חשד לזיופים בהגשת החתימות: האם רשימתו החדשה של עופר עיני בהסתדרות תיפסל?

לגלובס נודע כי במבצע בדיקה שנערך בימים האחרונים בשל רישום סיעה חדשה להסתדרות נמצא כי מתוך 7,000 חתימות שהגיש עיני, 2,500 מהחתומים אינם חברי הסתדרות ועוד 700 חשודות כזיופים • עיני טוען כי יו"ר ועדת הבחירות בהסתדרות מקורב לבר-דוד ועליו לפסול את עצמו • מוועדת הבחירות של ההסתדרות נמסר כי "הנתונים נבדקים"

עופר עיני / צילום: איל יצהר
עופר עיני / צילום: איל יצהר

הבחירות להסתדרות עולות שלב: ועדת הבחירות בהסתדרות בודקת חשד ל"מפקד ארגזים" ברשימת החתימות שהגיש עופר עיני עבור רישום סיעת סלע מטעמה יתמודד על תפקיד יו"ר ההסתדרות.

לגלובס נודע כי במבצע בדיקה שנערך בימים האחרונים בשל רישום סיעה חדשה להסתדרות נמצא כי מתוך 7,000 חתימות שהגיש עיני, 2,500 מהחתומים אינם חברי הסתדרות ועוד 700 חשודות כזיופים. המוקד הטלפוני שהופעל לצורך בחינת כל האנשים שמופיעים ברשימת החתימות לעיני התקשר לכל אחד מהחותמים ובהתאם לכך התוצאות יבחנו היום (ב') בצהריים על ידי הוועדה.

מנגד, נשמעות בהסתדרות טענות כי הוועדה מוטה לטובתו של יו"ר ההסתדרות המכהן ארנון בר-דוד והיום אף תוגש עתירה נגד יו"ר הוועדה בטענה כי הוא מקורב לבר-דוד.

אולם אם אכן התוצאות המראות חשד לזיופים בקנה מידה רחב יאומתו, מדובר במכה קשה לעיני, הן ציבורית והן תדמיתית. גם בשל החתימות הלא מאומתות אך גם כי עיני אמור היה להתמודד מטעם סיעת סלע ולהציג תמיכה רחבה וכעת יוותר עם סיעת כולנו בלבד.

אלא שבמטהו של עיני לא מביעים חשש מהפרסום. גם אם אכן ייפסלו אלפי חתימות, עד לסוף חודש מרץ הוא יוכל להשלים את אלו הדרושות לו, אם זה יעלה בידו, כדי להתמודד גם מטעם סיעת סלע.

נראה כי עד למועד הבחירות ב-24 במאי, ההתנגחות בין שני המתמודדים צפויה להחריף. מערכת הטלמרקטינג שהופעלה על ידי ועדת הבחירות בהסתדרות התקשרה לכל מי שחתמו עבור סיעת סלע, אלא שמי שקיבלו את אותן שיחות טוענים להטרדות חוזרות ונשנות.

בהקלטה שהגיעה לידי גלובס של אחת מהשיחות שהתקיימו אומרת הנציגה הטלפונית כי הם בודקים רק את מי שחתמו לסיעת סלע ולא לסיעות אחרות. עוד עולה מהשיחה כי אדם אחד קיבל שבע טלפונים מהמוקד באותו יום ולא סומן כמי שחתם למרות שאמר זאת מפורשות.

"מוקד שנשכר ע"י ראש ההסתדרות הזמני במיוחד כדי להציק לנו"

במכתב שיצא מטעם תומכי עיני בקבוצת סלקום נכתב: "המהמורה הראשונה שאנו נדרשים להתמודד איתה היא מזערית ומגיעה בדמות הטרדות טלפוניות מהמספר הזה: 086261028. מדובר במוקד שנשכר ע״י ראש ההסתדרות הזמני במיוחד כדי להציק לנו. למה הוא עושה את זה שאלתם? הוא פשוט מסרב להאמין שסלקום עומדת חזקה כמו סלע מאחורי עופר עיני.

"כאשר אתם מקבלים טלפון כזה, אתם מוזמנים לענות לו ולציין בפני המוקדנית שאנחנו כולנו סלע מאחורי עופר עיני או פשוט לסנן את השיחה לנוחיותכם. תקוותי שראש ההסתדרות הזמני יתחיל פשוט להתנהל בבגרות. ולגבינו, אנחנו חזקים יותר מתמיד, מדלגים קדימה מעל הבמפר", כתבה מיה יניב מעובדי קבוצת סלקום.

היום יגיש עיני עתירה לבית המשפט המחוזי נגד הוועדה, בטענה להטיה. כבר במכתב ששלח עיני ב-17 בפברואר ליו"ר ועדת הבחירות עו"ד אורי קידר, יועמ"ש הסתדרות העובדים וחברי ההסתדרות הוא דרש להעביר את קידר מתפקידו. "כפי שמתברר לקידר קשרים הדוקים וזיקה כלכלית עם יו"ר ההסתדרות הנוכחי ארנון בר-דוד המתעתד להתמודד בבחירות כדי לזכות בתפקיד. הקשר רב השנים בין השניים מציב את עו"ד קידר במצב של חשד לניגוד עניינים כבד בוטה ומובהק שאינו מאפשר את כהונתו בתפקיד".

הטענות לקשרים בין השניים כפי שמצוין באותו מכתב מבוססות על כך כי עו"ד קידר ייצג את סיעת מעו"ף ובר-דוד בעבר, וכן על בסיס העובדה כי רעייתו של בר-דוד עוסקת בארגונים המיוצגים על ידו של קידר. "מהאמור לעיל עולה כי עו"ד קידר ומשרדו קשורים מזה שנים בקשרים כלכליים בהסתדרות ובדרך עקיפה גם במר בר-דוד ומתפרנסים שנים רבות מההסתדרות או גופי הסמך שלה".

במכתב התגובה שנשלח מטעם יועמ"ש ההסתדרות שלושה ימים לאחר מכן, הוא דוחה את הדרישה להזיז את עו"ד קידר מתפקידו מאחר שהליך בחירתו לתפקיד היה שקוף ובידיעה על שירותים קודמים שנתן לבר-דוד.

עוד טוען היועמ"ש כי דבר מינוי יו"ר ועדת הבחירות היה ידוע מזה זמן רב, מאז חודש דצמבר מה שהותיר די זמן עבור עיני לדרוש את הזזתו, "השיהוי הכבד בבקשתכם ולוחות זמנים צפופים עשויים לגרום לשיבוש ותקלה חמורה בהתנהלות התקינה של הוועדה", נכתב.

עוד טוען היועמ"ש להסתדרות באותו מכתב כי אין בסיס לטענות ניגוד העניינים וכי הקשר בין קידר לבר-דוד מקצועי בלבד. כאמור הוא דוחה את הבקשה ומותיר את קידר בתפקידו תוך שהוא מזכיר בפסקה האחרונה למכתבו כי הליכים שיפוטיים נדרשים להיעשות בתוך ההסתדרות בלבד ולא במוסדות חיצוניים. למרות האמור עיני כאמור צפוי לעתור היום נגד ועדת הבחירות לבית המשפט המחוזי.

ממטה עיני נמסר כי יו"ר ההסתדרות הנוכחי ארנון בר-דוד מנסה לפגוע בהליך הדמוקרטי, וכי בכוונתו של עפר עיני להתמודד ולחזור לנהל את ההסתדרות.

מוועדת הבחירות של ההסתדרות נמסר כי "הנתונים נבדקים. הוועדה צפויה להתכנס היום בשעות הצהריים".