מנכ"ל איילון החדש בהתבטאות ראשונה: "נמשיך לעבוד דרך הסוכנים גם לאחר העברת השליטה לווישור הדיגיטלית"

לקראת השלמת העברת השליטה בחברת הביטוח הוותיקה לידי ווישור הצעירה, ולאחר סבב מינויים בצמרת ההנהלה, התייחס המנכ"ל החדש שרון רייך לעתיד החברה • בין היעדים: הרחבת ביטוחי הבריאות לצד מיקוד בכלים טכנולוגיים • היו"ר אביגדור קפלן: "נקדם ממשל תאגידי"

מימין: מנכ''ל איילון ביטוח שרון רייך, יו''ר הקבוצה אביגדור קפלן / צילום: שלומי מזרחי
מימין: מנכ''ל איילון ביטוח שרון רייך, יו''ר הקבוצה אביגדור קפלן / צילום: שלומי מזרחי

חברת הביטוח איילון קיימה היום (ד') כינוס ראשון של הצמרת הניהולית בהרכבה החדש, יחד עם היו"ר הנכנס ד"ר אביגדור קפלן והמנכ"ל החדש שרון רייך. במהלך המפגש אמר רייך, שהחליף לאחרונה את אריק יוגב שפרש אחרי שש שנים, כי איילון תמשיך להיות חברה הפועלת באמצעות סוכני ביטוח, כחברה עצמאית תחת חברת הביטוח ווישור, שנמצאת בעיצומו של תהליך רכישת השליטה באיילון, אשר תמשיך לפעול כחברת ביטוח דיגיטלית.

ההערכות הן כי השלמת התהליך צפויה להסתיים בחודשים הקרובים. מדובר בעסקה שנחתמה ביוני האחרון ושבמסגרתה ווישור הצעירה, שבשליטת אנשי הביטוח אמיל ויינשל וניצן צעיר-הרים, אמורה לרכוש את מניות השליטה בחברת הביטוח הוותיקה איילון (כ-67%) מידי יורשיו של מייסד איילון, לוי רחמני ז"ל, תמורת 472 מיליון שקל. המהלך עורר תהיה בשוק הביטוח סביב השאלה מדוע לחברה דיגיטלית לרכוש שליטה בחברה מסורתית.

רו''ח שרון רייך, מנכ''ל קבוצת איילון / צילום: אייל גזיאל
 רו''ח שרון רייך, מנכ''ל קבוצת איילון / צילום: אייל גזיאל

נזכיר כי ווישור כבר העבירה מקדמה של 16 מיליון שקל שהועברה לחשבון העסקה, אך היא נתקלה בדרישה מצד רשות ני"ע להבהיר כיצד תתמודד עם עודף בחברת שכבה היוצר מבנה פירמידיאלי של יותר משתי שכבות של חברות ציבוריות או חברות המגייסות אג"ח, דבר האסור על פי חוק הריכוזיות.

מלבד התייחסות קצרה לנושא העברת השליטה לווישור, הבהיר רייך לחברי ההנהלה כי "במסגרת האסטרטגיה החדשה, איילון מציבה את השירות למבוטחים בראש סדר העדיפויות". רייך, שנכנס לתפקידו בתחילת פברואר לאחר ששימש כמנכ"ל איילון אחזקות, משנה למנכ"ל איילון ביטוח וראש אגף הפיננסים, פנה למנהלי החברה ואמר: "השנה, תיקחו חלק במינוף נושא השירות, כולל יותר ביקורים במרכזי השירות".

באשר להיבטים אחרים של האסטרטגיה החדשה, הדגיש רייך כי איילון, שהיא כיום חברת הביטוח השישית בגודלה בישראל, צפויה לשים השנה דגש על פיתוח מוצרים והרחבת תחום הבריאות, בו מחזיקה החברה ביתרונות יחסיים. בין היתר החברה נהנית מכך שהיא לא מחויבת לרשימת רופאים מצומצמת ומבוטחיה יכולים לקבל החזר גם על ביקור אצל רופא שלא נמצא ברשימת הרופאים, וזאת מאחר שהיא מחזיקה בפחות מ-5% משוק ביטוחי הבריאות הפרטיים.

עוד הוסיף המנכ"ל החדש כי איילון תתמקד ב"הרחבת המוצרים הפיננסיים בחטיבת החיים" ו"הוספת והשבחת כלים דיגיטליים בחטיבת הטכנולוגיות".

חילופי תפקידים בקרב אנשי מפתח

קפלן, היו"ר החדש של איילון אחזקות ואיילון ביטוח, הוסיף כי הדירקטוריון וההנהלה ממוקדים כעת בצורך להצעיד את איילון קדימה בדגש על מערכת יחסים פנים ארגונית טובה וממשל תאגידי למופת, בין הדירקטוריון לוועדותיו ולהנהלה על כל מרכיביה.

הוא אמר את הדברים על רקע סבב המינויים שבוצע באחרונה בחברה, שכלל גם חילופים בקרב מספר בעלי תפקיד מפתח, אשר נעשו, לדבריו, "במסגרת תהליך שיזרים בחברה 'דם חדש' ויוביל אותה למימוש היעדים העסקיים השאפתניים שהציבה לעצמה".

כך למשל עוזית ויינשטיין, סגנית מנהל חטיבת ביטוח בריאות בכלל ביטוח ופיננסים, תחליף כמנהלת אגף הבריאות את ד"ר נאוה ניב סרודיו שהודיעה על פרישה אחרי שש שנים בתפקיד. בנוסף, ניר וטנר ימונה לסמנכ"ל בכיר ומנהל אגף חיסכון ארוך טווח במקומו של איתמר פרבשטיין שהודיע על פרישה. לצדו, זיו קדרי ישמש כסמנכ"ל בכיר, מנהל חטיבת תשלומי תביעות ביטוח ודודי לוי, המסיים את תפקידו כמנכ"ל פלתורס יחליף את גדעון רוזוליו כמנהל אגף ביטוח כללי עסקי. לחברה מונתה גם יועצת משפטית, לייזה חיימוביץ, שתכהן גם כמזכירת החברה.