תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"ערכתי המון ראיונות לעובדים וזו היתה הפעם הראשונה שמישהו הגיע עם פרספקטיבה כל כך שונה, שאמרתי - וואו"

תוכנית MasaTech של ארגון מסע מביאה לישראל צעירים יהודים בעלי ניסיון בתחומם ששואפים לעבוד במשך תקופה בתעשיית ההייטק המקומית ולהתקדם בקריירה • המעסיקים מרוויחים כוח אדם איכותי עם אוריינטציה בינלאומית בתפקידים מבוקשים כמו מתכנתים, אנשי דאטה, שיווק ומכירות

תוכנית MasaTech. מייצרת הצעת ערך לצעירים יהודים מרחבי העולם וגם למעסיקים מקומיים / צילום: ארגון מסע
תוכנית MasaTech. מייצרת הצעת ערך לצעירים יהודים מרחבי העולם וגם למעסיקים מקומיים / צילום: ארגון מסע

הכתבה בשיתוף ארגון מסע

במקביל להתקדמות הגדולה של קטר ההייטק המקומי, מדינת ישראל היא גם יעד אטרקטיבי לצעירים יהודים מרחבי העולם שמבקשים להגשים בה שאיפה כפולה: הזנקה של הקריירה וחיבור לשורשים היהודים, התרבות וההיסטוריה. בין אם לזמן מוגבל ובין אם לשם עלייה. חלק מהם עושים זאת באמצעות ארגון "מסע", שנוסד על ידי הסוכנות היהודית וממשלת ישראל. הארגון מציע תוכניות פיתוח אישי ומקצועי ליהודי התפוצות המגיעים לארץ לתקופה קצובה מראש. מעבר להגשמה האישית, אותם צעירים מביאים ערך לתעשיית ההייטק בה הם משתלבים, שמגיע בדמות ניסיון ואוריינטציה בינלאומית.

ג'ונאס ביטון (26), בעל תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב עובד כחוקר AI בחברת לייטריקס (Lightricks), המייצרת אפליקציות לעיבוד תמונה וסרטים. הוא הגיע לישראל במסגרת מסע לפני כארבעה חודשים מפריז.

ביטון נרשם לתוכנית ייחודית של ארגון מסע - MasaTech; תוכנית יוקרתית המחברת אנשי מקצוע טכנולוגיים מרחבי העולם עם חברות טכנולוגיה ישראליות מובילות וחדשניות. ידעתי שדרך MasaTech, אקבל את התמיכה הטובה ביותר בתהליך", אומר ביטון. הוא מספר כי התהליך מול מסע החל במציאת עבודה וחיבור עם חברות ישראליות כשעדיין שהה בצרפת, המשיך עם עזרה בהנפקת ויזת העבודה עבורו וכן בסיוע במציאות דיור בירושלים, בביטוח רפואי, בהזדמנויות חינוכיות ובמעטפת קהילתית וחברתית של צעירים יהודים מחו"ל שלוקחים חלק בתוכנית. "יש לנו לפחות שני מפגשים קהילתיים מטעם מסע בחודש", הוא מציין.

את הניסיון הראשוני בעבודה רכש ביטון מחוץ לצרפת. "אחרי שגדלתי בפריז, רציתי לגלות עולם יחד עם כל החברים שלי. היה לי חשוב לצבור חוויות בינלאומיות", הוא מספר. "לכן אחרי הלימודים עברתי לסינגפור ועבדתי שם תקופה. העשייה שם שונה מזו שבצרפת וגם מזו שבישראל. עבדתי על פרויקטים שיש להם נגיעה לכל העולם. לאחר מכן, החלטתי שזה הזמן הנכון להגיע לארץ. שלחתי קורות חיים לכמה חברות ועברתי מספר ראיונות. בסוף בחרתי ב-Lightricks כי אני אוהב את האפליקציות שלה ואת מה שעושים בחברה; מתאים לי גם לעבוד בחברה בינלאומית, עם אינטרקציות יומיומיות עם אנשים ממגוון מקומות בעולם".

לקבלת פרטים נוספים על תוכנית MasaTech הקליקו כאן>>

"ניסיון ותפיסה אחרים לחלוטין"

שקד זיכלינסקי, Head of Recommendations בלייטריקס הוא ראש הצוות שקלט את ביטון לעבודה. "מצד אחד, ג'ונאס עבר תהליך רגיל לחלוטין, כמו כולם. הוא התקבל בזכות הכישורים שלו והניסיון שהוא מביא", אומר זיכלינסקי. "חשוב לי גם לציין שהוא לוקח חלק באחד הפרוייקטים הכי מרכזיים בחברה - הקמת הבית שהופך אותנו מיצרנית אפליקציות לפלטפורמה שכל יצרני התוכן נמצאים בה", הוא מוסיף.

