יותר מ-10 מיליון שקל לשנה: רביב צולר ומאור דואק מצטרפים לצמרת שיאני השכר

עבור דואק, מנכ"ל חברת המימון מניף, מדובר בירידה לאחר שב-2020 עמדה עלות העסקתו על כ-29 מיליון שקל • יציבות בשכרו של צולר, מנכ"ל איי.סי.אל • תגמולים בעלות של 7 מיליון שקל לאבי צבי עבור כחצי שנה בפרטנר

רביב צולר ומאור דואק / צילום: נטלי כהן-קדוש,  מניף שירותים פיננסים
רביב צולר ומאור דואק / צילום: נטלי כהן-קדוש, מניף שירותים פיננסים

המשך פרסום הדוחות הכספיים השנתיים ל-2021 של החברות בבורסה בתל-אביב מייצר כמה שיאני שכר חדשים.

בימים האחרונים מי שהצטרפו לצמרת הטבלה היו רביב צולר, מנכ"ל יצרנית האשלג והדשנים איי.סי.אל  (לשעבר כיל), ומנכ"ל חברת האשראי החוץ בנקאי מניף , מאור דואק, עם עלות העסקה שחצתה רף של 10 מיליון שקל לכל אחד.

 
  

הדוחות המורחבים שפרסמה איי.סי.אל בימים האחרונים חשפו כי צולר נהנה בסיכום שנתי מתגמולים בעלות מצרפית של 3.3 מיליון דולר (קצת יותר מ-10 מיליון שקל).

התגמולים כללו רכיב מנייתי, בונוס ושכר בהיקפים דומים, שנעו סביב כ-1 מיליון דולר, בסיכום שנת פעילות מוצלחת למדי לענקית האשלג והדשנים שרשמה רווח נקי שהתקרב ל-800 מיליון דולר.

מלבד צולר, בין ארבעת שיאני השכר של איי.סי.אל בשנה שעברה נכללו סמנכ"לים ומנהלי חטיבות (חלקם כבר לא בתפקיד), שעלויות העסקתם נעו בטווח של כ-6-3.5 מיליון שקל כל אחד (1.9-1.1 מיליון דולר), ובהם נציגה נשית אחת.

מדובר בענת טל-קטלב, נשיאת חטיבת המוצרים התעשייתיים של כיל, שעלות העסקתה הייתה לא רחוקה מ-4 מיליון שקל (1.2 מיליון דולר) - סכום המציב אותה בשלב הנוכחי כשיאנית השכר הנשית בבורסה ל-2021.

דואק כיכב גם ב-2021

כאמור, שם בולט נוסף שהצטרף לצמרת טבלת שיאני השכר הוא מאור דואק, מנכ"ל חברת מניף, שעלות העסקתו אשתקד הגיעה ל-10.6 מיליון שקל.

כמחצית מהסכום (5.3 מיליון שקל) הוענקה לדואק כתגמול מנייתי, והיתרה כמענק (קרוב ל-4 מיליון שקל) וכשכר (כ-1.5 מיליון שקל), לאחר שגם הוא, בדומה לצולר באיי.סי.אל,  הוביל את מניף לשנה מוצלחת במיוחד עם צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחיות.

מלבד דואק, דוחות מניף חשפו כי החברה משלמת לבעלת השליטה בה - חברת מבטח שמיר (באמצעות מבטח שמיר פיננסים) שבשליטת מאיר שמיר, דמי ניהול בסכום של כ-1 מיליון שקל עבור השירותים שהיא מספקת לה.

בסיכום שנת 2020 עלות העסקתו של דואק במניף הגיעה לכ-29 מיליון שקל - אז, לאחר השלמת הנפקת החברה בבורסה, הוא נהנה מחבילת תגמול הוני בסכום של יותר מ-23 מיליון שקל. אצל צולר, עלות ההעסקה הייתה דומה לזו של 2021 ועמדה על קרוב ל-11 מיליון שקל.

סכומים אלה מיקמו את דואק ב-2020 בין עשרת שיאני השכר בבורסה בת"א, בעוד שהסכום שקיבל צולר הספיק לו להתברג בין 20 שיאני השכר הבורסאיים.

