פוטנציאל של מאות מיליוני דולרים: ברנמילר תספק מערכות אגירה לפיליפ מוריס

במסגרת הסכם מסגרת בין החברות "הוזכרו 41 אתרי ייצור" שבהם פועלת חברת הטבק  לצמצום פליטות גזי החממה • בברנמילר מעריכים את היקפם הכספי ב-5-10 מיליון דולר לכל פרויקט

אבי ברנמילר / צילום: יח''צ
אבי ברנמילר / צילום: יח''צ

חוזה עם פוטנציאל משמעותי לחברת האנרגיה המתחדשת ברנמילר אנרג'י: החברה, שעדיין לא רשמה הכנסות משמעותיות, ומציגה מאז היווסדה הפסדים כבדים, דיווחה על הסכם מסגרת לתקופה של חמש שנים עם תאגיד בינלאומי בתחום הטבק, לאספקת מערכות אגירה. על פי ההערכות, הלקוחה היא ענקית הטבק פיליפ מוריס, שנסחרת בניו יורק בשווי 168 מיליארד דולר.

במסגרת ההסכם הוזכרו 41 אתרי ייצור שבהם פועלת פיליפ מוריס לצמצום פליטות גזי החממה, ונקבעו התנאים המסחריים לאספקת המערכות והשירותים. בחברה מעריכים, כי ההיקף הכספי של פרויקטים מסוג זה הוא בטווח של 5-10 מיליון דולר לכל פרויקט. המשמעות היא פוטנציאל הכנסות של 205-410 מיליון דולר לברנמילר בשנים הקרובות. המערכת של ברנמילר תחליף מערכות ייצור קיטור קיימת המבוססות על גז טבעי, בייצור מבוסס ביומסה.

אבי ברנמילר, מייסד ומנכ"ל ברנמילר אנרג'י, מסר: "הסכם המסגרת מהווה פוטנציאל גדול לעליית מדרגה בפעילותה ובצמיחתה של ברנמילר. להערכתנו, ההסכם גם יתמוך ביכולתנו לחתום על הסכמים מול חברות ענק נוספות המעוניינות בצמצום פליטות הפחמן באתר הייצור שלהן".

הוא הוסיף, כי "אנו נמצאים כיום בתנופת פעילות משמעותית עם פרויקטים בשלבים מתקדמים בברזיל, בארה"ב, באיטליה ובישראל, ומעריכים כי הצורך של חברות תעשייה וחברות חשמל מובילות בעולם לצמצם פליטות ולייעל את תהליכי הפקת האנרגיה שלהן יספק רוח גבית משמעותית לפעילותנו".

ברנמילר  פועלת בתחום של אגירת אנרגיה תרמית על בסיס טכנולוגיה שפיתח מייסדה, אבי ברנמילר, שהקים את החברה ב-2012, אחרי שחברה קודמת שהקים וניהל, סולל, נמכרה כמה שנים קודם לכן לסימנס הגרמנית.

ברנמילר אנרג'י הונפקה בת"א ב-2017, ומאז איבדה המניה כמחצית מערכה, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-220 מיליון שקל. בעלי המניות הגדולים בחברה הם המייסד ברנמילר (37%) ואיש העסקים רני צים (15%), שהוא גם בעל השליטה בחברת מרכזי מסחר הנושאת את שמו ובפעילות של ניהול השקעות שנרכשה מבית ההשקעות פסגות (באמצעות חברת וואלי קפיטל).