ג'ונאס ביטון, חוקר AI, לייטריקס ושקד זיכלינסקי, Head of Recommendations, לייטריקס / צילום: ארגון מסע
 ג'ונאס ביטון, חוקר AI, לייטריקס ושקד זיכלינסקי, Head of Recommendations, לייטריקס / צילום: ארגון מסע

מהצד השני, לדברי זיכלינסקי, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי מדובר בצעיר יהודי שהגיע מחו"ל, עם ניסיון, הכשרה מקצועית ופרספקטיבה תרבותית אחרת - והתרומה שלו לחברה גדולה מאד בשל כך: "זה התחיל בשלב קורות החיים. הפרויקטים שג'ונאס עבד עליהם בסינגפור - הם כאלו שלא רואים בישראל. מדובר בחברות שעושות דברים שונים לחלוטין ומדהים להביא אנשים כאלה אלינו, לחברה, עם ניסיון ותפיסה אחרים לחלוטין".

"אני זוכר את השלב הסופי בראיון העבודה של ג'ונאס", משתף זיכלינסקי. "ישבתי עם ה-VP והגיע השלב שבו המרואיין שואל אותנו שאלות. עובדים ישראלים שואלים על הכיוון של האפליקציה, לאן היא מתפתחת ואופציות לעתיד. ג'ונאס שאל שאלה שנוגעת ישירות לחוויית משתמש: 'אם אנחנו מפתחים אפליקציה לעריכת תמונות בווידאו, אבל בסופו של דבר מצלמים תמונה מחוץ לאפליקציה ואז מעלים אותה - למה לא לעשות כפתור צילום ישירות באפליקציה?' ערכתי המון ראיונות לעובדים וזו היתה הפעם הראשונה שמישהו הגיע עם פרספקטיבה כל כך שונה, אמרתי לעצמי - וואו". זיכלינסקי מדגיש בנוסף כי כחברה שחשוב לה הגיוון, יש ערך מוסף לכך שמסביב לשולחן יושב מישהו שיכול לתרום לכך במישור התרבותי.

"אנחנו יודעים לייצר את החיבורים המדויקים"

ארגון מסע מביא לישראל מדי שנה כ-12 אלף צעירים יהודים מרחבי העולם. מתוכם, חלקם מגיעים להתמחות וחלקם להעסקה לתקופה קצובה של 9-12 חודשים ואפילו למטרות עלייה. לאחרונה, ייסד הארגון את תוכנית MasaTech. במסגרת התוכנית הלאומית, צפויים להגיע לישראל מרחבי העולם מדי שנה מאות מפתחים ומהנדסי תוכנה, שישתלבו בחברות מובילות בשוק ההייטק הישראלי.

התוכנית, שגובשה בשיתוף עם המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, מאפשרת את התהליך המזורז שבמסגרתו צעירים יהודים עובדים בישראל בשכר מלא, ללא היטל עובדים זרים בחברות הקולטות.

"הקמנו את Masatech כדי לייצר הצעת ערך אטרקטיבית עבור צעירים יהודים בעלי ניסיון שמחפשים חוויה מקצועית בינלאומית. מדובר בתוכנית יוקרתית, המותאמת לבעלי ניסיון של שלוש שנים לפחות בתחומם", אומר מאור לוטן, מנהל תחום קריירה וטק בארגון מסע. "המשתתפים בתוכנית עוסקים בכל מקצועות תעשיית ההייטק - החל ממקצועות טכנולוגיים כגון תכנות והנדסת תוכנה ועד בעלי ניסיון בפיתוח עסקי, שיווק ומכירות".

לדברי לוטן, "אנחנו חיים את השטח ונותנים מענה הן לצרכים והן לביקושים בשוק. בגלל הקשר הקרוב שלנו עם מאות מעסיקים ועם עשרות אלפי צעירים יהודים - אנחנו יודעים לייצר את החיבורים המדויקים". דוגמה לכך שהוא מביא היא הפנייה לדוברי שפות מגוונות כגון איטלקית, גרמנית צרפתית וספרדית. "זה צורך מרכזי שעלה אצל מעסיקים מתוך רצון להיפתח לשווקים נוספים באירופה ובאמריקה הלטינית".

מאז החלה לפעול תוכנית Masatech נקלטו באמצעותה עובדים בעלי ניסיון בחברות הייטק וסטארט-אפ ישראליות, כמו Citibank ,Hyro וכמובן Lightricks. במסע מספרים כי 2021 הייתה שנת שיא עם גידול של 150% לכלל מסלולי קריירה שפועלים במסגרת הארגון.

וחזרה לביטון וזיכלינסקי - הם מבחינתם ממשיכים הלאה לטווח הרחוק. "זה עוד מוקדם, אבל אני רואה את העתיד שלי בחברה בשיפור עצמי ותרומה לטכנולוגיה שהיא מייצרת", אומר ביטון. "אני רוצה להמשיך כאן ולעשות את מה שאני אוהב במדינה שאני אוהב", הוא מסכם.

לקבלת פרטים נוספים על תוכנית MasaTech הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988