אלקטרה סולל בונה תובעת 93 מיליון שקל מהראל בשל נזק משריפה לתחנת הכוח בגלבוע

במרץ 2019 אירעה שריפת ענק בתחנת כוח המשמשת לאגירת אנרגיה בגלבוע לאחר שאחד השנאים עלה באש - פרויקט בו משמשת סולל בונה כקבלן ראשי, ואלקו התק"ש כקבלן משנה תחת היזמית של הפרויקט חברת PSP השקעות • בתביעה נטען כי הראל פועלת בניגוד ללשון הברורה של פוליסת הביטוח ומסרבת לשלם את הפיצויים המוסכמים, וזאת ללא נימוק

פרויקט מתקן אגירה שאובה מעלה גלבוע / צילום: יח''צ
פרויקט מתקן אגירה שאובה מעלה גלבוע / צילום: יח''צ

חברת הביטוח הראל סירבה לשלם לשותפות אלקטרה סולל בונה ואלקטרה אלקו התק"ש מקבוצת אלקטרה סכום של כ-93 מיליון שקל במסגרת פוליסת ביטוח, המהווה לטענתן נזק שנגרם להן כתוצאה משריפת ענק בתחנת הכוח לשאיבת אנרגיה מעלה גלבוע. כך עולה מתביעה שהוגשה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי מרכז.

במרץ 2019 אירעה שריפת ענק בתחנת כוח המשמשת לאגירת אנרגיה בגלבוע לאחר שאחד השנאים עלה באש - פרויקט בו משמשת סולל בונה כקבלן ראשי, ואלקו התק"ש כקבלן משנה תחת היזמית של הפרויקט חברת PSP השקעות. השריפה גרמה לעיכוב בהקמת הפרויקט של קרוב לשנה. הפרויקט להקמת תחנת כוח הידרו-אלקטרית הפועלת בשיטת אגירה שאובה, הוא הפרויקט הראשון בישראל לייצור אנרגיה באמצעי הזה. אגירה שאובה נוצרת באמצעות ייצור חשמל באמצעות שאיבת מים. תכליתה העיקרית היא לאפשר יכולת ייצור חשמל נוספת בשעות ביקוש שיא.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד ד"ר קובי קפלנסקי ועו"ד חן דהן ממשרד עורכי הדין קפלנסקי נטען כי בכל הזמנים הרלוונטיים בוטחו עבודות הפרויקט וחבורת אלקטרה בפוליסה אצל הראל בין היתר בגין אחריות כלפי צדדים שלישיים. היזם פנה להראל לקבל תגמול על ההפסדים שנגרמו לו כתוצאה מעיכוב מסירת הפרויקט בשל השריפה. הראל שילמה ליזם אך קיזזה סכום אשר לטענתה זכאי לו היזם מאלקטרה סולל בונה - של "פיצויים מוסכמים", מכוח המערכת ההסכמית ביניהם. היזם קיזז מהחשבון של סולל בונה את הסכום העומד על כ-94 מיליון שקל.

עו''ד קובי קפלנסקי / צילום: תמונה פרטית
 עו''ד קובי קפלנסקי / צילום: תמונה פרטית

בתביעה נטען כי הראל פועלת בניגוד ללשון הברורה של פוליסת הביטוח ומסרבת לשלם את הפיצויים המוסכמים, וזאת ללא נימוק. חברות אלקטרה טוענות מצידן כי הפוליסה כוללת אחריות כלפי צדדים שלישיים בגין סכום של עד 30 מיליון דולר. חברות אלקטרה טוענות כי אילו הייתה כוונתה של הראל לחרוג מהכיסוי הביטוחי היה עליה לציין זאת במפורש., ומשלא עשתה כן, היא לא יכולה לשלול את קיומו של הכיסוי הביטוחי.

מהראל לא נמסרה תגובה.

ת.א. 54829-02-22