גוטו גלובל מתקדמת לקראת הצטרפות לבורסה בדרך של מיזוג לתוך נרהטק מדיה

שגריר, המחזיקה בכ-36% מהון מניות גוטו גלובל, עדכנה היום כי חברת הרכב ASTARA חתמה על מסמך מחייב להשקעה של 5 מיליון דולר בגוטו גלובל • זאת במסגרת סבב גיוס שמבצעת גוטו, בהיקף של 18 מיליון דולר לפי שווי של 102 מיליון דולר "לפני הכסף"

גיל לייזר, מנכ''ל GoTo Global / צילום: ענבל מרמרי
גיל לייזר, מנכ''ל GoTo Global / צילום: ענבל מרמרי

חברת גוטו גלובל (GoTo Global) מתקדמת בתהליך לקראת כניסתה לבורסה. שגריר, המחזיקה בכ-36% מהון מניות גוטו גלובל, עדכנה היום כי חברת הרכב ASTARA חתמה על מסמך מחייב להשקעה של 5 מיליון דולר בגוטו גלובל. זאת במסגרת סבב גיוס שמבצעת גוטו, בהיקף של 18 מיליון דולר לפי שווי של 102 מיליון דולר "לפני הכסף".

על פי הסכם ההשקעה, תצטרף ASTARA לסבב הגיוס המקדים של החברה, יחד עם בעלי המניות הקיימים של החברה ביניהם קבוצת שגריר, אדם נוימן, משפחת אונגר וקרנות הון סיכון גרמניות.

בהתאם לחוזה ההשקעה שנחתם תקבל ASTARA, פרט למניות בחברה, זכות למנות חבר דירקטוריון בחברה, זכות להציע רכבים לטובת הפעילות הגלובאלית של החברה וזכות לקדם שיתופי פעולה עם החברה.

עוד מציינים בשגריר כי אם תושלם ההשקעה של אסטרה אזי הלוואה המירה בהיקף של 6.2 מיליון דולר שהוענקה לאחרונה לגוטו גלובל על ידי בעלי מניותיה, תומר למניות החברה.

גוטו גלובל (לשעבר קאר2גו), עוסקת בהספקת שירותי שיתוף והשכרת רכבים לפרקי זמן משתנים, ובמסגרת שירותיה היא "מציעה מספר כלי תחבורה שיתופיים במספר סוגי שירותים אשר מאפשרים ללקוחותיה תנועה בעיר ומחוצה לה". החברה פועלת בישראל, גרמניה, ספרד ומלטה. מנכ"ל החברה הוא גיל לייזר והיו"ר הוא יוסי בן שלום, מבעלי השליטה בשגריר.

שגריר ובעלי המניות של גוטו גלובל פועלים בחודשים האחרונים לצירופה של גוטו גלובל לזירת המסחר המקומית באמצעות מיזוג לחברה נסחרת בת"א - נרהטק מדיה, לפי שווי חברה שאפתני של כ-120 מיליון דולר לגוטו גלובל (כ-390 מיליון שקל) - גבוה משמעותית מהשוויים לפיהם בוצעו ההשקעות האחרונות בה.

רק לפני כשנה, במרץ 2021, השקיעה חברת טלקאר, יבואנית רכבי קיה בישראל, כ-3.5 מיליון דולר בגוטו גלובל, לפי שווי חברה של 45 מיליון דולר. עוד קודם לכן, ביולי 2020, היה זה אדם נוימן, יזם ענקית החללים המשותפים WeWork, שהזרים לחברה כ-10 מיליון דולר לפי שווי של כ-30 מיליון דולר "אחרי הכסף" (רבע מהשווי המבוקש כעת) ואשר עבורו קיבל כשליש ממניות החברה.

על העסקה המתגבשת דיווחה שגריר לראשונה לפני כ-3 שבועות. אז עדכנה שגריר כי גוטו גלובל חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם חברת נרהטק מדיה, שבמסגרתו נקבע כי נרהטק תרכוש את מניות גוטו גלובל בדרך של החלפת מניות ולפי השווי המוזכר (כ-120 מיליון דולר). בתמורה למניות הנרכשות תקצה נרהטק למוכרים ממניותיה, שיהוו כ-74% מהונה. עוד קובע מזכר ההבנות כמה תנאים לגוטו גלובל שתידרש בין היתר להיות נקייה מכל חוב למעט חובות פיננסיים בהיקף של כ-10 מיליון דולר וחובות שוטפים במהלך עסקיה הרגיל, ולאחר השלמת גיוס מזומנים של כ-18 מיליון דולר שיהיו בקופתה במועד השלמת העסקה.

פעילותה של גוטו גלובל העיבה במשך תקופה ממושכת על תוצאותיה הכספיות של שגריר בשל הפסדים משמעותיים שייצרה, וגם לאחר ששגריר הפסיקה לאחד את תוצאותיה בדוחות, היא ממשיכה לבלוט לשלילה בתוצאות שגריר.

בשורה העליונה הכנסות גוטו גלובל בין ינואר לספטמבר 2021 צמחו ביותר מ-20% והתקרבו ל-40 מיליון שקל, מה שלא מנע ממנה לעבור להפסד גולמי בתקופה זו ולהגדיל משמעותית את הפסדיה התפעוליים. בסה"כ הפסדי החברה התקרבו ל-50 מיליון שקל תוך פחות משנתיים - 28 מיליון שקל בין ינואר לספטמבר 2021 וכ-20 מיליון שקל בסיכום שנת 2020 כולה.

קופת המזומנים של גוטו גלובל עמדה בסוף ספטמבר על פחות מ-2.5 מיליון שקל, לעומת יותר מ-23 מיליון שקל בדצמבר 2020. מול זאת החברה הציגה התחייבויות שוטפות של כ-46 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 24 מיליון שקל.

מניית שגריר הגיבה היום בחיוב לעדכון אודות גוטו גלובל, עם עלייה של 11% במהלך המסחר בבורסה. שוויה של החברה בבורסה עומד על 195 מיליון שקל לאחר ירידה של 8% בשנה האחרונה. עיקר פעילותה של חברת שגריר מתרכז במתן שירותי רכב שונים לחברות הביטוח, והיא פונה בשנים האחרונות להתרחבות לפעילויות סינרגטיות ומשלימות.

החברה שלתוכה אמורה גוטו גלובל להתמזג בעסקה הנוכחית, נרהטק מדיה, פעלה בעבר תחת חברת סומוטו, שפוצלה לשתי חברות ציבוריות - נוסטרומו העוסקת בפעילות אגירת וניהול ביקושי אנרגיה, ונרהטק, שריכזה את נכסי סומוטו בתחום הפרסום באינטרנט באמצעות אודיו וקול. כיום נסחרת נרהטק בשווי שוק של כ-70 מיליון שקל.