רשמי.

לא גייסו מאז 2019

זוהי ההשקעה הראשונה שמקבלת צ'ק מאז 2019, נתון מעט חריג ביחס לשנים האחרונות בהן חברות מצליחות גייסו כסף חדש כל חצי שנה. "קיבלנו הצעות לאורך כל הדרך , אבל אני לא מאמין שצריך לדלל את בעלי המניות שלא לצורך ולכן גייסנו כסף רק כשהגענו לנקודה שבה החלטנו להתרחב לקטגוריות נוספות", אומר גיא טיטונוביץ', מנכ"ל ואחד משלושת מייסדי צ'ק.

צ'ק הוקמה ב-2016 על ידי טיטונוביץ', אהוד לוי (יו"ר) ואסף בוטובסקי (סמנכ"ל טכנולוגיות). תוכנת הענן של צ'ק מגנה על לקוחות מבוטים וחוות קליקים שלוחצים על פרסומות של החברה בגוגל, פייסבוק ומקורות אחרים, מנפחים את עלות השיווק שלה וגומרים את התקציב, כחלק מהונאת קליקים או מתוך ניסיון לגרום נזק מכוון לחברה.

המוצר גם מונע כניסה של בוטים לאתרי האינטרנט של לקוחות, שיכולים להקפיץ את העלויות לחברות (למשל על ידי הקפצת צ'אטים אוטומטיים באתר הלקוח, שהתשלום עליהם הוא פר שימוש), יוצרים לידים מזויפים לארגון ומעוותים את הנתונים העסקיים שלו. "בוטים מתנהגים כמו משתמשים לכל דבר, ההבדל היחידי שהם לא קונים בסוף התהליך", אומר טיטונוביץ'.

כאשר נרשמת לחיצה על מודעה או כניסה לאתר של אחד מלקוחותיה, למערכת של צ'ק יש עד 20 אלפיות שנייה בלבד כדי לזהות האם מדובר בבוט או במשתמש זדוני אחר. בטווח הזמן הזה, אומר טיטונוביץ', החברה מריצה 2,000 בדיקות על המשתמש. "אנחנו מזהים למשל לחיצה שהגיעה ממכשיר אייפון לכאורה אבל מקושר אליה כרטיס מסך שאינו תואם לאייפון. זאת אנומליה שמרמזת על משתמש מזויף".

עם הגיוס הנוכחי צ'ק מתכוונת להתרחב לתחומים חדשים, שיכללו התמודדות עם הונאות שמבצעים אנשים ידנית ולא רק מכונות אוטומטיות. "זה כולל למשל מניעה ממתחרה להיכנס לפלטפורמה שלך או הגנה נגד פרסום חוות דעת כוזבות עליך באתרי השוואות", אומר טיטונוביץ'.

12 אלף לקוחות

צ'ק מדווחת על 12 אלף לקוחות שעובדים עמה, כולל חברות רכב ותעופה גדולות. לדברי טיטונוביץ', קצב ההכנסות השמתי של החברה עומד על עשרות מיליוני דולרים (במונחי ARR), אך הוא אינו מוסר מספר מדויק.

צ'ק איננה החברה היחידה הפועלת בעולמות אלו. גם הסטארט-אפ הישראלי פרימטר איקס, שגייס עד היום 150 מיליון דולר, וחברת אימפרבה האמריקאית-ישראלית מספקות כלים לאיתור וחסימה של בוטים. "הבדל אחד הוא שהם מוכרים למנהל אבטחת המידע בארגון (CISO) ומציעים פתרון שדורש אינטגרציה מורכבת לפלטפורמה של הלקוח. אנחנו מוכרים למנהל השיווק ומציעים כלי שהוא ללא תכנות וקל ליישום. בנוסף אנחנו מציעים פתרון שנותן מענה ל-15 תסריטים שונים ולא פתרון נישתי שמתמקד רק בבוטים", אומר טיטונוביץ'.

בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים של צ'ק: הפניקס, האנקו, באטרי ונצ'רס ו-1Key קפיטל.