אופציות לאבי צבי במעל 4 מיליון שקל

עוד מצטרף חדש לצמרת הוא אבי צבי, מנכ"ל חברת התקשורת פרטנר, שעלות העסקתו הסתכמה אשתקד בכ-7 מיליון שקל. עלות שכרו של קודמו איציק בנבנישתי, שאותו החליף צבי במהלך השנה שעברה, הסתכמה ב-2.3 מיליון שקל.

צבי נכנס לתפקיד בתחילת חודש יוני. חבילת התגמולים שלו כוללת שכר בסיס בעלות של 1.1 מיליון שקל בשנה, בונוס שנתי של 750 אלף שקל, תגמולים הוניים של 3.55 מיליון שקל והוצאות אחרות בסך 1.55 מיליון שקל.

התגמול ההוני של צבי מורכב מ-1.1 מיליון אופציות ו-216 אלף מניות חסומות שהוקצו לו, והן יבשילו בתקופה של עד 4 שנים בכפוף לעמידה בביצועים. לפי הנתונים שהחברה מספקת, השווי ההוגן של האופציות לפי מודל בלק אנד שולס הוא 4.2 מיליון שקל, והשווי ההוגן של המניות החסומות הוא 3.4 מיליון שקל.

עלות שכרו של בנבנישתי (שלאחר עזיבת פרטנר ניהל לתקופה קצרה את NSO, אך עזב אותה לאחר הכנסתה ל"רשימה שחורה" בארה"ב) הורכבה בפרטנר בשנה החולפת משכר בסיס של כ-1.1 מיליון שקל (כ-152.5 אלף שקל בחודש) ותשלומים נוספים, וכן בונוס מיוחד של 1.3 מיליון שקל.

המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי תמיר אמר קיבל ב-2021 תגמולים בעלות של 4.2 מיליון שקל, מתוכם כ-1.3 מיליון שקל תגמולים הוניים. עוד שני בכירים בפרטנר, יעקב טרוזמן ועדי קורן, קיבלו כל אחד תגמולים בעלות של 2.3-3.9 מיליון שקל.

גם החדשות והמתקשות מתגמלות בנדיבות

עוד מהדוחות הכספיים האחרונים ל-2021, בין החברות שמצבן הפיננסי מאתגר נמצאת חברת הביומד אולמד סולושנס, שרואי החשבון מפנים את תשומת לב המשקיעים לתזרים המזומנים השלילי ותוכניות ההנהלה להתמודד עם התחייבויותיה. אך היא שילמה קרוב ל-5.5 מיליון שקל לחמשת שיאני השכר שלה, בהם המנכ"ל אריאל רובשקין שעלות העסקתו הגיעה ל-1.4 מיליון שקל.

בין המצטרפות הטריות לבורסה - חברת הפינטק פיימנט, שהשלימה הנפקת מניות ראשונית בחודש אוקטובר האחרון, שילמה 2.8 מיליון שקל למנכ"ל יניב גילאור ולסמנכ"ל הטכנולוגיות גיא יוחנן, כל אחד.

מי שבשלב הנוכחי ניצב בראשות טבלת שיאני השכר לשנה שחלפה בבורסה המקומית בימים האחרונים הוא מייסד ומנכ"ל חברת הניהול והסליקה גמא , אריאל גנוט, עם עלות תגמול שהגיעה ל-26 מיליון שקל.

בתגמולים של גנוט כלול גם מענק בהיקף של כ-8 מיליון שקל שלא שולם מכספי החברה, אלא באופן ישיר על-ידי בעלי המניות של גמא טרם מועד ההנפקה, ורכיב משמעותי נוסף בעלות העסקתו בשנה שעברה היה תגמול מנייתי בהיקף של יותר מ-10 מיליון שקל.

בשלב הנוכחי, רף הכניסה לעשרת שיאני השכר בבורסה לשנת 2021 עומד על כ-4 מיליון שקל, אולם סביר להניח כי הרף עוד יגבה באופן משמעותי עם פרסום דוחות כספיים נוספים.

כך לדוגמה, ב-2020 שהייתה שנה דרמטית במסחר ובפעילות הכלכלית בהשפעת משבר הקורונה, עלויות התגמול של שיאני השכר בבורסה המקומית המשיכו בכיוון ברור - כלפי מעלה, ורף הכניסה לעשיריית שיאני השכר עמד על 14.5 מיליון שקל. זאת, בנטרול תנאי התגמול של בכירי החברות הדואליות טבע ונייס, שפורסמו באיחור, ושסביר להניח שהעלו עוד את הרף.