התרומה הגדולה של ריסקיפייד לתמורה: מניות ימומשו תמורת 2.5 מיליון דולר, והסכום יועבר לעמותות

עידו גל, מייסד משותף ומנכ"ל ריסקיפייד: "אנו רואים לנגד עינינו את החשיבות בעזרה לקהילה" • ברוך ליפנר, מנכ"ל קרן תמורה: "לאחרונה ציינו אבן דרך משמעותית: תרומות של מעל 100 מיליון שקל מאז הקמת הקרן"

עידו גל ואסף פלדמן, מייסדי ריסקיפייד / צילום: Keren Haberberg
עידו גל ואסף פלדמן, מייסדי ריסקיפייד / צילום: Keren Haberberg

קרן הפילנתרופיה "תמורה" תממש מניות של חברת הטכנולוגיה ריסקיפייד ב-2.5 מיליון דולר, סכום שיועבר לעמותות על-פי בחירת עובדי ריסקיפייד. זהו הסכום הגבוה ביותר שמימשה הקרן, כאשר השיא הקודם היה 1.6 מיליון דולר בעת מכירת waze.

קרן תמורה של ברוך ליפנר וידין קאופמן מבססת את פעילותה על קבלת אופציות מחברות סטארט-אפ שנמצאות בתחילת הדרך. אם בהמשך החברות הללו מגיעות להנפקה או מכירה, היא נהנית ממימוש האופציות והסכומים מועברים לעמותות שונות.

ריסקיפייד , שהקימו לפני 9 שנים עידו גל ואסף פלדמן, עוסקת במתן פתרונות תשלומים ומניעת הונאות אשראי באתרי סחר אלקטרוני. בחברה מציינים כי כבר בעת הקמתה רצו המייסדים לוודא שהקהילה תהנה מההצלחה העתידית של החברה, ולכן חברו לקרן תמורה והעניקו לה אופציות.

ביולי האחרון הונפקה ריסקיפייד בבורסת ניו יורק. בתחילה היה נראה שהקרן תוכל לממש אופציות בסכום גבוה יותר, אך מניית ריסקיפייד איבדה 68% משוויה מאז ההנפקה והיא נסחרת כיום בשווי של 1.1 מיליארד דולר. מכל מקום הקרן תהנה כאמור מתרומת שיא, בשווי 2.5 מיליון דולר.

ריסקיפייד נתנה לעובדיה אפשרות לבחור עמותה אחת מתוך שלוש שנבחרו מראש לה יועבר הכסף. כל אחת מהשלוש מייצגת את תחומי המיקוד של תוכנית ההתנדבות של ריסקיפייד - טכנולוגיה, יזמות וחינוך. שלוש העמותות הן Meet (Middle East Entrepreneurs of Tomorrow) שמעודדת בני נוער ישראלים ופלסטינים למצוא מכנה משותף ומלמדת יזמות ומנהיגות תלמידים מצטיינים בתחומי מדעי המחשב; טק קריירה (Tech Career) ששואפת לשבור את מחסומי התעסוקה העומדים בפני צעירים יוצאי אתיופיה ולתת הזדמנות בתעשיית ההייטק; וחינוך לפסגות שפועלת לצמצם פערים חברתיים עבור ילדים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

לדברי עידו גל, מייסד שותף ומנכ"ל ריסקיפייד, "מאז שהקמנו את ריסקיפייד, אנו רואים לנגד עינינו את החשיבות בעזרה לקהילה. חברנו בתחילת הדרך לקרן תמורה ואנו שמחים שיש לנו את היכולת כיום לסייע כלכלית לעמותות חשובות שעושות שינוי אמיתי. נמשיך לתרום ולעזור לקהילה גם בעתיד".

רבקה באום, מנהלת אחריות תאגידית בריסקיפייד, הוסיפה כי החברה מייחסת חשיבות רבה לתרומה לקהילה וכבר מספר שנים מחזיקה במחלקת אחריות תאגידית (CSR). לדבריה, "החברה יצרה תכנית סדורה המושתתת הן על תרומה של שעות עבודה בהתנדבויות לפרויקטים עמם העובדים מזדהים (1% מזמן העבודה של כל עובד), הן באמצעות תרומה לקהילה במגוון תחומים בהם יש לה את היכולת לתרום ולשנות, והן במתן במה לעובדים שבאים עם רעיונות לפרויקטים משלהם ועוזרת להם".

רבקה באום, מנהלת אחריות תאגידית בריסקיפייד / צילום: רפאל לוי
 רבקה באום, מנהלת אחריות תאגידית בריסקיפייד / צילום: רפאל לוי

ברוך ליפנר, מנכ"ל קרן תמורה: "אני זוכר את הפגישה הראשונה שלי עם עידו ואסף, כאשר החברה שהקימו הייתה רק בתחילת דרכה. כבר אז, כשהצטרפו לתמורה עם תרומת אופציות נדיבה, הבנתי כי התרומה לקהילה מהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית של ריסקיפייד. כיום לאחר הנפקת החברה, אנו שמחים לבשר על התרומה הנדיבה של החברה, המהווה סכום שיא עבור הקרן בכל הנוגע לתרומות של חברות הייטק. לאחרונה תמורה ציינה אבן דרך משמעותית - כאשר הגענו לתרומות של מעל 100 מיליון שקל מאז הקמת הקרן". ליפנר מספר על מונח חדש בקרן - Communicorns - המיועד לחברות שתרומות האופציות שלהן הניבו תרומה של מעל מיליון דולר עבור הקהילה, וכעת גם ריסקיפייד זוכה להיות חלק מהרשימה.