הבנקים ייעלמו? ג'יי.פי מורגן פותח טרקלין במטא-וורס

הבנק פרסם דוח לפיו המטא-וורס יחדור לכל תחומי החיים, וההכנסות ממנו יגיעו להיקף שנתי של טריליון דולר • לג'יי.פי מורגן הצטרפה השבוע קבוצת הכדורגל הבריטית מנצ'סטר סיטי, שהודיעה כי החלה בשלבים הראשונים של בניית האצטדיון הביתי שלה במטא-וורס

בנק JP MORGAN
בנק JP MORGAN

אחת הבשורות הגדולות של טכנולוגיית הבלוקצ'יין היא היכולת לדלג מעל המתווכים, כולל הפיננסיים - הבנקים שמאוימים מהתפתחות המטבעות הדיגיטליים. עם זאת, דווקא המתווכים הפיננסיים נערכים במרץ לעידן הקריפטו. בשבוע שעבר בנק ההשקעות JP Morgan פתח טרקלין במטא-וורס, כלומר הדור הבא של האינטרנט התלת ממדי.

הטרקלין, שנקרא Onyx, נפתח בפלטפורמת ה-Decentraland (חלק מפרויקט המטא- וורס). פתיחתו לוותה בדוח על התפתחות המטא-וורס, שבו העריך הבנק כי היקום האינטרנטי החדש הזה יחדור לכל תחומי החיים, וההכנסות ממנו יגיעו להיקף שנתי של טריליון דולר. "הכלכלה של המטא-וורס הולכת אחורה עד 2007, אבל ההתפתחויות האחרונות הן שמעניינות", נכתב בדוח. "האפשרויות להתאמה אישית של בית, פריטים או אפילו קרקע. נדל"ן וירטואלי הוא שוק צומח. המחיר הממוצע של חלקת קרקע הוכפל תוך שישה חודשים במהלך 2021, כשחלק מהצמיחה נובע מהמותגים הגדולים שקנו מקומות לייצור חנויות וירטואליות. ביוני 2021, חבילת קרקע אחת ב-Decentraland נמכרה תמורת 913 אלף דולר.

"דינמיקת ההיצע והביקוש דוחפת יותר אנשים לתוך המטא-כלכלה, וזה יחייב פיתוח מיומנויות חדשות שייצרו הזדמנויות חדשות להרוויח כסף", צוין עוד בדוח. "עם זאת, חלק מהאנשים יתפרנסו רק במטא-וורס. לדוגמה אם מתכננים מסיבה וירטואלית ורוצים בידור מוזיקלי, אפשר לשכור זמר או תקליטן לשם כך. לקונצרטים וירטואליים יש פוטנציאל להיות רווחיים יותר מאשר לקונצרטים פיזיים.

"לאחרונה, קונצרט גדול שנערך בפורטנייט נצפה על ידי 45 מיליון אנשים, והרוויח בסביבות 20 מיליון דולר, כולל מכירות של מרצ'נדייז".

ולג'יי.פי מורגן הצטרפה השבוע קבוצת הכדורגל הבריטית מנצ'סטר סיטי, שהודיעה כי החלה בשלבים הראשונים של בניית האצטדיון הביתי שלה במטא-וורס. כך, האוהדים שלה מסביב לעולם יוכלו לרכוש כרטיסים ולהשתתף במשחקים. האיצטדיון ייבנה ביחד עם חברת סוני, ויהיה העתק של ה-Etihad - אצטדיון הבית של הקבוצה.